Det var en gång en tjej, hon ville bli en veterinär. På hennes födelsedag så fick hon en docka Raggy ann doll av sin mamma. Mamman hade köpt dockan på en loppis. Flickan satte dockan på sin säng dom prydnad, men efter några dagar började dockan byta ställning, den kunde ligga ned, sitta ner och mer. Men efter ett tag började den även flyttas, från rum till rum under sängen med mera. De satte tillbaka dockan varje gång där den skulle sitta. Men de började hitta pappers bitar där de stod: hjäääälp mig. Dom kallade dit ett medium till sist, mediumet sa att de var en liten 7-8 årig flicka som hade dött där flickan bor i står nu och att hon gillade dockan. Flickans namn var Annabelle. Så the beslutade sig för att kalla dockan: Annabelles doll. De lät Annabelle få ha dockan med de blev inte bättre, det blev värre. De började hitta fler lappar och en röd färg bildades på dockan. De kalla dit en präst som sa att det var en demon klädd i en flickas kropp, så han tog med sig dockan och de byggdes en svart trä låda som han låste in dockan i. Den står nu i ett museum efter alla dessa år, och på kvällarna kan man höra bankande som att den försöker ta sig ut. Där sitter dockan än, i väntan på att bli fri från dens fängelse i museumet..
Ja det var historien om Annabelle the doll, jag kan förklara hur hon ser ut.Hon ser ut som en vanlig Raggedy ann doll, den lådan hon sitter i är en svart trälåda med ett stortglasfönster framtill och ett vitt kors ovanpå. Filmen '' Annabelle '' är inte så det gick till, Annnabellestartade aldrig en brand som i '' The conjuring '' och skadade aldrig någon. Paret i den filmenär inte som människorna som ägde Annabelle, de var två rums kompisar( En utan dem mammanoch flickan) som ägde dockan inte ett gift par med en gravid mamma. Annabelle är ingen porslinsdocka som i filmen Annabelle, hon är en vanlig Raggedy ann doll.
YOU ARE READING
Spökhistorier - Sanna och falska, vågar du läsa dem?
HorrorVartannat kapitel kommer vara sant och falskt, det kommer stå i deras namn. Vågar du klicka på '' Läs '' och läsa dem alla?