💝

80 15 47
                                    

Selesai saja si Jeonghan mengemas barangnya ..
Dia kemudian berpaling ke Scoups yang sedang sibuk bermain handphone di atas katil..

[Siapalah yang dia chat sampai aku kat depan mata ni macam tunggul kayu]

Jeonghan punya hati saja yang berkata-kata saat ini..
Jeonghan kemudian duduk di sebelah Scoups ..

"Siapa awak chat tu?? Khusyuknyaa.. " tanya Jeonghan dan sempat menyindir Scoups..
"Junior kita.. Dia ni bisingla... Orang kata taknak, taknaklah.. " jawab Scoups yang matanya masih melekat pada handphone itu..
"Siapa?? "
"Eunwoo tula.. " jawab Scoups dengan nada sedikit menyampah dekat juniornya..

[!!!????]

"Apa dia nak?? "
"Dia nak saya terima cinta dia.. Pfft sorryla, takkan sekarang atau sampai bila-bila pun.. " jawab Scoups ..

"Okayla goodnight.. " kata Jeonghan terus dia melelapkan mata dan menghadap kirinya..

Scoups kemudian pelik..

[Dia tak bagi respons?? Dahla aku pun nak tidurlah.. Lantakla dia ni..]

Bisik hati Scoups sempat marahkan Eunwoo si juniornya itu..
Kemudian dia pun tidur yang bertemankan Jeonghan di sebelahnya

💙

Hari pun menjelang pagi.. Jeonghan yang bangun awal tu pon terus ke bilik air untuk mandi..
Scoups kemudian tersedar sebaik sahaja Jeonghan menutup pintu bilik air..
Tak kuat pun... Tapi boleh didengari kalau ikutkan..
Scoups yang tersedar itu terus turun ke bawah untuk tengok TV..
Dia tak masak?? Sebab dia tahu diorang nak keluar harini..
Setengah jam kemudian, Jeonghan turun dari bilik Scoups..
"Kenapa awak tak siap lagi???" tanya Jeonghan
"Saya tak ikut.. " jawab Scoups..
"Kenapa?? "
Pertanyaan Jeonghan tu telah menimbulkan rasa bersalah dalam dirinya..
Dia tak mahu ikut kerana Jeonghan juga tapi kalau Jeonghan dah duduk serumah dengannya apa dia nak beralasan..

"Ikutlaaa Cheollie~~.." Jeonghan membuat suara manja untuk mengajak Scoups..
"Okaylaa ,saya pergi siap jap.. " jawab Scoups terpaksa untuk menjaga hati Angelnya..

Jeonghan hanya perhatikan saja Scoups yang naik ke tingkat atas untuk bersiap..

"Kenapa perangai dia lain macam ah.. Aku ada buat salah ke?? " tanya Jeonghan pada dirinya sendiri..

[He's supposed to be happy when he with me]

"Stop thinking negative la Jeonghan.." kata Jeonghan menenangkan dirinya..

💙

Scoups yang sudah bersiap terus turun ke ruang tamu..

"Okayla jom gerak.. " kata Jeonghan dan terus bangun
"Jom.. "

💙

Sampai saja kat spot yang Hosh Hosh Hoshi suruh jumpa tu dornag pun berkumpul..

Hoshi yang nampak kehadiran Scoups tu memanggilnya senyap²...
Scoups mengikutnya ke tempat yang Hoshi ajaknya jumpa berdua...
"Aku ingat kau betul-betul tak nak datang.. "
"Aku memang tak nak datang tapi...

💙

"Serious lah?? Kau kena hadap Jeonghan kat rumah kau hari² start semalam???!! " tanya Hoshi macam cerita gempak..
Scoups hanya mengangguk sambil melihat muka Hoshi..
"Bukankah itu rezeki?? " tanya Hoshi dan sempat smirk..
"Memangla tapi kalau kita dah tawar hati ni bukankah sakit sangat bila nampak orang tu balik .." kata Scoups perlahan tapi masih boleh didengari Hoshi...

Hoshi menepuk bahu Scoups perlahan..
"Takpe wei.. One day kau akan rasa lebih baik dari sekarang.. I promise.. " Hoshi memberi semangat kepada Scoups..
"Okayy.. Aku percayakan kau.. Thanks bro.. " kata Scoups
"Dah, jomla dorang menunggu kita tu.. "
"Aja.. " kata Scoups..

💙

"What a wonderful day.. " kata Joshua waktu mereka jalan pulang..
"Kan.. Aku harap bila kita boleh buat macam ni lagi next time.. " kata Jun..
"Yaaaa... " kata semua member tapi Scoups hanya diam dan tersenyum saja..

💙


"Okay guyss... See you guys in 2 days.. " kata Hoshi..
"Okayyy... Annyeong" kemudian mereka pun berpecah untuk pulang ke rumah masing-masing..

Scoups dan Jeonghan sudah pun menjejak masuk ke dalam rumah Scoups..
"Waahh.. Penatnya.. " kata Jeonghan dan terus baring atas sofa..
Scoups hanya tersenyum melihat kerenah Jeonghan itu..
Tiba-tiba Jeonghan terus terlelap di atas sofa..

COMELNYAAAAAAAAAAAAA💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(abaikan background)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

COMELNYAAAAAAAAAAAAA💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(abaikan background)

Scoups yang nampak Jeonghan sudah tertidur, dia terus menghampiri dan mendekatkan mukanya ke muka Jeonghan..

"Kenapa lah kau ni cantik sangat?? Tapi kenapa kau buat macam ni kat aku?? Aku harap aku akan terus suka kau dan bukannya orang lain.." kata Scoups perlahan sambil mengusap rambut Jeonghan..

Scoups kemudian naik ke tingkat atas untuk mandi tukar baju dan masak makan malam..
Jeonghan yang sedang tidur tu terus menayang senyumannya.. Dia bermimpi yang Scoups berkata macam tu padanya...

💙

New chapter here.. Nothing to say but Best tak readers kesayangan saya??? 🔥💞💖

Jgn lupa..
.

.
.
.
.
💐VOMMENT✨

Tata... C u next chapter.. 🌕

[ON-HOLD] Why You?😪Where stories live. Discover now