Am inceput sa alerg pe holul rosu. Totul in mintea mea era intr-o dezordine nefireasca. Nu stiam ce sa fac, cum sa procedez. Aveam nevoie de ajutor. M-am oprit lângă prima garda.
-Zi-mi unde e Aerys. Acum.
Garda se uita la mine cu ochii mari, dar nu zabovi mult.
-E jos, spuse repede.
Am oftat si l-am bătut pe umăr in semn de multumire. Am inceput sa alerg prin cele 13 camere, urmând exact drumul pe care l-am facut cu el. Am deschis usa si am inceput sa cobor scările, nevanzand nimic. Le coboram repede, bazandu-mă doar pe intuitie si nimic mai mult. In timp ce coboram mă gândeam de ce acum nu ma mai sfiesc sa merg singura. Probabil pentru ca viata mea, libertatea mea e acum in joc. M-am oprit când am ajuns pe suprafata plana, respirand greu. Bajbaind, am intins mana pana cand am ajuns la usa de fier. Am deschis usa, închizând ochii din cauza luminii. In fata mea se întindea un hol lung, alb, împrejmuit de încăperi cu usi de sticla. Am intrat, închizând usa in urma mea. De după colt a apărut o silueta neagra. Avea masca. Se apropie de mine si se opri exact in fata mea.
"Te rog sa fii tu"
Dar vocea de dupa casca nu era a lui Aerys.
-Regina Scarlett, ce faceti aici? Intreba repede, surescitat.
Am inghitit in sec, chiar daca stiam ca nu am de ce sa-mi fac griji.
-Aerys. Il caut pe Aerys. Du-mă la el, am spus dura.
Garda se întoarse pe calcaie si început sa meargă.
-Urmati-mă.
Am inceput sa merg dupa el, pana cand am ajuns lângă o usa alba.
-E înăuntru, spuse sec, apoi facu o plecaciunse scurta si pleca.
Nu am mai asteptat si am deschis usa repede, oprindu-mă in prag. Aerys se uita la mine si lasa greutatile sa cada la pământ. Muschii de pe brate si pe de spate se relaxara brusc, stralucind sub umezeala cauzata de efort. Ofta si sari peste ele, apropiindu-se cu pasi mari de mine. Mă lua de umeri cu putere si mă strânse la pieptul lui gol, acum umed din cauza transpiratiei.
-De ce nu mi-ai spus despre sectorul D? Am spus dura, indeoaetandu-mă de el.
-Poftim? Intreba nedumerit.
-Godric vrea sa mă inchida in sectorul D, am spus dintr-o data.
-Poftim? Intreba repede.
Am inghitit in sec.
-Nu stiu cum o va face, dar se va întâmpla la incoronare....maine.
-Trebuie sa fugim, spuse repede si isi lua pe el tricoul. Acum, adauga apoi si mă lua de brat.
-Nu! Nu pot sa fug! Nu vreau sa fiu o regina lasa! Lyserium are nevoie de mine!
-Da, are! In viata! Spuse exasperat. Asa ca, te rog, sa plecam.
Am dat din cap in semn negativ.
-Nu! Dar tu poti sa mă ajuti! Am spus repede. Am harta catacombelor in care apare si sectorul D. Am nevoie doar de chei si de o lanterna. Pot sa scap.
Înghiți in sec si mă strânse mai tare de brat.
-Nu pot sa stau si sa nu fac nimic! Spuse dur.
-Dar o sa faci! O sa mă ajuti sa evadez....
Aerys se uita la mine nervos.
-De ce sa te ajut sa evadezi cand pot sa te ajut sa nu ajungi deloc acolo? Urla la mine.