Bab 17🔒

6.5K 681 38
                                    

🌻

"Awak tak nak pergi mana- mana ke hujung minggu ni?" Ariel menyoal sebaik kelibat Jungkook memasuki bilik kerjanya sambil membawa satu cawan susu coklat.

"Em.. tak ada kot. Kenapa?" Jungkook menyoal, susu coklat diletakkan atas meja sebelum dia tarik kerusi lalu duduk berhadapan dengan Ariel. Gadis itu hanya menyisip senyum sebelum menggelengkan kepalanya. Tangannya kembali menaip sesuatu di laptop.

"Saja tanya. Nak ajak date"

"Date? Kan kita baru je date kelmarin?" Dahi Jungkook berkerut, bukan dia tak suka, cuma, em, Ariel tak sibuk ke? Nanti mengganngu waktu kerja dia. Yalah, dia kan usahawan sepenuh masa?

"Gurau jelah, awak ni.." balas Ariel, dia ketawa perlahan. Jungkook berdehem perlahan sekaligus mengalihkan perhatian Ariel terhadap dirinya.

"Sayang nak pergi mana- mana ke hujung minggu ni? Nak saya temankan?" soal Jungkook, keningnya dijongketkan. Ariel tersenyum kecil.

"Nothing"

"Sayang.." panggil Jungkook meleret- leret.

"Tak adalah, saya nak ke Busan hujung minggu ni, nak selesaikan tapak projek dekat sana. Sehari je, awak staylah kat rumah kalau awak nak" jawab Ariel sebelum melangkah ke rak berisi fail- fail penting berlainan warna disatu sudut.

Jungkook terdiam memikirkan sesuatu. Dia mengemam bibir.

"Boleh tak kalau saya ikut? Saya nak jenguk halmoni saya kat busan. Dah lama kot saya tak pergi, nak dekat setahun sebab busy." ucap Jungkook jarinya dibelek- belek. Ariel meletakkan fail yang dipegang sebelum berjalan mendekati Jungkook. Pipi lelaki itu disentuh.

"Boleh aje, sayang. Saya tak cakap saya tak benarkan, kan? Kalau macam tu kita stay seharilah. Melancong dekat Busan" jawapan Ariel buatkan Jungkook melompat kegembiraan. Tubuh Ariel dipeluk.

"Thank you, sayang!"

"Anything for you.." bisik Ariel. Jungkook ketap bibir, sambil tersenyum dia jarakkan diri dari gadis itu. Lehernya digosok, duh! Salah tingkahlah pulak. Ariel ketawa kecil, kolar baju Jungkook ditarik, buatkan automatik lelaki itu tundukkan badan. Anak mata Ariel menikam anak mata Jungkook.

Jungkook menelan liur, nafasnya sudah tidak teratur bila Ariel rapatkan wajah. Jari jemari Ariel mengusap lembut bibir Jungkook. Ariel senyum segaris, dia jarakkan diri dari Jungkook sebelum melangkah ke jendela bertingkap sliding itu. Wajahnya diraup.

"Sayang okay tak ni?" soal Jungkook sedikit pelik dengan tingkah gadis itu. Ariel angguk kecil tanda dia tak apa- apa. Dia berpeluk tubuh. Perlahan- lahan Jungkook rapatkan diri lalu berdiri disamping gadis itu.

"Kenapa?"

"Tak ada apa- apa. Saya hampir terbabas sekali lagi dengan muka kacak tu.." jawab Ariel. Jungkook termalu sendiri. Dia usap pipinya dengan satu tapak tangan. Matanya melirik pada Ariel, gadis itu masih kekal diposisinya. Hati Jungkook terdetik untuk memeluk Ariel. Jungkook melangkah ke belakang gadis itu sebelum lengannya melingkar di pinggang Ariel.

"let me comfort you"

"This not comforting, Jungkook.. this is seducing" balas Ariel, bibirnya diketap bila terasa deruan nafas Jungkook pada lehernya.

"I know.."

Keduanya terdiam, tenggelam dengan dunia mereka sendiri. Jungkook letakkan dagunya atas bahu Ariel.

"Awak selalu macam ni ke, Jungkook?" soal Ariel. Dahi Jungkook berkerut, sedikit tidak faham dengan soalan gadis itu.

"Apa yang selalu?"

"Awak selalu macam ni ke? Dengan bekas isteri awak tu? Yalah, you have a lot of wives" kata Ariel seraya menekankan perkataan bekas isteri dengan bibirnya yang sedikit muncung. Jungkook tersenyum.

"Kenapa? Sayang cemburu ke?"

"Kalau saya cakap saya cemburu, awak nak buat apa?" tanya Ariel balik, Jungkook diamkan diri, berfikir seketika sebelum bibirnya melebar dengan senyuman.

"Saya akan seduce sayang.."

"Berani ke seduce saya?" ujar Ariel, pelukan Jungkook pada pinggangnya terlerai bila gadis itu membalikkan tubuh. Jungkook ketap bibir, kalau berhadapan dengan Ariel macam ni, jujur dia cakap, dia lemah. Dia lemah!

"Jungkook.." panggil Ariel dengan suara gemersik. Jari gadis itu ditujukan pada dada Jungkook sebelum naik ke tengkuk.

"..sebelum awak seduce saya, saya seduce awak dulu tau? Now what? Kenapa diam? Tak berani?" Ariel menyoal, Jungkook diamkan diri, dia tahan jari Ariel dari menyentuh dadanya.

"Jangan cabar saya.."

Ariel senyum senget, dia kenyitkan mata pada Jungkook dan laju lelaki itu alihkan pandangan. Haa kan? Kalah lagi!

"I've to go.."

"Where?" Ariel menyoal, bibirnya lebar dengan senyuman. Wajah Jungkook yang merah buat hati dia gembira tak terkata.

"Don't ask me and don't follow me" ucap Jungkook sebelum melangkah keluar dari bilik kerja Ariel dengan jantungnya yang berdegup kencang.

Apahal kau jelly sangat ni Jungkook? Selalunya tak macam ni!, desis Jungkook dengan bibir yang melebar dengan senyuman. Satu keluhan nipis dilepaskan. Dadanya disentuh.

Pleaselah hati, stop jatuh hati pada orang yang salah.

.


.

Em.

[C] Suami untuk Disewa | JJK✓Where stories live. Discover now