10

196 8 4
                                    


   Δεν ήταν ούτε οχτώ το απόγευμα όταν βγήκα απ' το δωμάτιο μου και πήγα προς την κουζίνα για να ζητήσω χρήματα απ' τη μαμά μου. Είχαμε κανονίσει να πάμε στην αποβάθρα για να καθίσουμε, πιθανότατα να παίξουμε χαρτιά, ή ότι άλλο ερχόταν στο μυαλό των παιδιών. Μπροστά μου όμως φάνηκε η γιαγιά μου να ανακατεύει ένα μίγμα σε ένα μπολ, ισως έφτιαχνε κέικ.

"Γεια σου γιαγιά, που είναι οι δικοί μου;",κοίταξα γύρω μου.

"Έχουν πάει έξω αγόρι μου. Θα βγεις; Θα σου δώσω εγώ λεφτά, όσα θες.",μου χαμογέλασε και άνοιξε την τσάντα της που είχε ακουμπησμένη στο τραπέζι.

Έβγαλε δυο χαρτονομίσματα των είκοσι ευρώ κι έκανε να μου το δώσει.

"Ξέρεις πως είναι πολλά, και δε μπορώ να τα πάρω. Εκτός αυτού δε θα τα χρειαστώ τόσα χρήματα.",της είπα.

"Έχω καιρό να σου δώσω χαρτζιλίκι, τα θες ή δε τα θες; Όχι πως έχει σημασία, έτσι κι αλλιώς θα τα πάρεις.",είπε και τα έζησε στην παλάμη μου.

"Ευχαριστώ.",είπα και τη φίλησα στο μάγουλο, έκανα να φύγω να σταμάτησα λίγο πριν την πόρτα.

"Γιαγιά;",ρώτησα.

"Ναι παιδί μου;"

"Πότε ήξερες πως πραγματικά αγαπούσες τον παππού;",δεν σκέφτηκα καθόλου αυτό που πρόφερα. Η γιαγιά γέλασε. Πήρε θέση σε μια απ' τις καρέκλες του τραπεζιού και μου έκανε νόημα να καθίσω κι εγώ.

"Η αγάπη αγόρι μου, είναι κάτι πολύ ασαφές, αλλά και πολύ συγκεκριμένο παράλληλα. Απ' όσο μπορώ να κρίνω απ' την, αν θες, πείρα της ζωής, αγάπη είναι, όχι μόνο τα καρδιοχτύπια, η ατέλειωτη αγωνία για τη στιγμή που πρόκειται να συναντήσεις τον άλλο, οι πεταλούδες, ή όπως αλλιώς θες να το πεις εσύ. Η αγάπη είναι, περίπου ένα σκαλί παραπάνω απ' τον έρωτα. Η αληθινή αγάπη έρχεται με τον καιρό, και ίσως αργήσεις να τη βρεις. Ίσως πιστεύεις πως την έχεις βρει ήδη, μπορεί αυτό που έχεις βρει ήδη να μπορεί στο μέλλον να γίνει αγάπη. Αυτό που έρχεται με τον χρόνο είναι η ικανότητα του άλλου, να μην είναι μόνο ο άνθρωπος που κάποτε ερωτεύτηκες, αγάπη είναι να μπορεί να σταθεί δίπλα σου σα φίλος, σαν οικογένεια, σα κάποιον που σε ξέρει χρόνια. Να τον καταλαβαίνεις κι εσύ, και να νοιάζεσαι για το δικό του καλό περισσότερο απ' τον εαυτό σου. Αγάπη είναι να είσαι αρκετά ερωτευμένος για κάθε είδους συμβιβασμό, υποχώρηση, και υπομονή όταν ο άλλος χρειάζεται χρόνο. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως σε αυτόν τον χρόνο δε θα λείπετε απεριόριστα ο ένας τον άλλο.",έκανε μια παύση και χαμογέλασε.

Πάνω Κάτω Και Μεταξύ ΆλλωνWhere stories live. Discover now