"Jangan lupa, sungai han.." lalu sesosok makhluk itu pun menghilang.
"Apa benda itu?" Satu soalan yang hanya bermain-main difikiran chaeryeon.
Tiba chaeryeon mendengar pintu biliknya dibuka.
"Song ji hyo, kamu dah sedar.. syukurlah.." kata seorang wanita.
Aku masih tidak dapat melihat apa-apa.
Tiba-tiba wanita itu memeluk tubuh ku erat sekali.
"Maaf , aku bukan song ji hyo.." akhirnya.. aku bisa berbicara.
Wanita itu berhenti memeluk ku.
"Hahahaha, tipu la.. tak kan kamu tak ingat diri kamu yang sebenar.." kata wanita itu lagi.
"Maaf puan, sebenarnya dia masih lagi baru sedar dari koma.. ingatnya hilang
80% .. " kata jururawat di tepi ku.Aku teka je dia tu jururawat sebab dia nampak seperti memakai seragam jururawat berwarna putih.
Mataku masih kabur.
"Ouh.. tak pe.. masih ada 20% yang masih dia ingat.." kata wanita itu lagi.
"Sebentar.. saya ambil kan cermin mata awak .. " kata jururawat itu.
"Cermin mata?" Tanya wanita itu.
"Iya, penglihatannya kabur selepas sedar dari koma.. ini disebabkan oleh kesan sampingan ubat yang telah diberikan oleh doktor.. sebab itu dia tidak mengenali puan.. sebentar ya.." terang jururawat itu.
Jururawat itu melangkah pergi, katanya dia mahu menganbil cermin mata untuk ku.
"Patutlah aku tak nampak apa-apa dengan jelas.. rupanya aku rabun ya.." fikir chaeryeon.
"Maaf kan mama ya, selama ini mama kurang memberi perhatian kasih sayang kepada kamu sampai kamu boleh lemas dalam sungai Han tu.."
Kata wanita itu sambil menggenggam kedua-dua belah tangan ku." Lemas ? Di Sungai Han?" Tanya ku yang masih keliru dengan keadaan ku sekarang.
"Iya, katanya kamu lemas semasa pergi lawatan sambil belajar di Sungai Han di sana.. haa.. omma dengar kamu lompat dari jambatan sana.. kenapa kamu buat macam tu..!? Bahaya tau! Kamu tahu kan.. semua orang risau tentang kamu! " marah wanita itu.
"Lawatan sambil belajar? Seingat saya lawatan sambil belajar belum lagi diadakan ?... sama ada di sekolah lama mahupun di sekolah baru...?" Jelas chaeryeon.
"Apa yang kamu mengarut ni? Kamu pergi la.. pada 21 September 2016 .. tak kan itu pun kamu lupa.." kata wanita itu lagi.
" waktu itu , saya masih lagi sekolah rendah la.." jawab chaeryeon.
" kamu ni biar betul " kata wanita itu.
" maaf , puan salah orang.. saya Chaeryeon, Lee Chaeryeon dan bukannya Song Ji Hyo.. " terang Chaeryeon.
" Hahahaha, pandai betul anak omma ni reka cerita.. kononnya kamu sedar dari koma dah cakap omma salah orang.. hahahaha ! Sungguh menarik ya cerita kamu!" Tiba-tiba wanita itu memarahi ku.
" sekali lagi saya cakap, maaf, saya bukan anak puan.. saya chaeryeon.. bukannya Song Ji Hyo.. maaf jika cara saya bercakap kasar terhadap puan.. maaf sekali lagi, izinkan saya pergi dari sini.."kata chaeryeon lalu bangun dan mencabut semua wayar yang bersambung di tubuhnya lalu menurun kan kakinya dari katil itu.
"Akhirnya, penglihatanku kembali baik seperti dulu.. dapat aku pergi dari sini.." bisik hati chaeryeon.
Chaeryeon melangkah pergi . Dia berlari keluar dari bilik itu.
Suasananya sepi sekali.
Chaeryeon memandang ke arah jam dinding di sekitar koridor hospital itu.
"Patutlah, sudah pukul 12 " bisik hatinya.
"Tadi dia lari ke arah sini!!" Kata seseorang.
Cepat-cepat chaeryeon bersembunyi di sekitar situ.
Chaeryeon mengintip dari jauh. Ada wanita tadi dan seorang namja.
"Dia pasti tak jauh dari sini.. cepat cari.. cari sampai dapat!" Kata namja itu.
Jantung chaeryeon berdegup dengan laju.
"Tenang chaeryeon.. tenang.." bisik hatinya.
"Aku harus fikirkan plan untuk keluar dari sini.." bisik hatinya lagi.
Chaeryeon memandang ke arah sekeliling.
"Di depan sana ada pintu. Di belakang ku juga ada pintu.. lebih baik aku ke belakang dahulu" fikirnya.
Chaeryeon perlahan undurkan dirinya ke belakang tanpa melakukan sebarang bunyi.
Dengan berhati-hati chaeryeon membuka tombol pintu lalu masuk ke dalam bilik tersebut.
"Ji Hyo?"
Bersambung
Penerangan:
Maaf kan author ya.. selama ni author ingat chaeryeon tu unnie manakala chaeyeon tu adik.. rupanya author silap..😝 chaeryeon adik rupanya dan chaeyeon adalah unnie.. 😝
Maafkan author ya😅
Dan thank you kepada yang komen bagi tahu author pasal ni.. 😘
Tapi, dalam cerita ini.. author fikir.. author nak buat watak chaeryeon adalah unnie dan chaeyeon adalah adik..
Boleh ya?
So, lastly, thank you kepada yang sudah baca dari episod 1 hingga episod ini.. and gomawo kepada yang vote..😘😘😘
Maaf ye kalau episod kali ini sikit sangat.. next time, author akan panjangkan lagi..
Sorry sangat kalau episod kali hambar.. author masih kurang berpengalaman dalam buat cerita .. so, kalau ada yang tak kena, silap salah, tak puas hati ke.. silakan komen.. next time author cuba memperbaiki kesalahan author.
Lastly, author harap korang enjoy dengan cerita author ni.. and gomawo😘
YOU ARE READING
Return
Mystery / ThrillerReturn/Kembali 'Alangkah bagus kalau masa boleh diputar kembali..' ' Aku mahu mengubah kesilapan masa silam ku..' ' Aku mahu melihat orang kesayangan ku kembali ke sisiku..' ' Aku mahu memperbaiki kesalahan ku di waktu lalu' ' Aku tak sanggup meliha...