ś1.9

98 4 0
                                    


Yeo Sarang
¥.

" jungkook!" termengah mengah aku berlari mengejarnya. ergh dalam benyak banyak uc, uc kalini yang paling tough!

" HAHAHAHA kejo le " makin dia mencabar keimanan dan kesabaran aku. aku bangkit dan mengejarnya hingga sampai di hadapan pintu cafe.

ala kalah.. '(

sahaja aku menayang muka sedih dengan mencebikkan bibir. memey kuajo. dia cakap sape yang lambat anak Mustakim. HOI MEMANG TAKLAH! DAHLA MUSTAKIM TU PEROGOL BERSIRI.

" alahai dia sedih pulak " Jungkook memandang muka aku dengan mengerengkan kepalanya sambil tersengih. eii aku hempuk muke hang pakai belanga kang ape pun tak dapat. sengaja mata aku menjegil matanya.

" takmo gini sayang " dia kemudian menekup kedua pipi aku. laju aku menepis tangannya. aku betulkan sling bag aku dan hadap wajahnya yang bingung dengan keadaan sekarang.

" sorry to said, aku dah couple " laju aku masuk kedalam cafe. Unnie Young sudah ada di counter memandang aku dan juga lembaga dibelakang aku.

" nape lambat? " aku mengetap bibir. aku pandang kebelakang memandang Jungkook yang seperti tiada mood. bwoya gapjagi..

" lantak akulah nak lambat ke ape, kau apehal " matanya menjeling unnie Young. hah. nampak dah sisi kau tu. aku berpura pura untuk terkejut dengan perbuatan Jungkook yang tiba-tiba itu. aku pandang unnie yang menayang muka pokernya.

" unnie sabarla.. " aku memegang tangan kanan unnie, dan mengusap tangannya dengan ibu jari.

. . .

aku memasuki ruang dapur. dapat aku lihat Jungkook yang memotong sayur-sayur dengan wajahnya yang agak bengis. perlahan aku mendekatinya.

" yah neo waegurae? tak baik tau tak tengking unnie tadi, kau ni takkan la tak tau erti hormat- "

laju dia membidas.

" aah " aku memandang pisau yang sengaja diberhentikan daripada memotong sayur tersebut. pandangan aku beralih kepada matanya. gerun pulak pandang lama-lama.

" aku ni memang tak reti nak hormat orang, sebabtula mak bapak aku buang aku " luahnya dengan spontan.

o-ohh.. parents dia buang dia.

" jadi kau, kalau takde ape-ape nk dibincangkan, kau diam " dia kembali melakukan kerjanya. kedengaran bunyi potong yang agak lantang menemani segenap ruang pada waktu ini.

" a-aku.. aku tak bermaksud macamtu Jungkook, aku tak tau pun p-parents kau buang kau " aku bercakap seraya berbisik. perlahan aku memeluknya dari belakang.

kepala aku sandarkan dibahagian belakang badannya.

" geokjeongma, aku pun, aku pun takde parents, keluarga angkat aku yang jaga aku, sengsara kook hidup aku, aku belajar bersungguh dan sekarang aku dah ada kehidupan aku sendiri, sama macam kau " panjang aku berleter.

perlahan aku melepaskan pelukan. tangan aku secara tiba-tiba ditarik kembali. kembali kepada kedudukan aku memeluknya. bulat mata aku akibat terkejut dengannya.

dia perlahan memusingkan badannya. aku mendongak memandang matanya. dah bertakung air matanya. ya tuhan. laju aku lap air matanya. wajah aku sudah menunjukkan seribu kerisauan terhadapnya.

애즌 007 | 정곡Where stories live. Discover now