Scoups yang sudah siap mandi terus tukar baju tidurnya..
(abaikan tulisan jepun tu)
Dia turun ke tingkat bawah untuk masak makan malam..
"Nak masak apa erk??" tanya Scoups yang berada di dapur..
"Agaknya kalau aku masak apa-apa pun Jeonghan makan tak?? " tanya lagi Scoups pada dirinya..Scoups yang malas nak berfikir banyak terus masak apa saja yang dia pandai masak..
💙
Siap saja masak, dia terus menghidang makanan itu..
Scoups yang sedang sibuk menghidang tiba-tiba dia terdengar ringtone handphone di atas.. Dia segera naik ke atas untuk mengangkat panggilan itu.."Hello? "
"Seungcheol oppaa~~"
"Haishh awak nak apa lagi Eunwoo?? "
"Tolonglah terima cinta saya.. Saya janji akan jadi yang terbaik untuk awak oppa.. "
"Tolongla jangan ganggu saya lagii.. Saya tak ada apa-apa perasaan dekat awak lah.. "
"Pleaselah Seungcheol... " kata Eunwoo sambil menangis..
"Cinta itu tak boleh dipaksa lah Eunwoo.. Please jangan kacau saya lagi.. " kata Scoups kemudian terus meletakkan panggilan..
"Haishh.. Kalau aku tahu tu dia, dari awal aku tak angkat dah.. " annoying sungguh si Eunwoo tu pada dirinya..
Scoups terus turun ,kelihatan Angelnya sudah bangun dan sedang membancuh air..
[Alamak angel aku dah bangun??]
"Saya ada buat bising ke sampai awak tersedar ni?? " tanya Scoups serba salah
"Eh taklah, saya yang terbangun sendiri.. Okay siap, jom makan.. " kata Jeonghan..
"Okayy~~…" suara Scoups bertukar manja dan terus membuat Jeonghan cair mendengarnya..Mereka pun duduk menghadap antara satu sama lain.. Sedang Scoups makan dan Jeonghan yang masih belum memulakan suapan pertama sibuk diusha²nya muka handsome Scoups tu..
Kalau ikutkan Jeonghan ada perkara penting yang nak diberitahu tapi dia rasa maybe sekarang bukan masa yang sesuai ..Scoups yg perasan Jeonghan tidak menyentuh makanannya terus mengangkat kepalanya untuk melihat Jeonghan..
"Kenapa awak tak makan lagi????" tanyanya..
"Takde apa, saya just teringat something.. " jawabnya..
"Ohh okay.. Makanlah , saya taknak awak sakit.." kata Scoups bersimpati..
"Okay.. "
Mereka pun sambung makan tapi still, mata Jeonghan still melekat kat Scoups tapi kali ni bukan dimatanya tapi dibibirnya..💙
"Waaa.... Jal meokgo seumnidaa.. Thankss tau Cheoollieee~~" kata Jeonghan dengan nada happy..
"No problem la awak.. " jawab Scoups sambil menguntum senyuman kepada Jeonghan..Kemudian Scoups terus membawa semua mangkuk dan pinggan tu ke dapur... Cepat saja si Jeonghan kejar Scoups dari belakang..
"Cheol Cheol.. Biar saya je yang basuh.. Awak pergi naik and rest dulu la ye.. " kata Jeonghan..
Scoups mengangguk..
"Okay.. " jawabnya dan terus naik ke tingkat atas untuk ke bilik tidurnya..💙
Jeonghan yang selesai membasuh pinggan kini membuka langkah untuk ke bilik Scoups..
Sampai saja dibilik Scoups, dia kemudian merebahkan dirinya disebelah Scoups dan of course menghadap antara satu sama lain..
Jeonghan yang berada tidak jauh beberapa inci dari Scoups terbau pewangi yang dipakai Scoups ...
Sungguh dia suka membau aromanya.. Sangat menenangkan jiwanya apatah lagi bila dia menghadap muka jejaka idamannya..(abaikan mata dia yang terbuka tu sebab just nak tunjuk posisi dia tidur menghadap Jeonghan)
"Hensemnya.. " katanya perlahan
[Wait wait... Aku dah lama berbesfriend dengan dia, tapi kenapa baru sekarang aku perasan... You're so stupid Yoon Jeonghan..]
Bebelnya didalam hati..
*atok* *atok*
Jeonghan terdengar bunyi notification handphone Scoups.. Dia kemudian bangun dari pembaringannya dan terus mencapai handphone Scoups..0116578945
Seungcheol oppa...
Please lahh bagi saya peluanggg untuk awak accept saya..
Pergh panas sebadanla si Jeonghan sekarang ni..
[B*BI BETOL BETINA NIII!!]
Disebabkan terlalu geram.. Dia terus block no. Eunwoo itu..
Sekarang dia rasa betul-betul geram tapi hanya block saja yang dia boleh buat dan kemudian dia terus delete messages dari Eunwoo itu..Jeonghan kembali baring menghadap Scoups.. Dia tersenyum dan terus lupa pasal perempuan tak guna tu..
"Good night sayang…" kata Jeonghan senyap-senyap menyucuk pipi Scoups..
Matanya pun terlelap in the end..
Hanya kedengaran bunyi aircond yang menghiasi malam yang sunyi dan tenang ini..💙
Okayyy... Thanks kerana baca.. Hit hit hit hit hit sound.. Mwahahahahhahahh...
Klakla stop bergila...Jgn lupa..
.
..
.
.
💐VOMMENT✨Tata... C u next chapter.. 🌕
YOU ARE READING
[ON-HOLD] Why You?😪
Random[2019] 😢JeongCheol💐 . Jeonghan × devil Seungcheol × gentleman . kisah tentang Scoups yang dah tawar hati dengan Jeonghan.. . Q :~ 😭Apa sebab Scoups tawar hati dengan Jeonghan?? 😭Kenapa mesti Scoups?????????????????Ecececeh guraula😂😆 😭Adaka...