Bitt vyrostla. Už jí bylo 10 let. Byla v boji velmi dobrá. Většinu zápasu vyhrála proti svému bratrovi. Ten den je pán chtěl přidat do funkce.
Liška byla velmi natěšená.
Konečně budu moct splatit pánovi všechno co pro mě udělal.
Pomyslela si.
Ale všechno bylo jiné. Byla jiná atmosféra. Z pána byla cítit zloba. A z jeho slečny strach. Když dělala, že spí, tak je slyšela křičet. Co se stalo? Nikdo neví. Slečna měla po těle uvázané látkové pásky prosáklé krví.
Ale byla laskavá jako vždy.---------
"Dnes můžete zabíjet" řekl nadšeně. Nyx vypadal taky tak. Bitt byla nervózní. Stáli před mřížema. Byly okousané a lehce zbarvené krví.
Otevřel stará, rezavá dvířka.
"Tak běžte. Je to vaše poslední zkouška"
Vyšli dovnitř a pán za nima zavřel.
Byla tam tma. Všude byl prach a hrozný smrad přicházel ze všech koutů.
"Fuj" odsekne malá liška a rozhlédne se kolem.
"..Děti?..jste to vy?" z jednoho rohu se ozve zachraptělý hlas. Bitt poznala řeč divoké zvěři. Pán ji vysvětloval rozdíly mezi řečí jejich a téhle. Občas ji i učil, takže liška poznala co to znamená.
"um.. Můžeme vám pomoci?.."
Zašeptá liška nazpět. Nyx nic nechápal. O jazyk se nikdy nezajímal.
Bitt neváhala a šla za pachem. Byl známý... Ale nemohla si vzpomenout kdo to je.
"Ty jsi ale vyrostla.." zašeptal neznámý hlas.
Když byla Bitt blízko tak si neznámého prohlédla. Byla to stará liška. Bílá, s různýma ornamentama všech barev po těle, její ocas byl fialový jako Bittin.
"Známe se?.." řekla fialovo-bílá liška a stará se usmála.
"Nepamatuješ si mě?" postavila se na čtyry. Její tělo bylo neskutečně vyhublé! Bitt ji bylo hrozně líto. Kdy na posled jedla? Pomyslela si a snažila si vzpomenout kdo to je.
"Tak co?!" zařval Nyx znuděně.
"můj syn.." zamumlala stará.
"Ty jsi naše matka?..." řekla rychle Bitt. Už si vzpomněla. Nyxovi kroky se rozléhaly po místnosti.
"To bude jednoduché" ušklíbl se.
"..je hezké, že jste se na mě přišli podívat" usmála se a štěstí ji zářilo z očí.
"nenechám tě zabít." odvětila Bitt a postavila se protektivním postojem před její matku.
"Co to sakra děláš?" podivil se její bratr.
"je to naše matka.." řekla mu jeho sestra.
"Kecy" odsekl černý lišák a skočil po staré lišce. Jeho sestra na nic nečekala a odrazila jeho útok. Nyx se postavil a znovu zaútočil. Zakousl se sestře do ucha a srovnal ji se zemí. Bitt vytáhla drápky a drápala ho po obličeji. Oba se svírali v bolestech. Krev stékala že všech stran, Nyx ji nakonec pustil a ona se vrhla po jeho noze. Skouskla tak silně, že se ozvalo křupnutí a Nyxův řev.
"Dost!" zavřískal v agónii. Bitt se usmála. Svůj slib splnila. Matka byla živá. Oba se pomalu vydali ke mřžím. Pán je sledoval se zamračeným výrazem.
"Měli jste zabít ji a ne sami navzájem!" zachraptěl zlostně a obě lišky vyšli z toho temného kouta.
Mlčky šli za ním, jen občas bylo slyšet ukápnutí krve, když se její bratr belhal po jedné noze.
Došli do jeho kanceláře. Sedl si na židli a sledoval je bez mrknutí oka.
"Vysvětlit. Hned." zavrčel. Bitt ho skoro ani nepoznala. Byla v něm větší zloba než si sama kdy pamatovala.
"Ta blbá liška ji bránila! Fňukna jedna! Má jen prach v tom svým malým mozku!" zanadával Nyx. Držel si zlomenou nohu a v sobě bolest. Bitt ho ignoroval. Na urážky byla zvyklá.
"Pitomče. Ani nepřepereš vlastní sestru" řekl bez emocí. Podíval se na malou lišku s krvavým uchem.
"... Nemohla jsem ji zabít.. Je to naše matka..." zašeptala.
"Úkol byl jasný." zachraptěl.
Bitt stáhla uši a dívala se na zem.
"Už ti nemohu věřit. Ztrácíš možnost být na mé straně."
Lišce se začaly trousit slzy, tělo se jí celé klepalo. Zvedl se a začal Nyxovi ošetřovat nohu.
"Tupče.." zamumlal.----------
Po nějaké době se začal všímat zrádkyně. Vzal ji do jedné špinavé laboratoře. Něco si začal zapisovat. Pak vzal "pistoli" a střelil ji něco do těla. Bitt zalapala po dechu.. Ztratila vědomí a objevila se v černé místosti.
Všude kolem ní byly siluety. Křičely a drápaly se navzájem.
"Zachraň nás!" vřískaly. Bitt si začala uši lehla si bezmocně na zem.
".. J-já nevím jak..." zašeptala. Siluety křičely hlasitěji a hlasitěji. Najednou bliklo bílé světlo a vše se ztratilo.
ČTEŠ
× Před úsvitem ×
Misterio / SuspensoJsem jen věc. Jen odpad. Jen hračka, kterou rozbije a znovu složí dohromady. Proč mé čisté srdce rozbíjí? P-proč... Původ Bitt z příběhu „Ztracené Vzpomínky"