Jeon Seokjin

2.2K 254 9
                                    

"Areum.."

Areum menoleh apabila namanya diseru. Kelihatan Jungkook yang sudah berganti baju menuruni tangga.

"Ya? Awak nak apa apa ke? " soal Aruem sambil sibuk mengemas meja yang bersepah dengan alat rawatan.

"Boleh aku tanya sesuatu? " kerusi ditarik.

Jungkook duduk. Wajah gadis itu direnung.

"Boleh. Silakan." Areum senyum.

"Kenapa kau tipu nama sebenar kau selama ni? Kenapa tak jujur dengan aku ? "

Areum tercengang. Wajah serius lelaki itu ditatap.

"Saya tipu awak sebab itu sebahagian dari rancangan untuk mision ni. Maaf. Saya terpaksa menyamar untuk sembunyikan identiti. Dalam kehidupan orang macam saya, penipuan adalah perkara normal. Musuh ada dimana mana. Saya perlu berhati hati supaya misi tak terjejas."

Jungkook menganguk.

"Taehyung ada cakap kau dengan Himi anggota rahsia yang bertugas untuk lindungi kami. Kiranya kau ni perisik lah kan? Boleh aku tahu, kenapa aku perlu dilindungi? "

Areum mengigit bibir perlahan. Soalan jungkook kali ini agak menyesakkan dadanya.

Dia tidak sampai hati untuk menjelaskan. Bimbang emosi lelaki itu akan terjejas kerana ia melibatkan orang yang Jungkook sayang.

Seminggu tempoh mereka berkenalan sewaktu Areum menyamar sudah cukup untuk Areum faham Jungkook itu bagaimana orangnya.

Seorang yang sensitif, manja dan pendendam.

Aruem mengeluh perlahan. Dia mencapai beg galasnya. Zip dibuka. Fail berwarna merah diambil.

Dahi jungkook berkerut apabila fail itu ditolak ke arahnya. Wajah Areum dipandang.

"Semuanya ada dalam ni, Jungkook. Awak akan faham kenapa awak perlu dilindungi. Hmm saya mintak maaf. Hal ini ada kaitan dengan mendiang hyung awak. " Areum terus berlalu pergi dari dapur. Memberi ruang untuk lelaki itu.

Jungkook terus membuka fail tersebut.

Gambar pembunuhan abangnya , Jeon SeokJin menjadi subjek utama.

Perlahan air mata jungkook mengalir. Semakin lama semakin laju sehingga dia teresak.

Kebenaran yang sangat menyakitkan.





___





Jeon SeokJin.

Mangsa pembunuhan kejam yang dilakukan 2 tahun  lalu. Kepalanya dipenggal dan badan penuh dengan bekas tikaman yang banyak.

Mendiang juga merupakan pewaris sulung dalam keluarga Jeon. Bakal mewarisi hampir seluruh harta termasuk syarikat.

Namun Seokjin dibunuh kejam pada hari yang sama dia mengambil alih syarikat itu.

Kini Jeon's Golden ditakbir oleh anak lelaki kedua keluarga Jeon.

Jeon Hyun Syik

Jeon Hyun Syik atau nama sebenar Oh Hyun Syik merupakan anak angkat keluarga Jeon sebelum kelahiran Jeon Jungkook.

Oh Hyunsyik merupakan dalang disebalik pembunuhan kejam Seokjin. Sifat tamak dan dengki menguasai diri sehingga sanggup membunuh bagi menguasai semuanya.

Kes pembunuhan SeokJin ditutup dan tidak dibicarakan kerana tiada bukti yang dijumpai. Namun Brisden berjaya mendapatkan semua maklumat mengenai pembunuhan itu.

Selepas pembunuhan itu, keluarga Jeon berpindah ke luar negara untuk mentadbir syarikat disana. Tinggalah jungkook seorang disini. Dia enggan meninggalkan Hyunsyik.

Kini, sasaran seteruanya adalah Jeon Jungkook. Menyedari hal itu, keluarga Jeon meminta bantu Brisden untuk melindungi satu satunya pewaris Jeon yang tinggal.

√1 [C] Dangerous Wife | KTH & JJK [DIBUKUKAN]Where stories live. Discover now