💝

81 16 16
                                    

Tak berhenti tangisannya sampai ke malam..

*tok tok tok*

"Cheol-ah... Eomma dah masak ni.. Turunlah makan.. " kata Puan Choi kepada anaknya..
Dia tahu anaknya tengah bersedih ... Tak lain dan tak bukan ialah pasal Jeonghan..
Maknya tahu yang anaknya nangis pasal Jeonghan kerana mereka berdua sudah lama berkawan dan telah menimbulkan rasa ‘sayang’nya dalam diri Seungcheol terhadap Jeonghan.. Just anaknya tak pernah berani nak luahkan perasaannya..

"Ne eomma... Nanti Cheol turun.. Eomma makan la dulu" balas Scoups sambil memperlahankan tangisannya..
"Jangan lambat sangat.. " kata Puan Choi kemudian beradar untuk makan malam..

Scoups mengeluh berat mengenang nasibnya.. Dia kemudian duduk di tepi katil dan mengambil handphonenya...
Ada messages dari group chat mereka..

~Hoshi~

Wei korang besok kita jumpa kat playground yang berdekatan dengan sekolah tau..

~Jun~

Haaa okay²

~The8~

Orait hyung...

~Dino~

Bereh boh...

~My Love~

Why not semua ikut?? Nanti lagi ramai lagi Best..

~Hoshi~

Bagus juga tuuu...

Scoups yang habis membaca messages group tu kemudian call Hoshi..

"Ye?? Nak apa hyung??

"Boleh tak kalau hyung tak ikut??

"Waee?? Andwae.. Semua kena ikutlah hyung.. "

"Jeball Soonyoung-ahh.. "

"Haishh.. Ni mesti pasal Jeonghan hyung kan.. "

"..."

"Tell me what happen hyung"

Kemudian Scoups pun menceritakan dari awal sampai habis apa yang telah menikam hatinya berjuta-juta kali sehinggakan harini air matanya saja yang berbicara..
Dia meminta Hoshi merahsiakannya...

Scoups masih mengeluh walaupun dia sudah melepaskannya tapi dia tetap sedih kerana tidak diketahui pada yang sepatutnya..
Jam di dinding menunjukkan pukul 8:49p.m.. Dia pun mahu turun kebawah untuk dinner..
Parents Scoups sedang bersiap..

"Ahh.. Cheol-ahh... Eomma dengan Apa ada appoinment dekat Osaka.. So maybe dalam 3 hingga 4 bulan baru kitaorang balik... " kata Puan Choi..
"And kalau Cheol nak bawa kawan kamu temankan kamu disini sementara Eomma dengan Apa tiada pun takpe.. Asalkan bukan kawan perempuan.. " kata Tuan Choi pula..
Scoups tersenyum nipis..
"Ne.. " jawabnya..

Kemudian parents Scoups pun keluar dari rumah itu dan meninggalkan kunci rumah kepada satu-satunya anak mereka yang pandai jaga diri..
Bagai jatuh ditimpa tangga.. Dahla Scoups sedang sedih pasal Jeonghan dan sekarang parentsnya pula terpaksa ke Osaka untuk kerja..
"Kuatnya ujian aku ni.. " kata Scoups kepada dirinya..

💙

Selesai dinner, Scoups mengunci pagar luar dan pintu dalam kemudian terus naik ke atas untuk tidur..

Scoups telah pun merebahkan dirinya di atas katil dan baru saja dia mahu melelapkan matanya tiba-tiba handphonennya berbunyi yang menandakan ada orang call..
Dia melihat nama yang terpapar ialah 'My Love' disebabkan terlalu sedih, dia terasa teragak-agak nak angkat.. Apa boleh buat??
Angkat jela..

"Ne?? Kenapa Jeonghan?? "

"Saya dengar parents awak pergi ke Osaka beberapa bulan.. "

Scoups terkejut!!!

"Mana awak tahu?? "

"Baru tadi dorang call saya and dorang suruh saya jagakan awak.. "

Duhh dahlah tengah sedih dekat Jeonghan sekarang kena hadap muka Jeonghan tiap-tiap hari sementara parentsnya tiada di rumah..

"Ooh yeke?? Kalau macam tu bila awak nak datang?? "

Saja je Scoups bertanya..

"Seungcheoll!! Seungcheol-ahhh!! " ada pula hamba Allah memekak panggil namanya di luar..

Scoups yang terdengar pekikan itu telah melajukan langkahnya untuk ke pintu utama..
Dia membuka pintu kemudian matanya membulat apabila dia nampak Jeonghan di luar siap dengan pakaiannya sekali..

💙

"Awalnya awak sampai?? " tanya Scoups menyindir..
"Habis takkan saya nak biarkan awak keseorangan?? Jahatnya saya ni sampai nak biarkan orang yang saya sayang ni alone.. Tak sampai hati tau tak.. " jawabnya dengan nada yang tegas..

Dalam hati yang remuk dan hancur kemudiannya beberapa serpihan telah bersambung..
Tenang hatinya mendengar ayat sebegitu dari buah hatinya..

"Okla jom.. Sini saya tolong bawakan barang awak.. " pelawa Scoups sambil mengambil beg yang dipegang oleh Jeonghan..
"Nak pergi mana?? "
"Awak nak tidur kat bawah ke?? " tanya Scoups sambil menakutkan Jeonghan..
"Eh tak nak.. " jawabnya sambil menayang muka takutnya..
"Kalau macam tu ikut saya naik atas.. Kita tidur kat bilik saya.. " kata Scoups
"Okayy~~.." jawab Jeonghan bahagia..

💙

Okay guys this is another chapter yang sudah diupdate.. Jangan nangis² ya readers sayang saya... Kang nanti author pun sedih juga 😭😭😭..
Btw nak cakap yg cite ni ade sikit je part so dia akan diupdate bila² masa pun.. Yeke sikit?? Hehehe.. Takpela asal cepat complete.. 😇💓💝
Jgn lupa
.
.
.
.
.
💐VOMMENT✨

Tata... C u next chapter.. 🌕

[ON-HOLD] Why You?😪Where stories live. Discover now