BAB 4

4.5K 59 2
                                    

TITLE :CRAZY CHALLENGE
WRITTEN BY :LIVEANNEROSE

Chapter 4

WASHINGTON.

Setiap hari Rocco datang melawat Talia yang masih tiada keajaiban untuk nya terus sedar.
Rocco memegang erat tangan Talia, muka Talia di renung nya.
Pasti perempuan seperti kamu sedang menderita, kata dalam hati Rocco.

Hari demi hari Rocco mengharap kan keajaiban untuk Talia bangun tapi hampa kerana dia cuma bertahan dengan alat bantuan pernafasan.
Anak dalam kandungan nya membesar dengan baik.

SHASA

seminggu lebih misi mencari kehilangan Talia Polis telah menutup kes pencarian Talia.
Saya menyesal dengan apa yang saya lakukan pada nya, saya sebagai ibu nya harus ada untuk dia tapi apa yang saya lakukan hanya lah menambahkan beban pada nya.

Oh! Talia di mana kamu? Balik lah sayang. Air mata ku terus mengalir membasahi pipi. Maafkan saya Talia.

JODAS

Saya masuk ke kelas seperti biasa tapi meja tempat Talia kosong dan terasa sepi. Saya rindu teramat sangat-sangat pada Talia. Adakah dia baik-baik saja? Maafkan saya Talia sebab lambat untuk sedar yang saya mencintai dan menyayangi mu.

Saya rasa berdosa dan berasa keji setelah apa yang saya lakukan pada Talia. Saya tidak sepatutnya menerima cabaran gila itu.
Jodas meraup muka nya berkali-kali dan akhirnya air mata dia jatuh membasahi pipi.

SANDRA

saya pergi ke rumah Talia, saya masuk ke dalam bilik nya.
Wajah ceria Talia bermain di ingatan ku, masih segar di ingatan ketika kami berdua sedang bermain dengan bantal. Belajar bersama, tidur bersama.

Sandra berbaring di atas tilam milik Talia sambil di genggam selimut Talia.
"I miss you so much Talia" Sandra menangis kerana selimut itu masih segar bau wangi Talia.

Sandra berdoa di dalam hati nya agar Talia dilindungi dan dikuatkan bila lemah. Sandra berkata dalam hati nya alangkah indah nya kalau Talia ada di sini akan dia jaga baby itu bersama nya.

Dan bila baby itu keluar nanti dia akan jadi Aunty yang selalu membahagiakan anak Talia dan ibu nya Talia.

8 BULAN KEMUDIAN

Doktor Vena sedang memeriksa keadaan Talia dan juga baby dalam kandungan nya.
Rocco sudah tahu kisah kehidupan Talia dari kawan nya iaitu mafia family Harry, Harry adalah kawan kepada Rocco seperti abang dengan adik.

Rocco bertemu dengan Dallen iaitu ketua mafia.
"Saya minta orang kamu menyiasat latar belakang perempuan yang saya selamatkan itu"
"Baiklah tapi kau kena jadi mafia member deal? "
Rocco berdiam sejenak, Dallen sudah lama mengajak dia untuk menjadi pengikut nya tapi kali ini demi Talia dia sanggup untuk menjadi pengikut Dallen.

Rocco bersetuju dengan Dallen untuk mengikut nya. Easton menjalankan misi nya mengikuti apa yang Dallen beritahu pada nya untuk menyiasat latar belakang perempuan yang Rocco Selamat kan itu.

Telefon bimbit Rocco berdering panggilan dari nenek nya.
"Rocco kamu di mana? "
"Saya di tempat Dallen sini kenapa? "
"Baik kau datang sini Doktor Puan mahu mengeluarkan baby Flower"
(Nama yang diberikan oleh nenek kepada Talia kerana pakaian nya semua bercorak bunga dan Talia seumpama bunga yang mekar walaupun diri nya sudah tiada peluang untuk meneruskan hidup)

Rocco segera bergegas dari situ dan mula memandu dengan had kelajuan tanpa mematuhi undang-undang jalan raya.

Talia di bawa ke dalam bilik bedah untuk melahirkan anak nya.
Doktor Puan berusaha membedah di area perut Talia untuk mengeluarkan baby nya dengan Selamat.

Baby Talia Selamat di keluarkan. Bunyi tangisan baby bergema dalam bilik bedah.
Rocco dengan nenek nya gembira mendengar tangisan baby di dalam bilik bedah.
"Betapa gembira nya saya"
"Iya Rocco, nenek pun gembira dan saya harap lepas ni Rocco akan jadi ayah yang terbaik untuk baby itu nanti"
"Thank you grandma"

Rocco memberikan nama baby itu ialah Mia Ailleysia Fernando kerana nama Fernando itu ialah datuk moyang nya. Mia masih di jaga rapi di Hospital untuk memantau setiap masa kerana dia masih tidak cukup bulan untuk keluar dari ibu nya.

Easton mendail nombor telefon Rocco untuk memaklumkan berita yang ingin Rocco ketahui.
"Tunggu saya di sana"
"Baik bro"

SKY BAR

Rocco masuk ke dalam bilik VIP milik Dallen itu.
Easton menyerah kan sebuah sampul surat kepadanya.
Tanpa membuang masa Rocco segera membaca surat itu.

Talia hidup sebatang kara tapi di jaga oleh Aunty nya Shasa. Talia masih belajar di Kolej tetapi dia dipermalu kan oleh rakan Kolej nya setelah dia kalah dengan lelaki yang menyahut cabaran gila itu.

Rocco membaca semua isi kandungan yang berkaitan dengan kisah Talia,  Tangan Rocco bergetar menahan marah.
Rocco turut bersimpati terhadap Talia, Talia seorang yang kuat dan baik hati sehingga dia diperlakukan seperti itu.

1 MINGGU KEMUDIAN

Wajah Talia yang putih mulus dulu bertukar kepada pucat,  Dan badan nya juga semakin pucat dan kering.
Rocco menangis berdiri di sebelah Talia menyaksikan kiraan pernafasan Talia di monitor itu semakin menurun.

Doktor Vena turut bersedih di situ kerana melihat Rocco dengan nenek nya menangis.
Dan akhirnya kiraan pernafasan Talia hanya lurus dan berakhir lah semua penderitaan Talia, pergi nya seorang ibu meninggal kan anak nya di dunia yang penuh dengan kekejaman.

Doktor Vena memberitahu waktu kematian Talia pada nurse di sebelah nya.
Rocco meminta diri untuk keluar kerana tidak sanggup melihat Talia di situ.
Rocco berjanji untuk menjaga Mia dengan penuh kasih sayang seperti anak kandung nya.

SHASA

Keesokan pagi Shasa menerima panggilan dari Hospital untuk mengurus kan jenazah.
Shasa terasa diri nya tidak dapat bernafas setelah mendengar khabar dari Hospital.

"Kenapa harus berita buruk yang ku dapat pagi ini"
Shasa menangis sambil bersiap untuk pergi ke Howard Hospital Washington.
Sekiranya sejauh ini andai ku dapat berita baik saya sanggup datang pada mu Talia.
Tapi berita buruk ini yang ku dapat kan.

DI TANAH PERKUBURAN

Shasa, Sandy, Sandr, Jodas  dan keluarga Jodas dengan kawan-kawan yang sama kelas dengan Talia datang untuk sama-sama memberikan penghormatan terakhir bagi Talia.

Jodas mengalir kan air mata nya kerana tiada peluang untuk nya mengatakan cinta dan minta maaf pada Talia.
Jodas menyesal dengan apa yang sudah berlaku di sebabkan oleh nya Talia meninggal dunia dan kerana CABARAN GILA itu Talia pergi meninggalkan nya untuk selama-lamanya.

Jodas bertanyakan di mana anak nya tapi Aunty Shasa tidak tahu juga di mana anak Talia.
Shasa cuma tahu bila panggilan dari Hospital memberitahu supaya dia datang untuk mengurus kan Talia.

5 TAHUN KEMUDIAN

Mia membesar dengan baik di sisi Rocco dengan buah hati nya Nathalie.
Rocco dengan Nathalie sudah lama sebagai pasangan kekasih dan selepas kematian Talia, Rocco dengan Nathalie mendirikan rumahtangga dan bahagia ada nya Mia.

Nathalie begitu menyayangi Mia begitu juga Rocco.
Dan sekarang ini Mia berusia 5 tahun dan mula bersekolah di Tadika.
Nathalie di sah kan mengandung hasil buah cinta Rocco dengan nya.

Hari demi hari Mia membesar dengan baik dan Mia juga mempunyai sifat yang tegas dan pandai.
Mia semakin meningkat dewasa dan kini dia sedang belajar di University Washington.

Dan adik lelaki nya yang bernama Ricco Fernando sedang menduduki peperiksaan form 5.
Mia dengan Ricco saling memahami dan menyayangi satu sama lain walaupun Mia bukan kakak kandungan nya.

# Bersambung...

CRAZY CHALLENGE ( Dihentikan Seketika )Where stories live. Discover now