Part 8

244 15 0
                                    

My Rival Is My Lover!(Part 8)

Anna x pergi ke sekolah selama seminggu kerana demam.Selepas seminggu tersebut,dia dbenarkn ke sekolah oleh doktor peribadi familinya.Dia juga telah meminta maaf kat Taeyun sebab kurang ajar dgn dia.Sedang Anna memakai kasut sekolah Taeyun datang.

Taeyun:Nah.Ni bekalan untuk hari ni.

Anna:Wahh...Mesti sedap ni!Gomawo!Ok,bye Taeyun oppa!

Dia melambai kepada Taeyun lalu berlari ke sekolah.Taeyun tersenyum melihat gelagat Anna.Taeyun pergi ke ruang tamu untuk mmbaca surat khabar.

???:Taeyun-ssi.Sya sudah dapat apa yg Taeyun-ssi inginkn tu.

Taeyun:Jadi apa hasilnya?

???:Sebenarnya.....

|Sekolah|

Chanyeol:Weh,cuba tengok ni!Ada cafe baru buka dekat area sekolah!Jom try?

Eve:Wow,mcm sedap je!Anna jomlah pergi,aq belanja!Please...

Anna: (Tolak muka Eve)Dah2!Jgn nk buat mata anjing kat depan aku aku takkan...!

Anna melihat mereka bertiga.Eve,Chanyeool dan Sehun mmbuat muka aegyo.Anna mula brbelah bahagi.Anna mengeluh.

Anna:Ok ok!Kita pergi!Haih...blh lemah hati aq ngan mereka brtiga ni...

Mereka bertiga bersorak riang.Anna hanya menggeleng kepala melihat mereka.Merka mula brjalan untuk ke kelas.Anna dan Sehun berada di belakang.Sengaja bagi privasi kat pasangan yg tgh hangat kapel tu.Tiba2,Anna melihat seperti seseorang mnjatuhkn sesuatu dari tngkat 3.

Anna: (Jerit)Eve!!Hati2!!!

Eve: (Pusing)Huh?Apa,Anna?

Anna dan Sehunbergegas lari ke arah merkea berdua dan...Duuushh!!Mereka berempat jatuh dan tergolek jauh dari situ.Pranggg!!!Bunyi sesuatu pecah.Anna cepat2 tengok apa yg pecah itu dan ia merupakan sebuah pasu yg besar.

Anna: *Gila!Sape yg berani nk try bunuh Eve?!Aq akn cari kau sampai dapat dan kau tahulah apa yg akn brlaku nanti!*

Chanyeol:Eve,awk ok x?!

Eve:Ya,sya ok.Tapi siapa yg sanggup buat bnda ni....?

Anna: (Bersalah)Eve...Aku...Aku...

Eve: (Pegang tangan Anna)Anna,ni bukn salah kau.Mngkin ada yg trlepas pasu tu ke...

Anna hnya mndiamkn diri.Eve tersenyum dan menarik Anna ke dalam pelukannya.Dia menenangkn Anna walaupun dia yg sepatutnya harus menenangkn dirinya sendiri.Sehun dan Chanyeol tersenyum melihat hubungan mereka.

Selepas menghantar Eve dan Chanyeol pulang,Anna dan sehun jalan brsama.Anna mnghalang Sehun untuk mnghntarnya pulang,tetapi Sehun hanya buat bodoh shj.Anna hnya menyuruh Sehun mnghantarnya di persimpangan rumahnya shj.

Sehun:Emm...Oklah.Hati2.Aq balik dulu.

Anna:Err...Sehun.Thanks sebab hntar aq balik.Kau pon hati-hati jugak.Aq x nak kes mcm tadi brlaku kat kau.

Sehun hnya mnghadiahkn kpd Anna senyuman dan mngusap kepala Anna.Dia brjalan prgi dan hilang dari pandangan.Anna masih trcegat disitu.Dia memegang semula dimana tmpat Sehun mngusapnya.

|Rumah Anna|

Taeyun:Anna!baguslah kamu dh balik!Oppa dh tahu apa yg brlaku kat sekolah.Eve x apa2 kn?

Anna:Yup,she’s fine.

Taeyun:Oh ya,ni ada pekerja baru.Mari oppa kenalkn...

Anna :Oppa,nntilah.Anna nk mandi dulu.Mana boleh pergi gtanpa wangi2!

Taeyun ketawa kecil dan mngetuk perlahan kepala Anna.Anna hnya mnjelir lidahnya lalu lari naik ke atas.

-10 minit kemudian-

Anna akhirnya turun dari bilinya.dan mengikut Taeyun ke ruang dimana semua pekerja2nya brkumpul.Taeyun memanggil pekerja baru itu.Anna menjenguk dari belakang Taeyun.

Taeyun:Anna,nilah pekerja baru tu,namanya June.

Anna melihat orang itu dari atas ke bawah.Rambutnya hnyalah setakat leher.Mukanya amat cantik,tapi entah kenapa,Anna berasa x sedap hati apabila bersama dgnnya.Tambah lagi senyumannya,seprti mengejeknya.

Anna: *Siapa pompuan ni?!Senyumannya amat menakutkn!Aq x sedap hatilah dgn pompuan ni...*

My Rival Is My Lover![MALAY FF EXO]Where stories live. Discover now