"Dahla.. Better aku buat homework, nanti² jela fikir" katanya malas..
💙
Selesai saja si Scoups ni membuat homeworknya.. Dia pun turun ke bawah untuk menonton TV..
Ketika dia turun, Jeonghan masih lagi menonton TV dengan muka tak rela kerana tiada siaran yang Best..Jeonghan yang nampak kelibat Scoups tu cepat-cepat dia naik ke atas.. Pergi ke arah yang bertentangan dengan Scoups.. Laju saja tangan Scoups menangkap lengan Jeonghan..
"..."
"Kenapa ni?? " tanya Scoups dengan rasa ingin tahu..Jeonghan tidak menjawabnya lalu menarik lengannya dengan kuat agar terlepas dari genggaman tangan Scoups..
Scoups mengeluh setelah melihat Jeonghan naik ke tingkat atas..[Aku rasa memang dia tak sayangkan aku la..]
💙
~Dalam bilik Scoups~
Apa yang dikatakan oleh Eunwoo dengan gengnya masih lagi melekat dalam kepalanya.. Menderita betul rasanya bila ayat itu diulang ..
"Apa aku nak buat ?? Nak tolong ke?? Tak boleh! Dia aku punya... Berani rebutlah dengan aku! Kita tengok siapa menang!! " Jeonghan membebel sorang²..
[Tapi kau lelaki Jeonghan]
"I know that but... " Jeonghan terasa tak yakin yang dia akan menang berlawan dengan perempuan..
Otaknya terlalu pening dan membuatkan dia menangis sekali lagi..
"Kenapa aku rasa sedih sangat² ni?? Aku dapat rasa negative vibes.. Kenapa benda ni jadi kat aku~??" kata Jeonghan sambil duduk melutut..
Disebabkan tiada sesiapa yang nampak dia kecuali tuhan jadi dia melepaskan semua kesedihannya dengan tangisan.. Bilik kawannya hanya didengari dengan suara Jeonghan menangis saja.. Kuatnya dugaan..💙
Jam sudah menunjukkan pukul 10:23 p.m. Scoups yang sedang berasa ngantuk terus membuka langkah untuk ke bilik tidurnya.. Sampai saja dia di biliknya, Scoups nampak Jeonghan yang tertidur di atas karpet berdekatan dengan meja lampu di sebelah katilnya..
[Wuit? Apa dia buat sampai tertidur atas lantai ni??]
Scoups walaupun sedih dengan tindakan Jeonghan tadi tapi dia tak tahu apa yang mengawalnya sampai dia masih mahu tunjukkan kepada Jeonghan yang dia sangat sayangkan Jeonghan.. Scoups mengangkat Jeonghan gaya bridal dan meletakkan Jeonghan di atas katilnya dengan lembut. Setelah itu, Scoups pun baring juga disebelahnya..
*atok*
"Messages mana pula yang masuk tengah malam ni?? " Scoups bising... Nak tidur pun susah..
~Seungkwan~
Hyung! Ada benda penting lah nak cakap!
~Scoups~
Esok takleh ke Boos?? Hyung nak tidurlah😴💤💤..
~Seungkwan~
Tapi penting sangatlah hyung! Dia pasal junior kita yang gilakan hyung tu!
~Scoups~
Hish! Dia buat apa lagi??
Dia ni tak sah la kalau tak buat hal!..
~Seungkwan~
okay besok saya bagitahu hyung.. Serious ni tau!
Hyung kena buat tindakan lah kalau ikutkan ..
~Scoups~
Ne ne ne,dah pergi tidur..Esok sekolah..
~Seungkwan~
Okay , annyeong hyung!
~Scoups~
Annyeong 👋😴..
[end conversation]
"Huaaaa.. " Scoups dah mula sangap.. Okay² tidur lah jawabnya..
Scoups tidur menghadap Jeonghan..[Goodnight Cheonsa...]
💙
Loceng jam yang dikunci sekarang berbunyi pada pukul 6:00a.m.. Scoups kemudian sedar dari tidurnya yang nyenyak dan dia terus bangun untuk mandi sebelum ke sekolah..
Selesai mandi , dia mengejutkan Jeonghan dengan segera..
"Jeonghan, Jeonghan.. " kejutnya sambil menggoyangkan badan Jeonghan.
Jeonghan kemudian tersedar dari tidurnya
"Hmm okay², nanti saya bangun" balas Jeonghan sambil mengalihkan tangan Scoups dari badannya dengan perlahan..💙
Sebelum pukul 9:00a.m, Scoups sempat menyediakan sarapan pagi untuk dia dan Jeonghan mengisi perut.
Kemudian kedengaran bunyi orang turun tangga, tak lain dan tak bukan orangnya adalah Jeonghan.. Jeonghan memakai stokin dan terus mengikat rambutnya.. Scoups yang sudah siap menyediakan makanan terus menghidangnya..
"Jeonghan, jom sarapan dulu" ajak Scoups
"Okay~..." balas Jeonghan dengan nada lembut..[Dia dah okay ke?]
Jeonghan terus duduk di meja makan dan bersarapan. Kalini Scoups yang perhatikan Jeonghan ketika dia sibuk makan. Jeonghan tidak perasan dengan tenungan Scoups kerana dia terlalu lapar sebab tak dinner semalam..
💙
Jam tangan Scoups sudah menunjukkan pukul 8:15a.m, dia dan Jeonghan terus bersiap untuk ke sekolah..
~Dalam Perjalanan Ke Sekolah~
"Apa awak buat sampai awak tetidur kat karpet semalam?? "
"Ummm... "
Jeonghan tidak tahu nak cari alasan apa..
"Sa- saya se-.. "
"Hmm?? "
"Takde apalah.. "
"Mana boleh takde apa.. "
"Maybe saya penat sangat sampai tak perasan saya terlelap di atas karpet?? "
"Ohhh.. "💙
~Sampai Di Sekolah~
Hoshi yang nampak Scoups dan Jeonghan sudah sampai ke kelas terus melambai mereka berdua.. Jeonghan dan Scoups membalas lambaian Hoshi dan mereka terus meletakkan beg.. Scoups yang nampak Jeonghan terus berbual dengan member lain, dia terus menghampiri Seungkwan..
"Apa benda penting tu?? " tanya Scoups kepada Boos..
💙
Apa apa apa??? Hehehekkk... Tunggu next chapter... Saddest chapter tengah on the way... Hadoiii tak bersedia nak menangis😭😭😭😭😭😭😭!!!!!
Jgn lupa..
.
.
.
.
.
💐VOMMENT✨Tata... C u next chapter.. 🌕
YOU ARE READING
[ON-HOLD] Why You?😪
Random[2019] 😢JeongCheol💐 . Jeonghan × devil Seungcheol × gentleman . kisah tentang Scoups yang dah tawar hati dengan Jeonghan.. . Q :~ 😭Apa sebab Scoups tawar hati dengan Jeonghan?? 😭Kenapa mesti Scoups?????????????????Ecececeh guraula😂😆 😭Adaka...