' Tringgggg!!! '
"Bangun sayang, sudah tiba waktu nya untuk ke sekolah..." kata wanita tua itu dengan lembut sekali membangun kan aku.
Aku membuka mata perlahan-lahan. Aku melihat wajah tua itu lalu tersenyum. Wanita itu melemparkan senyuman manis kepada ku lalu berkata "dah bangun, bersiap. Lepas tu, turun bawah .. sarapan ye.." katanya sambil mengusap-ngusap rambutku.
"Araseo omma.." jawab ku. Wanita itu pun bangun dah melangkah ke arah pintu. Tombol pintu di pulasnya lalu dia pun keluar.Aku bangun daripada katil lalu mengemas katil ku. Setelah siap mengemas katil , aku berjalan ke arah pintu bilik air atau pun dikenali sebagai tandas. Aku masuk ke dalam tandas tersebut, aku melihat wajah ku dicermin. Sungguh buruk rupa ku di hadapan cermin baru bangun dari tidur. Aku membuka paip air di singki lalu membersihkan wajah ku. Selepas itu , aku mengambil ubat gigi dan berus gigi lalu aku memicit ubat gigi di atas berus gigi. Aku mengosok gigi. Setelah itu, aku mandi .
Beberapa minit kemudian, aku keluar dari tandas. Tubuh ku dibalut dengan tuala. "Apa nak malu , dalam bilik ni cuma ada aku sorang ja.. so, kalau seksi sikit pun tak apa la kan.." bisik hatiku.
Aku membuka Almari baju lalu aku mencari uniform sekolahku. Selepas itu aku memakai baju dan mengambil nametag aku lalu aku berdiri di hadapan cermin besar di dalam bilik aku. " Lee Chearyeon " tertulis di namatag aku. Aku memasang namatag itu di baju kot aku..
Aku merapikan rambut ku lalu aku turun ke bawah di ruangan dapur untuk bersarapan pagi.
"Omma..😊" sapaku.
"Ne..😀" jawab omma. "Duduk la dulu.. omma nak sediakan minuman oat untuk adik kamu.." katanya lagi.
" eh, chaeyeon belum turun lagi ya? 🤨"
Tanyaku."Belum lagi, gwaenchanh-a.. nanti dia turun la tu.. dia tu bersiap sekejap je.." jawab omma.
"Biar saya pergi tengok.." kata ku.
"Boleh juga.." kata omma.
Aku pun berjalan naik tangga lalu menuju ke arah pintu bilik adik ku itu.
Di hadapan pintu bilik chaeyeon
'Knock!, knock! '
"Chaeyeon!" Panggilku.
Tiada sebarang jawapan.
"Aku buka pintu ya! " kata ku lagi.
Namun masih tiada sebarang jawapan.
Aku memegang tombol pintu lalu memulasnya.
Pintu bilik chaeyeon pun perlahan-lahan terbuka.
"Arghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!"
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
Return
Mystery / ThrillerReturn/Kembali 'Alangkah bagus kalau masa boleh diputar kembali..' ' Aku mahu mengubah kesilapan masa silam ku..' ' Aku mahu melihat orang kesayangan ku kembali ke sisiku..' ' Aku mahu memperbaiki kesalahan ku di waktu lalu' ' Aku tak sanggup meliha...