Bab 6

3.3K 44 1
                                    

TITLE :CRAZY CHALLENGE
WRITTEN BY :LIVEANNEROSE

Chapter 6

Rocco menyuruh Mia memandu untuk mereka pada malam itu dan Rocco hanya duduk di sebelah pemandu.
Di bangku belakang pula ibu nya Nathalie dengan Ricco.

"Erm.. Mia bila kita mahu sampai ni? "
Rocco mengejek anak nya Mia kerana memandu seperti kura-kura.
"Pegang kuat"
"Wait,what!."
Mereka bertiga belum bersedia tapi Mia sudah memandu kereta Ferrari itu   mencecah kelajuan tertinggi 340 kilometer sejam menuju ke tempat Dallen iaitu di tempat Sky Bar.  

"Woo!.. Kill me now"
Ricco menutup mulut nya risau akan memuntah kan isi dalam perut nya.

Dari jauh Dallen dengan pengikut nya menyaksikan kelajuan kereta Ferrari itu dipandu.
Kereta Ferrari itu berhenti tepat dihadapan Dallen.
Mereka bertiga keluar segera lalu memuntah kan isi dalam perut hihi...

Mia masih rilek berada dalam kereta itu manakala Rocco,Nathalie,Ricco masing-masing menenangkan diri kerana pening akibat kereta yang dipandu oleh Mia.
"Boleh tahan yang bawa kereta tu"
"Sorry Dallen saya tidak dapat menahan rasa pening"
Tetamu yang diundang banyak keluar menyaksikan mereka di luar kerana terdengar keadaan di luar bising.

Mia keluar dari dalam kereta perlahan-lahan, kaki nya yang panjang itu mula kelihatan di hiasi dengan highheels nya berwarna merah berkilau.
Mia masih tidak tersenyum walaupun orang ramai tersenyum ke arah nya.
Malam itu mereka semua meraikan birthday Dannyven kecuali Mia duduk di depan kaunter.

BEBERAPA MINGGU KEMUDIAN..

Mia dengan Melina datang ke kelab Zeus malam itu hanya untuk suka-suka sebab esok kan hujung minggu.
"Terima kasih sebab terima saya jadi kawan kau Mia"
"Sama-sama"
Kelly dengan kawan nya yang lain datang menghampiri Mia di depan kaunter itu.
"Kau ingat suka-suka keluar dari kumpulan saya? "
"Bila masa saya jadi pengikut kau? "
"Kau! Berani menjawab"

Kelly cuba menendang Mia dari kerusi depan kaunter itu supaya Mia jatuh dari kerusi, tetapi Mia lebih pantas melompat dari kerusi itu.
Kelly tidak puas hati dia terus melangkah ke arah Mia dan cuba untuk menumbuk muka Mia.

Mia menangkap tangan Kelly dengan kuat lalu menendang perut Kelly dengan kuat.
Kawan Kelly 5 orang itu datang untuk membelasah Mia tapi tiada seorang pun yang dapat menumbuk Mia.

Semua orang dalam Kelab itu bersorak melihat pergaduhan mereka.
Bunyi siren kereta Polis datang semua orang lari berkeliaran kerana takut kan Polis.
"Mia, jom lari cepat!."
Melina menarik kasar tangan Mia supaya mereka tidak tertangkap oleh Polis.
mereka berdua segera masuk ke dalam kereta Ferrari milik Mia ( Rocco menyerahkan kereta itu pada Mia supaya memudah kan Mia pergi ke sekolah).

Mereka berdua meluncur laju meninggalkan Kelab itu dari kena tangkap oleh Polis.
"Siapa mereka tu? "
"Bukan urusan kau"
"Mia, kita kan kawan apa salah nya kau bagitau saya"
"Saya kata bukan urusan kau, baik kau diam sebelum saya suruh kau keluar dari kereta ni"
"Mia.. Sampai hati kau"

Melina menangis kerana terluka hati nya bila Mia berkata seperti itu seolah-olah dia musuh Mia.
Melina cuba bertenang dan menarik nafas.
Mia tahu bahasa nya kurang baik tapi disebabkan sifat nya yang bertegas itu membuatkan orang sekeliling nya terluka apalagi kalau soal cinta.

Keesokan pagi Mia ponteng sekolah kerana malas nak belajar.
Mia masuk ke dalam kedai buku itu sambil membelek buku di atas rak itu sambil melihat sekeliling nya untuk memastikan tiada orang.

Buku komik yang dihadapan nya telah menarik minat nya untuk membaca.
Sebelum itu Mia melilau sekeliling di situ lalu menyimpan di baju nya kerana dia memakai sweater mudah bagi nya menyembunyikan buku.

Mia cepat-cepat ingin keluar dari kedai itu tetapi sampai di pintu, loceng berbunyi menandakan buku itu telah dicuri.
"Kau! Pencuri"
Milik kedai itu memanggil nya untuk membayar buku yang di curi nya tetapi Mia lari dari situ.

"Esok lusa saya jumpa dia siap saya kerja kan!." Lelaki tua itu menggelengkan kepala nya.
Harry telah menyaksikan Mia mencuri buku di kedai itu lalu mendail nombor telefon Rocco.
"Hello bro"
"Rocco, saya baru nampak Mia lari dari kedai buku tapi yang lebih memalukan ialah Mia telah mencuri buku"
"What! Dasar budak memalukan, okay thanks bro"

Rocco mematikan talian kerana marah dengan perbuatan Mia yang memalukan diri nya sebagai ayah.
Tidak lama kemudian Mia sampai di halaman rumah.
Rocco terus menampar pipi Mia dengan kuat sekali kerana terlalu marah akan Mia.

Mia memegang pipi nya yang sakit kerana ditampar oleh ayah nya Rocco.
"Mana duit yang selalu saya bagi? "
"So.., what? "
"So kau jawab, Mia kau sudah memalukan saya kerana kau mencuri buku seolah-olah saya tidak pernah bagi kau duit!."

Rocco mengeluarkan duit dari dompet nya lalu menghempas kan ke muka Mia.
"Berapa kau nak kau boleh minta jangan sampai nak mencuri!."
Rocco telah menampar pipi Mia kedua kali nya.
"Rocco cukup!."
Nathalie menghampiri Mia di situ,
"Kalau nak ajar dia jangan sampai memukul macam tu, kalau kau pukul dia nanti dia akan menjadi-jadi dan melawan kau kerana berdendam"

Nathalie cuba memegang bahu Mia untuk menenangkan Mia kesayangan nya tetapi ditepis oleh Mia.
"Don't touch me!."
Mia menangis lalu pergi menuju ke bilik nya lalu mengunci pintu.
"Tengok? Dia semakin keras kepala!."
"Ini salah kau, kalau kau ajar dia baik-baik dia tidak akan seperti itu"
"Saya menyesal menjadi kan dia anak saya"
"Rocco! Nanti dia dengar, kau tidak patut kata macam tu"
Nathalie terkejut dengan kata-kata suami nya Rocco, dia menangis kerana Rocco sanggup berkata seperti itu.

Rocco meminta maaf kepada isteri nya Nathalie kerana tidak dapat menahan amarah nya.
"I'm sorry baby"
"Lain kali jangan kata macam tu"
"Saya janji"
Nathalie memeluk Rocco dengan erat sambil menangis mengingatkan kata-kata Rocco kepada Mia yang bernasib malang.
Jikalau Mia tahu latar belakang ibu kandung nya sudah pasti dia akan kecewa.

Mia terdengar akan kata-kata Rocco itu, dia terkejut kerana mengetahui diri nya bukan anak kandung kepada Rocco.
Mia bertanya pada diri nya siapa kah ibu bapa kandung nya? Dan kenapa dia menjadi anak kepada Rocco.
Mia bertekad untuk mencari kebenaran nya.

Mia terdengar bunyi langkah kaki seseorang datang ke arah nya, dia ternampak Nathalie sedang menuju ke arah nya. Mia cepat-cepat masuk ke dalam bilik nya dan berpura-pura tidur di atas katil.
Nathalie membuka pintu dan melihat Mia sedang tertidur.

Nathalie masuk ke dalam bilik Mia lalu duduk disebelah Mia.
Rambut Mia diusap dengan lembut sambil tersenyum.
"Maafkan daddy kamu Mia"
Nathalie mengucup lembut kepala Mia dan berlalu dari situ.

Mia membuka mata nya selepas Nathalie keluar dari situ. Mia begitu terasa bahagia bila Nathalie berbuat sebegitu kepada nya.
Nathalie tidak pernah memarahi nya apalagi memukul dia.

# Bersambung...







CRAZY CHALLENGE ( Dihentikan Seketika )Where stories live. Discover now