BAB 6

13 3 0
                                    

"Jom pergi rumah aku!"

"Okey😓" jawab chaeryeon terpaksa. Dah nak buat macam mana lagi.. cuma min ho saja yang boleh aku ikut sekarang ni.. dah la tersesat kat zaman lain.. haishh..

Dalam perjalanan

"Minho, kau tak takut omma dengan appa kau marah ke ajak aku pergi rumah kau ni?" Tanya chaeryeon.

"Alar.. nanti pandai-pandai lah aku explain kat diorang.. yang penting kau mesti ikut cakap aku.. semua akan baik-baik saja.." jawab minho.

"Boleh percaya ke ni?" Kata chaeryeon lagi.

"Boleh percaya ke tak boleh percaya ke...memang kau kene percaya aku.. ke kau tak nak balik ke zaman kau?" Tanya minho pula kepada chaeryeon.

" kau nak tolong aku 'kembali' ke zaman hadapan ke?" Tanya chaeryeon.

" mesti lah.. tak kan aku nak biarkan kau hidup kat zaman ni.. " kata minho.

" wah.. gomawo minho"😢 chaeryeon berterima kasih kepada minho kerana mahu menolongnya.

"Aku nak tanya kau soalan ni?" Tanya minho.

"Ye.. tanya la.." kata chaeryeon.

"Kau kata aku ni appa kau kan..?" Tanya minho.

"Dah kalau tahun sekarang ni 1994.. appa aku masih bersekolah menengah.. " kata chaeryeon.

"Appa kau umur berapa?" Tanya minho.

"Kalau di tahun 2019 appa aku berumur 42 tahun.." kata chaeryeon.

" habis tu, kau ni anak aku di masa hadapan la ye?😱" tanya minho terkejut.

"Aah.. kenapa?" Tanya chaeryeon.

"Agaknya kau ni ikut perangai siapa lah.. degil betul.." kata minho.

"Ikut perangai omma dengan appa la.. " jawab chaeryeon selamba.

"Ehh.. aku nak tanya la kan.. aku akan berkhawin dengan siapa nanti ?😋" tanya minho.

"Dengan Song Ji Hyo.." jawab chaeryeon.

" hah!? Kau mesti tipu kan.." kata minho.

"Kenapa!? Betul lah.. kalau tak.. omma aku tak kan bernama ji Hyo.." kata chaeryeon.

"😱kau ni biar betul" kata minho lagi.

"Kenapa?" Tanya chaeryeon.

"Ji hyo yang gangster kat sekolah tu.. dah la pengotor.." kata minho.

"Ehh...omma aku macam tu ke dulu?🤔 setahu aku omma aku tu pembersih.. tapi kalau gangster tu adalah.." kata chaeryeon.

"Tapi masa depan boleh berubah kan?😂" tanya minho.

"Aah.. wae?" Tanya chaeryeon.

"Aku akan buat aku tak kan khawini ji hyo.." kata minho🤩🔥

" semangat😓😒"( tapi nanti.. macam mana aku dengan family kita nanti..😥 akan berubah jugak ke..?)

Soalan yang bermain-main di fikiran chaeryeon.. bimbang akan masa hadapan keluarganya nanti.. adakah akan turut berubah dengan semangat minho itu..

Skip

Di hadapan rumah minho.
(Waktu: 7 Malam
"Ni ke rumah appa minho?" Tanya chaeryeon.

"Iya.." jawab minho.

"Kecilnya.." jawab chaeryeon.

"Alar.. appa ni bukan nya orang senang.. " jawab minho.

"Amboi.. sejak bila kau bahasakan diri kau tu appa haa..😂" tanya chaeryeon.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 26, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ReturnWhere stories live. Discover now