7: Senyuman

241 44 1
                                    

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

To: Kookie

Senyumanmu sentiasa menjadi
idaman hati para gadis.
Nak tahu satu rahsia?
Saya antara para gadis itu~

Adoring you,
Strawberry Princess.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━

"Kau dapat surat cinta lagi, ke?"tanya Yugyeom dengan nada meleret.

Jungkook menjeling sahabatnya itu

Cepat-cepat Jungkook melipat surat kecil itu lalu memasukkannya ke dalam beg sandangnya. Kotak pensel dan buku teks sekolah juga dimasukkan ke dalam beg sandangnya.

"Jungkook-ah! Yugyeom-ah! Ga ja! (Jom!)"panggil seseorang dari luar kelas mereka.

Jungkook dan Yugyeom berpaling melihat si pemanggil. Di luar kelas, kelihatan Yoongi dan Jaebum sedang menunggu mereka untuk pulang bersama.

"Kejap, kami datang!"jerit Jungkook tanpa segan silu.

"Jangan jerit dalam kelas!"marah Yugyeom.

Bok!

Satu pukulan hinggap di atas kepala Jungkook.

"Sakitlah, Yuggy!"rengek Jungkook sambil menggosok kepalanya.

Yugyeom buat muka menyampah. "Blahlah kau."kata Yugeom sambil menolak Jungkook.

"Oi!"jerit Jungkook. Kerana tolakan itu, dia terlanggar seorang gadis. Jungkook sempat menahan imbangan badannya daripada jatuh. Namun, malang bagi gadis itu. Si gadis itu sudah pun jatuh terjelopok atas lantai.

Jungkook kalut. "Oh, tidak! Maaf! Maaf! Yugyeom lah ni! Yuggy, lain kali jangan gurau kasar dalam kelas!"

Jungkook cepat-cepat menghampiri gadis itu untuk menolong. Dia mencapai kedua-dua lengan gadis itu lalu menolongnya berdiri.

"Maaf. Aku tak sengaja tadi."ucap Jungkook.

Mata mereka bertentangan. Jungkook begitu tertarik dengan pantulan daripada bola mata gadis itu membuatkan dia memandang lama pantulannya itu.

Gadis itu hanya menggeleng lalu berlalu pergi meninggalkan tempat itu tanpa sepatah kata pun.

Jungkook kaku. Macam tu je?

"Tak nak ucap terima kasih pun! Sombong gila! Senyum pun tidak!"kutuk Jungkook setelah melihat gadis itu meninggalkannya terpinga-pinga.

"Tadi bukan main minta maaf. Last-last, kau kutuk dia juga."Yugyeom menggeleng kepala melihat muka cemberut Jungkook.

"Sabarlah. Dia tu memang macam tu pun. Apa-apa pun, terima kasih sebab tolong kawan saya, Chae."kata seseorang menyampuk perbualan mereka, Tzuyu.

"Chae je? Nama panjang dia, Chae Si Sombong, ke?"

"Jungkook!"marah Yugyeom.

Tzuyu hanya memerhati.

"Tak ada apa-apalah, Tzuyu-ie. Kita kenalah saling menolong."kata Yugyeom kepada Tzuyu sambil tersengih.

Bok!

Satu ketukan hinggap di kepala Yugyeom.

"Aku yang tolong Chae Si Sombong tu.. Kau tu punca kepada masalah ni."marah Jungkook.

Yugyeom pula? Sengih jelah.

ADORING YOU │ j.jk. x s.cy. ✓Where stories live. Discover now