Runt årtalet 1985 och framåt, pågick det en serie av att hus brann ner till grunden och det började uppmärksammas av allmänheten. Allt brann ner i husen förutom en målning, den hette '' The Crying boy '', det var en målning som föreställde en pojke runt 3-4 år gammal som grät. Den klarade sig helt oskadd utan att bli skadad i alla bränder.
Under dem följade åren hade det kommit in ca 40-50 fall i villobränder där bara målningen av '' The Crying boy '' hade blivit oskadd. Snart den blivit känd som '' The Curse of the Crying boy ''.
Bilden i sig var målad av en spansk konstnär som målade av en föräldralös pojke. Det sägs att hans studio brändes ner till grunden och att pojken sedan dödades i en bilolycka.
Målningen är en av dem målningarna som massproducerats i Storbritannien, det finns tusen kopior av den målningen, men förbannelsen finns fortfarande i alla kopior. Det sägs att förbannelsen bara kommer påvärka ägaren om ägaren vet om förbannelsen. Vissa synska hävdar att det är en ande som hemsöker målningen, att anden är pojken som bilder föreställer.
Alla som läste denna historia bads i en tidning att lämna in sina kopior på ett lager. Och gissa vad.. lagret där alla kopior förvarats började plötsligt brinna.
Det var historien '' The Crying boy '', hoppas ingen av er har den där målningen i erat hus. Jag är öppet för kritik.
YOU ARE READING
Spökhistorier - Sanna och falska, vågar du läsa dem?
HorrorVartannat kapitel kommer vara sant och falskt, det kommer stå i deras namn. Vågar du klicka på '' Läs '' och läsa dem alla?