En två hundra år gammal docka upptäcktes i ett hus i en liten landsortsstad tros vara besatt. Mr Walton, som upptäckte dockan 1972, anser konstiga dockan är besatt av en anda av en ung pojke som drunknade över tvåhundra år sedan i Europa.
Han hävdar också ett porträtt:
~ Skapar regn när den tas utanför
~ Flyttar huvudet Gör bilderna faller från väggar
~ Sänder hundar ond
~ Väcker plötslig skräck i människor
Det övernaturliga saga började för mer än trettio-år sedan när Mr Walton - återvänder till sin födelseplats för sin mormors begravning - bestämde sig för att lägga undan sin barndom rädsla för ett gammalt spökhus. En ivrig samlare av gamla flaskor, kröp han under de gamla golvbrädorna i den långa övergivna bostad, och med fackla i handen - spottade åt sidan damm och spindelväv i jakt på antika glasskatter. Plötsligt svepte facklan över ett ansikte - ett ansikte som gjorde hans blod kör kallt. "Vad jag fann var något som såg ut som ett dött barn," Mr. Walton förklaras. "Jag hoppade förskräckt och nästan knockade mig när mitt huvud fixat en golvbalk." Undvikande
sin blick, Mr Walton inched närmare och upptäckte föremålet i själva verket var en otäck docka. "Dess kläder vände sig till stoft i mina händer, sade han. "Vad jag inte kan förstå är huset hade varit översvämmade många gånger under åren, så varför inte kläderna tvättas bort?"
Konstigt, men ännu mer ovanligt var det plötsliga rivningen av det övergivna huset mindre än en månad efter det att dockan togs bort. "Huset hade stått där i över hundra-år och plötsligt revs," Mr. Walton sade. "Det var nästan som om dockan visste vad som höll på att hända och riktade mina handlingar. Jag fann att väldigt konstigt. " Men kanske det mest oförklarliga aspekten av fyndet var närvaron av en riktig hjärna i dockan. "När man lyfter upp den övre delen av dockans huvud - det finns en hjärna," Walton sade. "Det ser ut ungefär som färgen på våta tidningen." Efter att ha placerat dockan i en säck och lägger in det i sin van, Walton och hans bror som anges för den långa resan hem. "Jag var slumra i passagerarsätet när min bror knuffade mig vaken och sade dockan gjorde ljud. Jag lyssnade noga och hörde påsen prasslar i facket bakom oss. Min bror var verkligen skakad, och jag var tvungen att ta över körningen, trots att jag var lika nervös. "
Nästa chock kom när Walton kom hem och sin normala lugna corgi vände vilde det ögonblick han såg dockan. Sedan hans släktingar berättade för honom att de kände sig tillbaka av figuren - "hur dess ögon är på dig hela tiden," en av dem anges. Waltons barn lekte med dockan under dagen, men när det var kvar i sitt rum en natt de vaknade skrikande och han var tvungen att
lagra ett porträtt under huset. Under nästan fem år som är där dockan kvar, tills han bestämde sig för att ta den till ett museum i Sydney.
Det började regna kraftigt när dockan placerades i bilen. Skrämmande, skulle Walton snart lära sig detta skulle hända när han tog dockan ut offentligt. I Sydney, upphetsad museiexperter sa till honom dockan var mellan 170 och 250 år gammal, ett verk av en rumänsk zigenare hantverkare. Zigenare från den tiden trodde starkt på ande överföring och skapa dockor genom vilka en mänsklig själ kan ta fristad efter döden. Lära ålder och sällsynthet av objektet, Walton trodde det skulle generera ett bra pris, och annonseras dockan till salu. Ta emot ett generöst erbjudande, lastade han dockan i sitt fordon - i regnet - och anges för köparens
bostad, men vid ankomsten kunde inte komma ut ur bilen. "Jag var limmad till min plats. Oavsett hur hårt jag än försökte kunde jag inte röra mig. "
Som om avkänning Walton: s pengar elände, dockan blev snabbt en pratshow kändis. Och vid ett tillfälle, värd för en dagtid program arrangerat ett samråd mellan dockan och en högt ansedd synsk. "När dockan kom till mitt kontor (in the rain) en målning omedelbart föll från väggen och klockan stannade," den psykiska sa. "Den kamerateam organiserade sig och jag placerade dockan i mitt knä. Sedan, aldrig så långsamt, flyttade dockan huvudet. "Du kunde höra träet fogarna som det visade och tittade rakt in i kameran. En av kameramän gick deathly vitt och flydde ut genom bakdörren. Hela händelsen sändes till tusentals tittare. "Som jag trimmad till dockan, upptäckte jag själen i en sex-årig pojke satt fast i träkärl. Barnet hade drunknat under en storm i ett isolerat område i Rumänien. Hans far, av sorg, formade en naturlig storlek figur i beredskap för ceremonin av soul överföring. "Barnet har fängslats i århundraden. Han är förvirrad och rädd, "den psykiska berättade för henne tittarsiffror. "Dockan kom till Australien med en invandrare, och lagras under ett hus." När en nationell tidning hade en artikel om dockan och psykiska uppenbarelser, en grupp amerikanska paranormala utredare reste till Australien för att göra en seans - och ett porträtt talade oväntat genom dem, och bekräftade allt den lokala psykiska hade förklarat. "Amerikanerna sa att jag aldrig skulle kunna bli av med dockan," Walton sade. "Åtminstone som förklarar varför jag inte kunde få ut ur bilen." Imponerad, amerikanerna desperat ville placera dockan på den lukrativa amerikanska pratshow kretsen, men Walton vägrade - enas i stället på en begäran från en känd svenska astrolog för att bedriva nationell turné. Vid en visa, mer än 200 personer tittade på när regnet öste ner utanför. "Vi hade placerat dockan på scenen och publiken började att samlas kring när plötsligt en kvinna började skrika," Walton mindes. Då, som den tysta publiken såg på, flyttade dockan huvudet. '
I sällsynta fall har jag faktiskt sett dockan röra mig, sade han. "Under lång tid hade jag honom sitta i en gammal gungstol på övervåningen. Hans armar och ben skulle flytta på egen hand. " "Många gånger har vi haft hantverkare anländer och de har vägrat att gå in i huset, trots att de hade ingen aning om vi ägde dockan," tillade han. "De kände bara en ond närvaro och vägrade att komma in."
Waltons fru insisterar dockan besitter också kuslig förmåga att ändra sitt utseende. "Vissa dagar jag besöker honom och han ser mycket ledsen, sade hon. "Andra dagar han verkar glad och leende. "Jag vet att det låter konstigt, men han ändrar han ansiktsuttryck."
Ja det var historier om Gypsy the doll, en sann skräckinjagande berättelse. Om ni vill veta hur han ser ut så sök på Google bilder. Denna fakta togs från '' Mostly Ghosts ''.
BINABASA MO ANG
Spökhistorier - Sanna och falska, vågar du läsa dem?
HorrorVartannat kapitel kommer vara sant och falskt, det kommer stå i deras namn. Vågar du klicka på '' Läs '' och läsa dem alla?