Zraněn na lovu

206 13 0
                                    

Do západní části Rudé Bašty dopadalo ranní světlo. Ptáci nad přístavem poletovali a oznamovali lidem, že už je ráno.
Kristhyne se Sansou se procházely po zahradách a povídaly si. Během dne se z nich staly dobré přítelkyně.

„Miluju květiny.” promluvila po dlouhé odmlce Sansa a utrhla květ růže.
„Ve Vysoké Zahradě jich je spousta. Jednou bych tě tam mohla vzít.” nabídla Sanse Kristhyne.
„To by jsi byla hodná.” usmála se rudovlasá dívka.

Dívky usedly do altánu a nechaly slunce svítit do jejich tváří. Ranní mlha se pomalu zvedala a z altánu tak byl výhled na celé město. Z výšky byli vidět malé domly, lidé, ale i nevěstince. Spousta nevěstinců.

„My lady, její Veličenstvo královna Cersei si vyžádala vaší přítomnost. Mám vás doprovodit před její komnatu.” uklonil se uctivě jeden ze strážných a zabodl svůj pohled do Kristhyne.
Ta přikývla: „Samozřejmě.”
Blondýnka slušně pokývla na Sansu a vydala se za mužem.
Co asi mohla Cersei chtít? Dívka si byla téměř jistá, že neudělala nic nevhodného nebo neslušného.

„Dobré ráno, Kristhyne.” pozdravila Cersei.
„Vaše veličenstvo.” uklonila se dívka.
„Chtěla jsem ti oznámit dvě zprávy. Jedna je špatná a jedna dobrá. Jakou si chceš vyslyšet jako první?” posadila se Cersei za mohutný stůl v její pracovně. Místnost byla prostorná byla rozděla na dvě strany. Uprostřed se výjímal železný lev, který byl usazený ve starých mřížích.
„Radši nejdříve tu dobrou.” řekla bez delšího rozmýšlení Kristhyne.
Cersei vstala ze židle a nalila si z džbánku červené víno :„Dáš si se mnou?”
Krithyne zavrtěla hlavou a pozorovala tetu, jak znovu usedá za stůl.
„Dnes se budeš moct spolu s Myrcellou zůčastnit divadelního představení.” usmála se Cersei.
Kristhyne se v duchu usmála a vděčně kývla. Ještě nikdy neviděla představení tady, v hlavním městě a v duchu doufala, že budou alespoň tak zábavné jako v její rodné zemi.
„A teď tu špatnou zprávu.” navrhla dívka a sevřela ruce v pěsti. Obávala se, co jí teta řekne.
„Tvoje sestra, Nikholaji, je těžce nemocná. Špatně se jí dýchá a je tak slabá, že nemůže vstát.”
„Zase.” povzdychla si mladá dívka a vstala „Musím se na ni jít podívat. Nashledanou, Vaše veličenstvo.”

Kristhyne vyplula z pracovny a vydala se chodbami až k pokoji její nevlastní sestry. Nenáviděla, že je její sestra neustále nemocná. Když byli ještě děti, dokonce si i myslela, že jí to dělá naschvál.
Najednou se blondýnka zarazila. Dveře do pokoje byly pootevřené.
„Nikholaji? Jsi uvnitř?” zeptala se vystrašeně blondýnka.
Stačily dva kroky a stála by na prahu. Co když se něco stalo?
Kristhyne nervózně polkla a udělala dva kroky.

Okno bylo pootevřené a záclony se pohybovaly ve větru. Postel byla prázdná a povlečení bylo rozházené všude po podlaze.
Kristhyne si vyděšeně sedla vedle kupy povlečení : „Nikholaji?”
Roztřesenýmy prsty chytla cíp přikrývky.
Vyděšeně zalapala po dechu a udělala krok zpět.Nechtěla uvěřit tomu, co právě viděla. Na zemi ležela její nevlastní sestra. Její oči byly doširoka otevřené jakoby byla vyděšená.
Přes její bělostnou kůži prosvítaly žíly.
Z nosu jí ještě odkápavaly kapky krve a dopadaly na zem, kde po sobě zanechávaly krvavou stopu.

„Ne.” zašeptala do tíživého ticha blondýnka „Říkala jsi, že byla nemocná.”
Kristhyne obrátila svůj pohled k Cersei, která zrovna klidně pozorovala mrtvé tělo dívky, která měla být pouze nemocná a teď by nejspíše zasypávala svou nevlastní sestru jízlivými připomínkami.
„Je mi to líto.” vzlykla lady z rodu Tyrellů. Nikdy neměla svou sestru tolik v lásce, ale přece jenom to byla její rodina. Někdy ji přímo nenáviděla, jenže ji nechtěla vidět mrtvou.
„Není ti to líto, nepředstírej to.” peomluvila po odmlce královna „Nikdo ji neměl rád. Byla přímo nenáviděná. Byla to jen ošklivý bastard se šlechtickým jménem.” Kristhyne si musela přiznat, jak moc pravdivá byla tato slova.
Rianna Lannister se rozhodla udělat menší pohřební obřa ješzě ten den v Septu. Nikholaji oblékli do bílých šatů a na oči ji položili kamínky s nakreslenými červenými oči. Na obřad nebyla pozvána veřejnost, stejně by nikdo nepřišel. A tak tam přišla pouze sama Rianna, Kristhyne, Cersei, Tyrion, Chaime, Ned Stark a Robert Baratheon.
Po obřadě tělo chvíli nechali ležet uprostřed Septa.
„Tělo tady nemůže zůstat.” rozhodla královna „Bude odvezeno za město, spáleno a popel vhozen do moře.”
Kristhyne ani Rianna nic nenamítly a tak brzy bylo Septum opět prázdné.

Odpoledne probíhalo tak, jak probíhat má. Představení se nakonec nekonalo a tak měla Kristhyne celý zbytek dne pro sebe a mohla ho strávit, jak chtěla. Kristhyne se Sansou zrovna vyšívaly, když do pokoje vtrhli dva stráže : „Lady Sanso a lady Kristhyne, budete muset jít s náma. Král Robert byl zraněn na lovu.”
Dívky po sobě vrhly překvapeným pohledem, odložily šití a v rychlosti se vydaly za strážným.
Kristhyne se to celé nezdálo. Král Robert byl výborný lovec a nikdy nebyl zraněn.
U pokoje již stála Cersei s královým pobočníkem Nedem Starkem.
„Jestli to někomu řeknete...” slyšela ji říkat Kristhyne „ Tak tu nezůstanete dlouho.”
Cersei zkroutila svůj úsměv do posměšného úšklebku : „Já jsem královna!”

---

Král Robert je mrtvev. Zvony v Septu zvoní a mlha pokrývá celé město. Moře je mrtvolně tiché a zjevně i ledově studené.
Řady lidí se dnes přišli rozloučit se svým králem. Ano, nebyl to nejlepší král. Dokonce to ani nebyl příliš dobrý král, ale byl to on, kdo svrhl rod Targaryenů a Šíleného krále. Díky němu se obyvatelé Sedmi králoství nemuseli bát smrti. Díky němu se nemuseli bát bídy.
Dnes lidé přehlíželi, že byl opilec a měl tolik bastardů, že by si mohli pro sebe postavit nové město.
Dnes lidé přišli truchlit pro něho. Pro jeho smrt. Pro jeho klidný odpočinek.

Mezi stovkami a možná i tisícemi vážených šlechticů tu, v Septu, stála i rodina Tyrellů. Byla tu dokonce i  Margaery a Loras se svoji babičkou. Mezi nimi stála i Kristhyne se svou matkou Riannou Lannister.
„A proto se modleme k bohům starým i novým, aby jehi duše nalezla klid.” skončila řeč.
Lidé scházeli doprostřed budovy a dávali své poslední sbohem králi. Králi Robertu Baratheonovi prvnímu svého jména, králi Andalů a prvních lidí, vládci sedmi králoství a ochránci říše.

RIGHTFUL RULER (GOT FF)Kde žijí příběhy. Začni objevovat