BAB 2

62 4 4
                                    

"Arghhhhhhhhh!!!"

'Wushhhh'

"Adoiiii !! " marah chaeyeon sambil menggosok kepalanya selepas makan pukulan kakaknya itu.

"Eh! Kau ni kan! " marah chaeryeon.

" Hahahaha.... uuuu.. padan muka!😝" kata cheayeon lalu lari sambil mencampak topeng hantu miliknya itu.

"Chaeryeon, sabar.." bisik hati chearyeon .

Chaeryeon tunduk lalu mengambil topeng hantu milik adiknya yang nakal itu diletakkan ke dalam laci rak di dalam bilik tidur chaeyeon.

Chaeryeon pun keluar dari bilik itu dan turun dari tangga menuju ke arah ruangan dapur untuk sarapan pagi.

"Siapa yang menjerit tadi? " tanya omma terkejut.

"Unnie!" Jawab chaeyeon.

"Kamu tak apa-apa? Something wrong ke?"  Tanya omma cemas sambil berjalan mendapatkan anak sulungnya itu.

"Gwaenchanha, unnie cuma terkejut dengan budak ni je haa tadi..😑" jawab chaeryeon.

"Chaeyeon, kamu tak habis-habis prank kakak kamu tu..😠" marah omma.

"Hahahahaha.. saya bergurau je omma.. alar sekali sekala bergurau dengan akak sendiri.. tak kan tak boleh.. kan kan😏" kata chaeyeon.

"😑" reaksi wajah chaeryeon.

" lain kali ajak la omma sekali.. boleh  kita prank akak kamu ni sama-sama 😏" kata omma.

"Ahhh, omma😣" respon chaeryeon.

"Hahahaha , beres-beres 😉😂" jawab chaeyeon.

"Hahahaha, dah.. pergi duduk sarapan sayang.. nanti lewat pula.." kata omma.

"Nae!" Jawab chaeryeon dan chaeyeon.

"Omma, chaemin dah bangun?" Tanya chaeryeon.

"Dah, dia pergi joging dengan appa kamu tadi " jawab omma.

" ooo" jawab chaeryeon.

"Alar, kenapa tak ajak chaeyeon sekali?..😫 "  keluh chaeyeon.

"Dah puas omma bangun kan kamu.. selagi tak pukul 6 setengah.. kamu tak kan bangun.." jawab omma selamba.

"😭 💔 " reaksi chaeyeon.

" dah, tak yah nak broken sangat la.. pagi esok masih ada peluang lagi kau nak bangun awal.." kata chaeryeon.

" betul juga..🤩🔥" tiba-tiba semangat chaeyeon pulih kembali.

Omma mengukirkan senyuman manis apabila melihat gelagat anak-anak perempuannya itu.

"Dah, parli habiskan sarapan.. jangan lupa hari ni bas tak datang ambil korang.. sebab pakcik Han dah bagi tahu bas rosak kelmarin.." kata omma.

"Mwo!?😱" serentak chaeryeon dan chaeyeon.

"Jangan kata korang lupa.." kata omma.

"So, omma la yang hantar kan nanti!?" Tanya chaeryeon.

"Nae.." jawab omma.

"Nanti omma la yang akan ambil kita orang pulang sekolah nanti !?" Tanya chaeyeon pula.

" Nae.." jawab omma selamba.

Chaeryeon dan chaeyeon berhenti memamah sarapan dan serentak berpaling ke belakang.

Mereka berbisikan.

"Weh, kau masih ingat lagi tak last kita naik kereta dengan omma?" Tanya chaeyeon.

"Of course la ingat.." jawab chaeryeon.

ReturnWhere stories live. Discover now