Waktu rehat sudah pun berakhir... Sekarang kena masuk kelas.. What a tired day..
Jeonghan yang masuk ke kelas dari bilik air itu terus duduk di tempat duduknya dan buat apa yang dia patut buat.. Joshua tiba-tiba mendampinginya...
"Sabar Jeonghan... Maybe you will got him in the future.. " kata Joshua
Jeonghan hanya mengangguk dan sambung membuat kerjanya.. Joshua dapat merasakan perasaan kawan baiknya yang sedang terseksa sangat-sangat sekarang.. Apa boleh buat?? Sebab mereka di sekolah.. Ada rules so tak boleh buat ikut suka hati apa yang dorang nak..
💙
Habis saja persekolahan harini.. Jeonghan meminta Joshua menemaninya pulang.. Scoups sebenarnya sedang menunggu Jeonghan tapi kelibat Jeonghan langsung tidak kelihatan..
"Oppa~.. " kedengaran suara itu, Scoups terus melihat pemilik suara itu...
"Ohh kenapa Eunwoo?? "
"Boleh tak oppa balik dengan saya?? " tanya Eunwoo..
"Kenapa?? Eunwoo punya parents tak datang ambik ke?? "
"Haah... Saya takutlah nak jalan sorang².."
"Hmm okay la... Jom "
"Yeayy... " bahagia nadanya..Scoups akhirnya termasuk dalam perangkap Eunwoo.. Semasa dalam perjalanan pulang, Eunwoo berpura-pura pengsan di lorong yang tiada orang...
"Eh Eunwoo! " Scoups menyambutnya dan terduduk ...
Scoups cuba membelek-belek wajah Eunwoo jika ada apa-apa yang tak diingini berlaku padanya.. Dia risau kalau-kalau dia yang kena bertanggungjawab nanti kalau Eunwoo tercedera..Tiba-tiba...
‘Chuuu~~’ ... Mulut Eunwoo dan Scoups bertemu.. Scoups kaku... Eunwoo mendalamkan ciumannya dan bermain lidahnya dengan Scoups... Dia kemudian memeluk leher Scoups dan makin rakus dia mencium bibir kecil Scoups.. Dia menjilat sekitar bibir Scoups dengan penuh rasa nikmat.. Beberapa minit kemudian, dia melepaskan ciumannya..
Scoups masih lagi kaku.. What the hell is he doing??
"Wow Seungcheol oppa.. Saya tak sangka awak tak halang.. Oh my god thank you so much... That's my first kiss and it is from my crush.. "
"Itupun first kiss saya.. " jawab Scoups sambil memandang bawah..
"Well thanks for that kiss..It is so sweet... See you tomorrow.. " kata Eunwoo dan terus pergi masuk ke dalam rumahnya sambil melambai Scoups.."Benda apa yang aku dah buat ni?? " tanya Scoups kepada dirinya sendiri.. Secara jujurnya dia rasa lebih serba salah kepada Jeonghan..
💙
Scoups sudah pulang dan rumahnya masih kosong.. Jeonghan masih belum pulang..
[Biarlah lagipon kau dah buat kesalahan paling terbesar tadi]
Scoups terus naik atas untuk mandi
💙
"Gomawo Shua sebab temankan saya balik.. Saya sayang awak sangat-sangat.. " kata Jeonghan dengan nada berterima kasih...
"Saya pun sayangkan awak tapi maafkanlah Scoups ye?? Saya rasa dia tak ada pilihan .. Tu yang dia makan dengan Eunwoo kot... Lagipon kan kat sekolah.. Macam mana dia nak menolak?? " Joshua cuba memujuk Jeonghan..
"Okaylah Shua.. Saya akan maafkan dia.. Jangan risau okay?? " balas Jeonghan sambil mengenyit matanya ..
"Okayy²... Dah annyeonggg... See you tomorrow Hannie.. " kata Joshua sambil melambai kepada Jeonghan dan kemudian lambaiannya dibalas..💙
Jeonghan sudah pun menjejak masuk dan ruang tamu kelihatan kosong.. Dia kemudian naik atas dan ternyata ada orang di dalam bilik air.. So dia letak begnya dan turun untuk buat makan malam.. Sedang dia memasak tu dia kelihatan gembira apabila dia nampak kelibat Scoups turun tangga..
"Cheollieee~~...... " Jeonghan cuba berbual dengan Scoups walaupun dia masih sedih..
"Yee?? "
"Takde apa hehehehe.. " Jeonghan sebenarnya sengaja nak berbual dengan Scoups.. Jujur dia rindu suara Scoups..Jeonghan pun menghidang makanan di atas meja.. Scoups kemudian duduk menghadap Jeonghan.. Jeonghan mengisikan makanan untuk Scoups dan Scoups makan tapi masih tidak bersemangat... Jeonghan sekarang dah tak boleh tahan dia pun bersuara..
"That's it Seungcheol ... Kenapa dengan awak ni?? Dari tadi diam je.. Boleh tak awak janji dengan saya jangan ada rahsia di antara kita?? " kat Jeonghan yang tidak puas hati tengok Scoups tu macam nak ke tahap murung..
"Kalau saya mengaku.. Awak rasa awak akan maafkan saya ke?? " tanya Scoups
"Okay saya akan maafkan awak cuma tolonglah happy kalau dengan saya okay??" kata Jeonghan
"Then tell me what is it?? "Scoups mengeluh berat..
"Eunwoo"
"Kenapa dengan dia?? "
"Dia cium saya.. "[WOOOOWWW DAEBAKKKK SANGAT²..]
"Then?? "
"Saya tak tahu nak bereaksi apa ,badan saya jadi kaku tiba-tiba dan terbiarkan dia cium saya.. "
"Ohh... Itu ciuman pertama awak ke?? " tanya Jeonghan dengan nada yang dingin..
"Ne.. "
"Ohh good to you.. " kata Jeonghan dan terus bangun dan naik ke tingkat atas..[But it's not good to me.. CHOI SEUNGCHEOL!!! WHY YOU DID THIS TO ME??? YOU'RE SO MEAN!!!!!]
Kini Jeonghan menangis lagi di dalam bilik Scoups...
"Aku harap aku akan jadi orang pertama yang dapat first kiss dia tak sangka musuh aku yang dapat rupanya.. Kenapalah aku takde keberanian nak mengaku kat dia??? " bebel Jeonghan kepada dirinya dan masih lagi menangis teresak-esak..
Hati Jeonghan hancur gila² sekarang ni.. Apalah agaknya benda yang boleh baiki balik hatinya yang hancur bak tikus membaiki labu... Mulutnya tak dapat bersuara sekarang... Hanya matanya saja yang melakukan kerja ganti mulutnya..
💙
Bish! Author memang memanggil maut... Kenapa buat part sedih lagi?? Izinkan author menangis lagi..
Jgn lupa..
.
.
.
.
.
💐VOMMENT✨Tata.. C u next chapter... 🌕
YOU ARE READING
[ON-HOLD] Why You?😪
Aléatoire[2019] 😢JeongCheol💐 . Jeonghan × devil Seungcheol × gentleman . kisah tentang Scoups yang dah tawar hati dengan Jeonghan.. . Q :~ 😭Apa sebab Scoups tawar hati dengan Jeonghan?? 😭Kenapa mesti Scoups?????????????????Ecececeh guraula😂😆 😭Adaka...