💝

145 13 31
                                    

Pada pagi yang sejuk, Scoups yang baru siap memakai uniform sekolahnya kini keluar dari rumahnya untuk datang ke sekolah..
Tanpa diduga ada orang menyambarnya dari belakang..

"Eiiiii Seungcheolyahhhh!! " katanya sambil melingkar lengannya di sekeliling bahu Scoups..
"Hai Jeonghan.. " jawabnya perlahan dengan menayangkan senyuman..
"Jom makan dulu.. Lagipun kelas kan start pukul 9:30a.m... " ajaknya
"Hmm jomla.. " balas Scoups..

💙

~Restoran KangNam Seafood~

"Awak nak order apa?? " tanya Jeonghan kepada Scoups..
"Gukbap" balasnya sepatah..
"Okay tunggu kejap ye saya pergi order.. " kata Jeonghan dan sempat memberi senyuman manis kepada Scoups sebelum pergi ke kaunter..

Scoups yang sedang melihat Jeonghan pergi ke kaunter tu seperti tidak merasakan apa-apa ‘sayang’nya pada Jeonghan..
Like a dejavu~~…
Yeke? Entahla.. 

4 minit kemudian Jeonghan kembali dengan makanan yang diordernya tadi...
"Nah.. Ambik ni, awak punya.. " kata Jeonghan sambil meletakkan Gukbap Scoups ..
"Gomawo" jawabnya..

Jeonghan terasa pelik dengan kelakuan Scoups tapi dia abaikan saja fikiran negatifnya itu..
Mereka pun makan saja macam takde apa-apa berlaku..

💙

~Di sekolah di mana member² mereka melepak~

"Wei nanti esok keluar jom " ajaknya Hoshi
"Aku on jee.. " jawab Dino..
"Aku pun nak ikut juga.." The8 menyelit..
"Hmm memang tak ajak aku.. " kata Jun pula..
"Yela² siapa nak ikut,  ikutla nanti aku bagitahu jumpa kat mana dekat group chat.. " kata Hoshi menenangkan mereka..

Scoups hanya diam sambil membaca bukunya..

"Wei Cheol.. Asal ni?? " tanya Mingyu sambil menyiku lengan Scoups..
"Takde apalah.. " jawabnya perlahan
"Mana mungkin... Sejak bila kau ni ulat buku ??" Wonwoo menyelit..
"Aku okaylah.. Aku just bosan and tak tahu nak berbual apa.. " katanya lagi..

Wonwoo dan Mingyu yang tidak percaya dengan kata-kata Scoups kemudian beredar dari situ ..

"Aku tak percaya apa dia cakap tu.. " kata Mingyu..
"Aku pun.. Lagipun kalau bab berbual ni dialah paling banyak topik.. " balas Wonwoo..
"Apa kata kita pergi tanya Jeonghan hyung nak tak?? " cadang Mingyu..
"Kau rasa dia tahu ke?? " Wonwoo ragu²..
"Kalau nakkan kepastian kita kenalah tanya.. " katanya lagi..
"Hmm okayla jom! "
Mereka pun pergi ke arah Jeonghan..

"Hyung" panggil Mingyu..
"Ne? " jawab Jeonghan yang tadi sedang sibuk membuat homeworknya..
"Nape dengan Seungcheol hyung?? Dia macam tak okay je.. " kata Mingyu..

Jeonghan terus meletakkan pennya dan memusingkan kepalanya sehingga dia nampak kelibat Scoups..
Jeonghan pun rasa benda yang sama tapi dia tak tahu betul ke tidak firasatnya tu..

"Hyung tahu ke kenapa dia macam tu?? " tanya Wonwoo
"Hyung tak tahu tapi hyung pun tak pasti dia tu okay ke tak.. " jawab Jeonghan dengan muka risaunya..
"Okay takpelah hyung... Kalau hyung tahu bagitahu kitaorang tau .." kata Mingyu...
"Okayyy.. " jawabnya..

Sepanjang sesi persekolahan harini, Scoups hanya diam dan tidak berkata apa-apa..

"Ohh okay.. " jawab Jeonghan..
Sebenarnya dia tidak mahu mengeruhkan keadaan jadi dia hanya memilih untuk menoktahkan perbualan mereka sebentar tadi..

💙

~Lepas habis sekolah~

"Annyeong!! " kata Vernon sambil melambai tangannya kepada Scoups..
Scoups hanya tersenyum dan melambai semula..

"Awak jom balik sama².." Jeonghan mengajak..
"Jom" jawabnya sepatah..

💙

Masih lagi, Scoups masih diamkan dirinya ketika berjalan dengan Jeonghan..
Jeonghan merasakan angin yang tak kena jadi dia memberanikan diri untuk bertanya..

"Awak okay tak?? "
"Saya okayla lagipun saya just ‘penat’ je harini.. "

Semasa Scoups menjawab pertanyaan Jeonghan , dia langsung tidak memandang muka Jeonghan..
Jeonghan tidak percaya dengan kata-katanya..
Jeonghan nampak air mata Scoups yang sedang bertakung ketika menjawab soalannya..

💙

~Sampai di rumah masing²~

~Rumah Jeonghan~

Jeonghan yang berada di biliknya kini merasakan perkara yang tak baik..
"Asal aku rasa macam ada benda buruk akan berlaku eh?? Kenapa aku rasa tak tenang ni??.." tanya Jeonghan kepada dirinya sambil melihat permandangan di bahagian tingkap..

~Rumah Scoups~

Scoups yang sedang baring di atas katil biliknya kini teringat semula ayat Jeonghan..

“Awak okay tak??”

Tanpa diduga air mata Scoups mengalir dengan derasnya..

"Memang aku tak okay.. Kenapalah kau tak pernah perasan yang aku ni sayangkan kau sangat² ... Aku ingat kau akan sayangkan aku sama macam aku sayangkan kau.. Tak sangka itu hanyalah impian aku semata-mata.. " katanya keseorangan sambil menangis teresak-esak di bawah bantal..

💙

Okay tak?? Cerita sedih... Are you crying JeongCheol stans?? I'm sorry but just wait for another chapter okay...
Luv u guys so much!! 😢
Jgn lupa..
.
.


.
.
.
💐VOMMENT✨

Tata... C u next chapter.. 🌕

[ON-HOLD] Why You?😪Where stories live. Discover now