💝

67 15 35
                                    

"Macam ni ceritanya... Ingat kan si Eunwoo tu?? "
"Apa kena-mengena cerita ni dengan dia?? "
Scoups punya nada menjadi serius..
"Banyak sangat.. First of all, Jeonghan ada berkelakuan pelik tak?? " tanya Seungkwan
"A-.. " belum sempat Scoups jawab soalan Seungkwan, Jeonghan tiba-tiba berdiri sebelah Seungkwan ..
"Bebual apa ni?? Khusyuknya sampai cikgu dah masuk pun tak perasan.. " kata Jeonghan dengan nada sengaja menakutkan dorang padahal memang betul pun..

Scoups dan Seungkwan terus duduk kat tempat dorang..

💙

Waktu rehat sudah pun menjelang, semua pelajar sekarang berterabur nak isi perut punya pasal je.. Scoups yang sibuk menyimpan bukunya ke dalam locker terkejut apabila dia menutup pintu locker tu, ada pula makhluk Allah disebalik pintu locker tu..

"Aoskdkdnskjls!!! Eii kau ni Gyu.. Nasib aku takde heart attack.. " katanya sambil mengusap dadanya..
"HAAHHHAHAHA... Bongok siak.. Awallah... Jom pergi rehat.. Angel kau dah tunggu tu.."
"Haa jom²..."

Masa dorang berdua tengah sibuk nak on the way ke kantin..

"Aku dengar Jeonghan merajuk dengan kau?? Serius lah?? First time dok dia merajuk dengan kau.. " Mingyu membuka topik..
"Dia merajuk dengan aku ke?? " tanya Scoups yang tak tahu apa-apa..
"Aik?! Kau tak tahu ke?? Member kita yang lain semua dah tahu.. " sambung Mingyu
"Apa-apa jela.. Kenapa dia merajuk dengan aku?? " tanya Scoups
"Manalah aku tahu ,kau tanyalah dia.. " kata Mingyu yang sebenarnya dah tahu..
"Kau ni!! Kata semua dah tahu.. "
"Dia kan sayang kau, kau sayang dia, kau tanyalah dia " dengan nada annoying, Mingyu sengaja menguji mereka..
Scoups diam seketika dan kini riak wajahnya bertukar muram..

"Kalau aku tanya pun macamlah dia nak jawab... "
"Kenapa kau yakin sangat yang dia takkan jawab?? "
"Kalau kau buat salah kat orang tu and kau tahu tu salah kau cuma kau nak tahu sebabnya, tanyalah macam mana sekalipun, dia akan jawab ke kau rasa?? " tanya Scoups..
"Haah erk.. Aku baru teringat moment si Wonwoo tak layan aku seminggu.. Pergh... Seksa rasa woi.. " kata Mingyu
"Kann.. "
"Ala chillah... Lama² confirm okay punya... Lagipun setiap kali hujan mesti akan ada pelangi punya.." Mingyu melegakan hati Scoups sambil mengenyit mata padanya...
"Hmm okayla.. Thanks Gyu for all of your support.. "
"No problem lah bro.. Itulah tanggungjawab kawan.. "

Mereka berdua tersenyum lepas end perbualan dorang tadi..

💙

Selesai Mingyu dan Scoups membeli makanan ,mereka berdua ingin menuju ke meja yang mereka sudah targetkan tiba-tiba ada orang memaut lengan Scoups..  Scoups terus melihat manusia yang memaut lengannya.. Terkejut teruk dia bila orang itu ialah Eunwoo..

"Eun- Eunwoo.. Kenapa?? " Scoups rasa tak suka tapi tak tahu kenapa dia tak dapat nak reject kalau berhadapan dengan Eunwoo dan apatah lagi dikhalayak ramai..
"Oppa jom makan dengan saya..." ajak Eunwoo dengan nada berharap
Scoups tidak memberi respon tapi sebaliknya dia merenung Mingyu disebelahnya meminta pertolongan dengan pandangan matanya.. Mingyu faham..
"Mianhae Eunwoo tapi tak bolehlah sebab kiteorang dah janji nak rehat dengan member kiteorang.. " Mingyu terpaksa menipu..
"Alaaa bolehlaaaa... " Eunwoo membuat muka merayunya dengan air mata palsunya..
"Okay²... Oppa makan dengan Eunwoo okay? But please.. Just don't cry.. Okay?? " kata Scoups...
Eunwoo tersenyum bahagia mendengar kata-kata sebegitu dari crushnya..

💙

Jeonghan yang tengah sibuk menunggu Scoups untuk duduk semeja dengannya tiba-tiba nampak Mingyu datang sorang²..
Jeonghan punya senyuman masih lagi terukir..
"Mana Seungcheol?? " tanya Jeonghan dengan nada tidak sabar..
"Dia makan kat tempat lain.. " jawab Mingyu..

Jeonghan terasa pelik..

"Makan dengan siapa lagi?? Bukan dia selalu makan dengan kita semua jeke?? " tanya Jeonghan semakin risau..
Terasa berat betul hati Mingyu ingin beritahu yang..
"Dia makan dengan Eunwoo.. "

[Wooowwwww... Apa?? Apaa?? Aku tak salah dengar ke?? Dia makan dengan Eunwoo?? Wooww... Bagus betul kau Jeonghan... Sekarang hati siapa yang sakit??]

"Ohhh..  Mana meja dorang??" tanya Jeonghan..

Mingyu menunding ke arah meja di mana Scoups dan Eunwoo makan bersama-sama..

"Okaylah jom makan.. " ajak Jeonghan kemudian dia dan lain-lain pun start makan...

Jeonghan hanya merenung Scoups dari jauh ... Sakit betul hatinya sekarang ni, hatinya betul-betul hancur apabila melihat si Eunwoo menyuapkan Scoups makanan..
Jeonghan kemudian sambung makan...  Dia cuba sedaya upaya untuk menahan air matanya yang bertakung dan hampir mengalir itu ....
Kemudian Jeonghan bangun dan dengan suara serak punca dari air matanya, dia berkata..

"Kejap eh, hyung nak pergi tandas.. Jumpa korang kat kelas eh.. " kata Jeonghan dan terus beredar dari situ..

💙

YA ALLAHHH..... KUATNYA DUGAAN JEONGHAN NAK MENDAPATKAN CINTA HATI DIAAA😭😭😭😭💔💔💔... Semua ni salah author 💔💔... Apalah nasib... Izinkan author menangis juga..
Jgn lupa..
.
.
.
.
.
💐VOMMENT✨

Tata... C u next chapter.. 🌕

[ON-HOLD] Why You?😪Where stories live. Discover now