GİRİŞ

2.3K 91 38
                                    

Savcı sigarasından derin bir nefes çektikten sonra dumanını halkalar halinde havaya bıraktı. Adana beklenmedik bir zamanda gelen sıcak hava dalgasının etkisiye kavrulduğundan üzerindeki ceketini çıkartıp kolunun üzerine attı.

Bahçe kapısından giren misafirler, sıcağın altında eriyeceklerinden korktukları için Ali'nin yanından hızlıca geçip eve girerken yakası açık beyaz gömleğiyle duran Savcıyı baştan aşağı süzdüler.

Ali sigara dumanın arasından gelen misafirlere göz attı. O sırada yengesinin yanına doğru geldiğini görünce hemen elindeki sigarasını yere attı ve izmariti yeni cilalanmış ayakkabısının ucuyla beton zeminde ezdi.

"Ali oğlum deden seni görmek istiyor." başını sallayan Ali yengesinin peşinden eve doğru yürüdü. Eve girdiğinde kalabalık bir grup insan onu karşıladı. Misafirlerin arasından heybetli vücuduyla kendine yol bulmaya çalıştı ve dedesinin odasına girdi.

"Gel oğlum" dedesinin zorlukla çıkan sesiyle yanına yaklaştı.

"Ali oğlum benim vaktim artık doldu. Kendimi hiç iyi hissetmiyorum. Ölüm kapıma dayandı. Bak dışardaki herkes artık son nefesimi vermemi bekliyor. Ölmekten korkmuyorum. Sen kendini kurtardın ya artık gözümde açık gitmez." dedi ve dedesi sustuğunda Ali 'nin çenesi titredi.

" Ali oğlum ben ölmeden önce bilmen gereken şeyler var. " başını yerden kaldıran Ali dedesinin yüzüne baktı.

"Oğlum sen benim canımsın, kanımsın, torunumsun. Ama senin baban Kenan BORAN değil. Senin baban amcan bildiğin Kemal BORAN" Ali'nin duydukları ağırdı. Öfkeyle ayağa kalktı ve gür sesiyle dedesine sordu.

"Dede sen ne diyorsun?" Ali öksürük krizi arasında cevap vermeye çalışan dedesine baktı.

"O-oğlum Ali sakın onlara kızma. Bunu onlardan ben istedim." ayakta dengesini sağlayamayan Ali koltuktan destek alarak geri yerine oturdu. Ellerini saçlarının arasından geçirdikten sonra, son nefesini vermek üzere olan dedesine baktı.

"Bugüne kadar söylemek için neyi bekledin dede? " Ali'nin sesi sitemkardı. Amcası ve yengesi bildiği insanlar onun anne ve babasıydı.

"Oğlum beni affet." dedikten sonra dedesi ruhunu teslim etti.

İşte herşey o gün başladı. İki acı birden yaşayan Ali bunun hesabını soracaktı.

Ama canını yakanların hepsi canıydı...

Bölüm sonu ☺️

SAVCIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin