[S1] CHAPTER 12

556 62 32
                                    

⚠ SURVIVOR OF THE GAME ⚠

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

⚠ SURVIVOR OF THE GAME ⚠

[S1] CHAPTER 12
THIS IS NOT THE END BECAUSE THIS IS A BEGINNING

Kreak

Remaja itu membuka pintu sebuah bilik dengan perlahan. Dia memandang sekelilingnya.

Bilik itu mempunyai tiga buah skrin yang besar pada dinding di atas meja dan memaparkan setiap sudut di bilik yang diduduki oleh setiap pemain. Di atas meja pula terdapat satu papan kekunci yang disambungkan dengan sebuah komputer. Di sebelahnya pula diletakkan mikrofon.

Bilik yang sama Fenrir ada semasa memainkan game yang remaja itu dan tujuh sahabatnya masuk.

Dia duduk di atas kerusi sambil merenung setiap inci skrin tersebut.

'Mikrofon ni ke yang buat kitorang dapat dengar suara Fenrir?' Benak hatinya.

Remaja itu memandang pula ke arah skrin komputer. Beberapa fail dipaparkan. Tangannya laju mengerakkan tetikus yang berada si sebelah papan kekunci. Dia tertarik dengan satu fail yang berkaitan dengan berita dua tahun yang lepas.

LAPAN ORANG MURID HILANG TANPA RADAR

Dipercayai bahawa lapan orang murid tersebut hilang secara tiba-tiba ketika meluangkan masa di taman Pulau Rintis. Semua murid itu bersekolah di SMK Pulau Rintis.

Nama mereka ialah Fang, Yaya, Ying, Gopal, Sand, Awan, Magnet dan Dark. Mereka masih tidak dapat dikesan walaupun kes ini telah disiasat selama hampir tiga bulan.

Akhirnya, kes ini ditutup dan kelibat murid-murid tersebut masih tidak muncul.

"Lapan orang?" Remaja itu melihat fail lain yang berkait dengan fail peribadi lapan orang pelajar itu. Satu per satu dia melihat dengan teliti. Sehinggalah dia membaca fail yang terakhir iaitu gambarnya serupa dengan Fenrir.

Fang.

"Nama sebenar Fenrir ialah Fang?" Kata remaja itu bersendirian. Tidak lama selepas itu, bunyi yang menandakan mesej masuk berbunyi.

TING

📩 Incoming Letters 📩

| YOU RECEIVED TWO NEW LETTERS FROM VVIP MASTER. DO YOU WANT TO OPEN IT? |

Yes. | No.

| HEY HEY HEY~ KAU DAH BERJAYA KALAHKAN VIP MASTER YANG BERNAMA FENRIR A.K.A FANG. DIA VIP MASTER YANG BERTAHAN PALING LAMA SETAKAT INI IAITU SELAMA DUA TAHUN. SEKARANG KAU AKAN GANTIKAN TEMPAT DIA SEBAGAI NEW VIP MASTER. EVERYTHING THAT YOU NEED TO KNOW IS IN THE OTHER LATTER WE GAVE YOU. |

"We? Ada lebih dari seorang ke VVIP Master?"

⚠ ATTENTION ⚠
NEW MASTER HAVE ARRIVED

| PLEASE INSERT YOUR NAME |
[ ]

Remaja itu menarik nafas dan menghembusnya. Apa lagi yang dia boleh buat?

| PLEASE INSERT YOUR NAME |
[ Blaze. ]

| INSERT A FAKE NAME |
[ Flame. ]

| HELLO, FLAME! WELCOME TO OUR WORLD~ |

Blaze membuka mesej kedua yang diterimanya. Di dalamnya terdapat semua yang dia perlu tahu fasal untuk menjadi master dan macam mana game ini dimainkan.

Salah satu yang membuatkan Blaze rasa terkejut adalah...

| KAU PERLU KALAHKAN DAN BUNUH SETIAP PEMAIN KALAU KAU NAK TERUSKAN HIDUP. YOUR DETERMINATION TO KEEP LIVING WILL HELP YOU TO SURVIVE. |

⚠ SEASON ONE ⚠
T H E E N D

────────

⚠ VIP PLAYERS ⚠

[ PLAYER 01 ]
| HOLLY |

[ PLAYER 02 ]
| AKIRA |

[ PLAYER 03 ]
| ELSA |

[ PLAYER 04 ]
| AMYTHYTS VIOLET |

[ PLAYER 05 ]
| KIM HYUNRI |

[ PLAYER 06 ]
| SHIRO |

[ PLAYER 07 ]
| TAEHYUNG |

[ PLAYER 08 ]
| ABEL |

[ PLAYER 09 ]
| RYUU |

[ PLAYER 10 ]
| JULI |

────────

! WON !

PLAYER 01
PLAYER 02
PLAYER 03
PLAYER 05
PLAYER 06
PLAYER 07
PLAYER 08
PLAYER 09
PLAYER 10

! LOSE !

PLAYER 04

────────

congratulations to all the winners. here is your reward !

🎁 !!
anda akan disimpan sebagai VIP Players untuk seasons two.

────────

published: 12092021
edited: 14062021
©latteracha

SURVIVOR OF THE GAME | BOBOIBOYWhere stories live. Discover now