TITLE : CRAZY CHALLENGE
WRITTEN BY : LIVEANNEROSEChapter 3
Pagi itu Talia pergi ke kelas tapi semua kawan-kawan nya yang rapat selama ini menghindari diri dari Talia.
Semua orang berbisik dan mengejek Talia ada yang menolak nya dan ada yang menikam nya dengan telur, tepung dan sebagainya.Mereka di situ mentertawakan nya tanpa mengenal pasti apa yang berlaku.
Talia ternampak kawan nya Sandra, dia terus berlari ke arah Sandra."San.. Kenapa semua mengejek saya?"
"Kerana kau sendiri yang mahu diejek so kau hadap lah, dan persahabatan kita putus jangan kau sekali-kali datang dekat saya you bitch!. "Talia terkejut dengan kata-kata yang dikeluarkan dari mulut Sandra yang dia anggap seperti kakak sendiri.
Talia terkejut bila nampak gambar dan rakaman video terpampang di televisyen Kolej mereka itu.
no.. No.. NO!!..Talia berasa amat malu dan dia mula menangis.
Kenapa kau bodoh sangat Talia sampai kau dijadikan permainan cabaran mereka.
Saya terduduk di lantai yang kotor, pelajar yang lalu lalang tidak berhenti untuk mengejek nya.Setiap hari Talia di permalu kan oleh kawan-kawan nya dan orang di kolej tidak tinggal juga dengan keluarga nya yang lain.
"Dasar perempuan jijik memalukan betul!, sedar diri sikit kau tu hidup sebatang kara tapi buat hal terkutuk, perempuan tidak malu!." kakak kepada aunty Shasa.
"Kak.. Jangan macam tu kesian Talia"
" Shasa.. Kau tidak malu kah dengan perangai anak sundal ni!."Aunty Shasa cuma berdiam tidak berani untuk menjawab kakak nya.
Talia begitu terasa dengan kata-kata Aunty Sandy.
Talia terus masuk ke dalam bilik dan berkurung.
"Semua benci kan kau haha.., bagus kau bunuh diri!" Talia Devil.
"Pergi.. Pergi.. Pergi!!"
"Kau memang memalukan Talia, sampai bila kau mahu hadapi semua apa yang sudah kau lakukan itu hahaha.., bunuh diri, bunuh diri cepat!." Talia Devil.Talia rasa tekak nya ingin memuntah kan segala yang ada dalam perut nya.
Talia segera berlari ke dalam bilik air sampai di situ dia memuntah kan segala nya.
"Uwerk! Oh my goddness.. It's hurt"
Talia terus memuntah kan segala nya.Aunty Shasa dengan kakak nya telah pun mengetahui yang Talia sedang mengandung 4 bulan.
"Baik kau ikut saya!." Sandy.
"Jangan aunty saya tidak mahu menggugurkan kandungan ku!"
"kau jangan sampai saya bunuh kau!"Aunty Shasa cuma mampu menangis kerana tidak sanggup untuk melihat keadaan Talia begitu tapi demi Talia dia sanggup bersetuju dengan kakak nya untuk menggugurkan kandungan itu.
Dalam perjalanan menuju ke sebuah pekan yang terpencil, Talia tekad untuk melarikan diri ke dalam hutan.
Talia menarik stereng kereta itu menyebabkan mereka berdua masuk ke dalam hutan itu.
Sandy terhantuk pada stereng kereta dan pengsan.Beberapa minit kemudian Talia sedar, Sandy masih tidak sedar maka Talia sempat untuk melarikan diri.
Talia berlari masuk ke dalam hutan tanpa mengira apa yang akan berlaku di hadapan.Hari semakin gelap, bunyi guruh kuat dan kilat sambung menyambung.
Hujan turun dengan lebat menyebabkan Talia sukar untuk meneruskan pelarian nya.Talia melihat sekeliling nya dan ternampak sebuah pondok yang usang.
Dia segera menuju ke pondok itu untuk berteduh.
Talia kesejukan dan hari sudah pun gelap. Talia cuba memejamkan mata nya untuk berehat dan esok dia akan terus kan perjalanan yang tidak pasti hala tuju.SHASA
"kenapa mereka berdua belum pulang lagi"
Shasa risau kan mereka berdua kerana hari sudah gelap dan hujan turun dengan lebat nya.Bunyi loceng berbunyi menandakan ada orang yang datang.
Pasti itu mereka berdua bisik kan hati Shasa.
Bila dia buka pintu itu hati nya kecewa kerana bukan mereka berdua tetapi lelaki yang sudah memalukan Talia."Aunty saya minta maaf kerana datang ke sini tapi saya mahu berjumpa dengan Talia"
"Baik kau pulang saja Jodas"
"Please aunty saya mahu menebus segala kesalahan saya pada Talia"Sebuah kereta berhenti di hadapan halaman rumah Shasa.
"Ini rumah puan Shasa?" polis.
"Iya itu saya kenapa?"
"Puan ikut kami ke balai"
"Kenapa? Saya tidak akan ikut kamu kalau tidak beritahu saya kenapa?"
"Anak puan sudah melarikan diri ke dalam hutan, dan puan Sandy sekarang masih berada di hospital"Shasa terkejut dengan berita yang baru di sampai kan oleh polis itu.
Jodas juga begitu dia begitu terkejut dan mendapati bahawa Talia melarikan diri.
Jodas mahu mengikuti aunty Talia untuk mengetahui lebih lanjut.Selesai di balai mereka berdua pergi ke hospital untuk melihat keadaan Sandy.
Sandy sedang tertidur mereka berdua tidak mahu untuk mengejut kan Sandy dari tidur nya."Aunty saya mahu kepastian adakah benar Talia sedang mengandung?"
" iya Talia sedang mengandung kan anak kau" Shasa menarik nafas kerana masih risau kan keadaan Talia yang masih di hutan.Jodas menyesal dengan perbuatan nya menyebabkan Talia menghadapi masalah seorang diri dengan membawa lari anak nya.
Keesokan pagi Jodas menyertai pasukan polis untuk mencari Talia.pagi itu Talia bangun dari tidur nya dan seluruh badan nya rasa sakit akibat terlalu berlari apalagi ada nyawa di dalam perut nya.
Tanpa minuman dan makanan Talia meneruskan pelarian nya takut polis akan menemui nya.
Talia sampai di suatu tempat dia mendapati rumah yang terbiar tapi bila dia masuk ke dalam rumah itu masih sedia dengan perabot yang masih kukuh begitu juga barang yang lain.
Talia terasa haus sekali dan dia mahu mencari air di dalam rumah itu.Talia melilau sekeliling rumah itu dan berharap akan mendapat kan air untuk di minum.
Kepala nya terasa pening dan pandangan nya mula kabur.
"Argh! Sakit nya kepala ku"
Talia menuruni tangga itu menuju ke dapur tetapi langkah nya salah menyebabkan diri nya bergolek ke bawah.Talia terbaring di situ dan berharap ada orang menemui nya agar anak dalam kandungan nya dapat diselamatkan.
Darah banyak keluar dari kepala Talia."Nenek masuk dulu nanti barang ni biar saya yang bawa"
"Rocco.. Nenek kata pintu mesti dikunci tapi kenapa pintu ni terbuka?"
"Oo.. Hihi.. I'm sorry nenek ku sayang muah!"
"Nanti kau"Nenek masuk ke dalam bilik dan mencari lampu pelita.
Rocco menutup bonet kereta dan terdengar bunyi nenek nya berteriak.
Rocco segera masuk ke dalam bilik dan terkejut melihat ada perempuan di situ."Cepat bawa dia pergi hospital Rocco"
"Kenapa dengan dia nenek?"
"perempuan ni tengah mengandung"
Rocco terkejut dengan apa yang nenek nya beritahu.Rocco segera mengangkat kan Talia masuk ke dalam kereta nya.
"Cepat!" nenek nya menutup pintu kereta dan Rocco segera memandu menuju ke hospital.HOWARD HOSPITAL, WASHINGTON.
Rocco segera mengangkat kan Talia masuk ke dalam Hospital itu, sampai di depan kaunter beberapa nurse bergegas menyorong katil untuk Talia.
"Encik tunggu di luar"
Doktor Vena segera memeriksa keadaan Talia dan menyuruh penolong nya untuk menyediakan bilik bedah dengan segera.Doktor Vena keluar dan memaklumkan bahawa pesakit harus di bedah.
"Siapa keluarga pesakit?"
"Er.. Saya keluarga pesakit kenapa dengan dia?"
"Pesakit harus di bedah segera jadi encik harus menandatangani borang"Rocco dengan nenek nya mengekori Doktor Vena untuk menandatangani borang pembedahan.
Selesai menandatangani borang itu Doktor Vena pergi bertukar menggunakan pakaian untuk pembedahan.Sebelum masuk ke dalam bilik bedah Doktor Vena membersihkan tangan nya.
Doktor Vena duduk di kerusi dan mengenakan penutup muka.
Doktor Vena menarik nafas sebelum pembedahan berjalan kerana bukan satu nyawa harus dia Selamat kan tetapi dua nyawa.Maka pembedahan sedang bermula, rambut Talia di cukur bagi memudahkan kerja untuk pembedahan.
Rocco dengan nenek nya masih setia menunggu di luar bilik bedah.Sejam kemudian Doktor Vena keluar dari bilik bedah itu.
"Mr. Rocco seperti yang saya kata kan tadi yang pesakit akan koma dan tidak dapat untuk sedar kembali dan anak nya masih dalam keadaan baik tapi kami akan pantau dia setiap jam"
"Terima kasih doktor"Doktor Vena tersenyum dan berlalu dari situ.
Rocco dengan nenek nya turut bersimpati dengan Talia.# Bersambung...
YOU ARE READING
CRAZY CHALLENGE ( Dihentikan Seketika )
RomanceMengisahkan tentang permainan yang di cabar. Jodas pantang dicabar kerana dia seorang yang berani menyahut cabaran. Kawannya Leo memberikan cabaran untuk Jodas supaya Jodas dapat mengambil dara Talia, tapi selepas itu semua nya terjadi seumpama di n...