Läskiga historier - Robert the doll. [ Sann. ]

4K 42 23
                                    

I slutet av 1800-talet, Thomas Otto och hans familj flyttade in i en herrgård i hörnet av Eaton och Simonton gatorna i Key West, Florida nu kallas Konstnärshuset. De Ottos var kända för att vara sträng med sina tjänare, ibland till och misshandla dem. Det var behandlingen av en sådan haitiska tjänare som ger en twist i den här historien.

Denna kvinna var anställd för att ta hand om sin son, Robert. En dag, mrs Otto förmodligen bevittnat henne öva svart magi på sin bakgård och sköt henne.

Innan hon lämnade, kvinnan gav Robert en naturtrogen docka som stod 3 meter lång, hade knappar för ögon, människohår (tros vara Roberts), och var fylld med halm.

Dockor som liknade barn var inte ovanligt under denna tid, men detta visade sig vara speciell. Robert döpte dockan efter sig själv och ofta klädde den i sina kläder. Robert, dockan, blev hans pålitliga följeslagare. Han tog den med sig på shopping resor till stad. Dockan hade en plats vid middagsbordet där Robert skulle smyga den biter av mat när hans föräldrar inte var ute. Robert skulle till och med stoppade i säng med pojken på natten. Snart denna oskyldiga förhållande tog på en konstig karaktär.

Strax efter, Robert valde att refereras till av hans mellannamn, Gene, efter att ha blivit bannade av sin mor. Han berättade att Robert var dockans namn, inte hans. Gene var ofta hört i sin leksak rum med samtal med Robert. Gene skulle säga något i hans barnsliga sätt och svaren kunde höras i en mycket lägre röst. Ibland skulle Gene blir mycket upprörd, oroande tjänare och hans mor. Hon skulle, ibland sprack för att hitta sin son huka i ett hörn medan Robert satt uppflugen i en stol eller på sängen och blängde på honom. Detta var bara början.

Hushållsföremål skulle hittas kastas tvärs över rummet, vände Gene leksaker upp skadade, och fnissande hördes. När dessa ovanliga handlingar ägde rum, Gene alltid sa: "Robert gjorde det!" Pojken tog straffet men alltid insisterat på att skulden var Roberts. Som ofog växte, fler och fler anställda tog sin ledighet som nya anställdes. De Ottos anhöriga kände att det var dags att göra något. Med rekommendation av en gammelfaster, Gene föräldrar bort Robert från hans hand och lade honom i en låda på vinden. Det är där han bodde i många år.

Efter faderns död, var Gene testamente sitt barndomshem. Han bestämde sig för att leva i den viktorianska herrgård med sin nya fru. Gene hade bli konstnär, och kände huset var rymligt och skulle ge en plats för honom att måla. Han gick till vinden och dammade av sin barndom leksak. Han blev fäst vid dockan trots hustruns missnöje. Gene skulle ta dockan tillsammans med dem överallt de gick. Han satt även i hans favorit lilla stol medan Gene och hans fru sov i närheten. The Turret Room blev Robert domän efter Mrs Otto flyttade honom tillbaka till vinden. Deras äktenskap blev långsamt sura tills Mrs Otto förment blev galen och dog av okänd anledning. Gene följde snart efter.

Robert attacke förment folk, ibland låsa in dem på vinden. Människor som passerade påstås höra onda skratt kommer från tornet rummet. Sedan en tid förblev Robert i det tomma huset själv tills en ny familj köpte herrgården och restaurerade den. Dockan åter flyttade till vinden. Detta behagade det så mycket som förra gången. Dockan var ofta finns i hela huset. Vid ett visst kväll, var Robert fann vid foten av ägarnas säng fnittrande med en kökskniv i handen. Detta var tillräckligt för att skicka dem som flyr från hemmet.

Robert flyttades senare till East Martello Museum i Key West, där han sitter uppflugen i en glaslåda. Trots hans nya bostad, är dockan tros inte ha gett upp sina hotfulla sätt. Besökare och anställda hävdar att de har sett dockan flytta. Hans leende har varit känt för att förvandlas till en bister uppsyn. En anställd rengöras Robert, avstängd alla lampor och lämnade för natten.

Nästa dag återvände han för att hitta lampor påslagna, Robert sitter i en annan position än kvällen innan och ett nytt lager av damm på sina skor. Vissa säger att han ska även förbanna dig. Om du vill ta en bild av honom, måste du be artigt. Han kommer att luta huvudet i tillstånd. Men om han inte gör det och du tar bilden ändå kommer en förbannelse drabba över dig och alla som följde dig till museet. Samma sak kommer att hända om du gör narr av honom.

Till denna dag återstår Robert på East Martello Museum i hans sjömanskostym kramade hans uppstoppade lejon, fortsätter hans hotfulla sätt.

Ja, det var Robert the doll. Denna är en äkta historia och har hänt på riktigt, ni kan söka på honom på google bilder. Jag tog denna berättelse från '' Creepypasla wiki ''.

Spökhistorier - Sanna och falska, vågar du läsa dem?Onde histórias criam vida. Descubra agora