"Ji Hyo?"
"Hah!?"
Cepat-cepat chaeryeon menutup mulut namja itu.
"Mungkin dia dah keluar dari hospital ni?" Kata seorang namja dekat luar bilik itu.
"Cepat cari! Aku nak kau tangkap dia hidup-hidup sekarang juga!!" Kata seorang lelaki lagi.
"Baik boss!!"
Chearyeon mendengar bunyi tapak kaki orang berlari pergi dari ruangan itu.
Chearyeon menunggu beberapa minit lalu membuka sikit pintu untuk mengintip.
Mujurlah mereka semua sudah tiada.
" ji hyo? Apa yang awak buat kat sini?"tanya namja itu.
"Maaf ye, awak siapa ehh??" Tanya chearyeon.
"Tak kan tak ingat, ni Lee Min ho la.. 🤦♂️" jawab namja itu.
"Apasal nama kau macam nama appa aku?" Kata chaeryeon..
"Hah!? Appa? Eh.. kau sakit ke?" Tanya namja itu sambil mengangkat kedua-dua belah tangannya.
"Ehh.. jangan kau berani sentuh aku.. aku ada black belt teakwando tau🥋!" kata chaeryeon.
"Eleh.. black belt teakwando konon..😒 tadi kau juga yang sentuh aku dulu kan..😏" kata min ho.
"Bila?💢" tanya chaeryeon.
" tadi.. kau juga yang tutup mulut aku😏tak kan kau tak ingat kott..🤦♂️ baru beberapa minit berlalu.." jawab namja itu lagi.
" iye ke..😅 mianhae😣" chaeryeon meminta maaf atas kelakuan paniknya tadi.
Min ho hanya ketawa di situ.
"Ermmm.. min... ho..😅 maaf la.. boleh tak kalau aku panggil kau appa?😅👉👈" kata chaeryeon.
"Hah!?" Min ho terkejut mendengar kata-kata perempuan itu.
"Sebab kalau panggil min ho aku rase pelik la.. sebab appa aku pun bernama min ho.. so, boleh tak kalau aku panggil kau Appa je.."😅 terang chaeryeon.
"Haish.. macam-macam la kau ni ji hyo🤦♂️" kata min ho sambil menampar dahinya sendiri.
"Boleh la..🙂😉😘🙃👉👈" kata chaeryeon sambil buat muka comel kat min hyo..
Dalam hati min ho berkata (comel pulak budak ni..) "haa.. iye la.." kata min ho.
"Yeah! Haa.. lagi satu sebelum aku terlupa.. aku cheryeon dan bukannya ji hyo.. ji hyo tu omma aku.." terang chaeryeon.
" ohh ye ke? Mian.. chaeryeon.. hmm.. nama yang cantik.." kata min ho sambil tersenyum sendiri.😊
"Hey hey hey.. apa yang kau senyum sendirian tu haa?😂" tanya chaeryeon.
"Hahahah.. muka kau sama macam ji hyo" kata min ho..
" of course la.. sebab ji hyo tu omma aku"
" iye tak ye jugak kan..😂 perangai pun sebijik" kata min ho..
"Hahah.. appa.." tanya min ho.
"Yes?" Jawab min ho.
"Sekarang ni aku kat mana?" Tanya chaeryeon kepopongan atau senang cerita chaeryeon tengah blur.
"Cuba kau tengok tu" kata min ho sambil menujuk ke arah satu papan yang tertulis
'Harap bersabar, anda akan dilayan sebentar lagi'
"Pastu?" Tanya chaeryeon
"Kau rasa papan tu biasanya ada kat mana?" Tanya min ho
"Ohh.. sekarang aku baru faham. Sekarang aku ada kat hospital kan..😆" jawab chaeryeon selamba.
YOU ARE READING
Return
Mystery / ThrillerReturn/Kembali 'Alangkah bagus kalau masa boleh diputar kembali..' ' Aku mahu mengubah kesilapan masa silam ku..' ' Aku mahu melihat orang kesayangan ku kembali ke sisiku..' ' Aku mahu memperbaiki kesalahan ku di waktu lalu' ' Aku tak sanggup meliha...