✦ #NCF RÖPORTAJLARI: CEINOSEKAI, NANALOVESMORE ✦

186 15 31
                                    

Merhaba! Yazarlarımızla yapacağımızı söylediğimiz röportajların ilk kısmını paylaşıyoruz. Bu röportajın yazarlarımıza karşı farklı bir bakış getireceğini umuyoruz! Röportajlar oldukça uzun olduğunda birkaç bölüm halinde yayınlayacağız, iyi okumalar!

ceinosekai | KOMOREBİNİN ÖPÜCÜKLERİ'nin yazarı

Kitabı yazmanıza ilham veren neydi? Açıkçası; öylesine, eğlencesine yazmaya başladığım ve devamının gelmeyeceğini düşündüğüm bir hikayeydi. Mayısın sonunda, sınavlarım bitince "Önümüz yaz." dedim. Uzun zamandır aklımda yaz temalı bir hikaye yazmak zaten vardı. Yazmaya böylelikle başlamıştım. Buralara kadar geleceğini hiç düşünmüyordum.

Yazarken neyden / nelerden etkilendiniz? Ortam, şarkılar, geçmiş. O playliste eklediğim şarkılarım hiçbiri yanına süs olsun diye eklenmedi. Hikayede de görüldüğü gibi daha çok Donghyuck'un ruh halini, Mark'ın düşüncelerini etkileyen ve ortamı betimlerken okuyucuların akıllarında daha çok ön plana çıkmasına yardım edecek şarkılar seçmeye çalıştım. (Umarım şarkılar doğru sahnede geçmiştir...)

Donghyuck'un geçmişinde yaşadığı şeyleri de aynı şekilde, maalesef ki, çok iyi bildiğim bir geçmişten esinlenerek yazdım. Ve Komorebinin Öpücükleri böylelikle, ortaya çıktı!

Sizi festivale katılmaya iten neydi? Dediğim gibi, öylesine yazmaya başladığım bir hikayeydi ve profilimde yayınlamak konusunda, devamının gelip gelmeyeceği konusunda kararsızdım. O sıralar festival duyurusu yapıldı ve katılmam gerek diye düşündüm. Daha çok insana ulaşmak istedim aynı zamanda.

Kitabınızın ismini nasıl buldunuz? Herhangi bir özel anlam içeriyor mu, içeriyorsa açıklayabilir misiniz? Bu, her zaman çok zorlandığım konulardan birisi. Gerçekten isim bulma konusunda çok sıkıntı çeken bir insanım. Ön izleme yollayacağım zaman isim de istendiği için açıkçası o an, seçmek daha zordu. İlk defa Türkçe bir isim koymak istemiştim çünkü insanların daha iyi algılamasını istedim ama tam manasıyla karşılayan Türkçe bir şey bulamayınca araştırmaya koyuldum. Sonucunda Japonca kökenli olup, Güneş ışıklarının ağaçların arasından süzülmesi gibi bir manaya gelen "Komorebi" kelimesini kullanmakta karar kıldım ve bu kelimeyi, aynı ufak buseler gibi tam hissettirmeden, Donghyuck'un geçmişinden ve kişiliğinden ufak parçalar verecek olmasından dolayı "Öpücükleri" kelimesiyle birleştirdim.

Bitişten sonra karakterlerinizin ilişkisi ne yönde ilerledi? Birbirleri için her zaman yanlarında duran ve güven veren birer dost; her yönden koruyan ve kollayan birer arkadaş; sevgilerini vermekten çekinmeyen birer aşık. Ama didişmekten asla vazgeçmiyorlar tabii ki!

Aynı zamanda, Renjun sonunda inadını yendi! Herkes muradına varmış durumda ama Chenle hâlâ liseli ve flörtü olmadığı için diğerleriyle uğraşmaktan vazgeçmiyor.

Kitabınızda yazacağınız çifti nasıl belirlediniz? MarkHyuckbenim için her zaman özel bir çift oldu ve bu kurguyu bulduğumda direkt olarakonlara uyarlamıştım.

Kitabınızı üç kelimeyle anlatabilir misiniz? Üçdeğil ama dört olsun: Kimse göründüğü gibi değildir.

Okuyucularınıza neler söylemek istersiniz? Öncelikle bu uzun hikayeyi okuduğunuz için teşekkür ederim! Çok endişeliydim uzunluğu insanları caydırabilir diye ama buna rağmen okuyanlar oldu ve bu beni çok mutlu etti. Umarım beklentilerinizi karşılayan, sizleri şoka uğratan ve beğendiğiniz bir hikaye olmuştur ve yaz havasıyla birlikte karakterlerin iç dünyasını hissedebilmişsinizdir. Şarkıları da beğendiğinizi umuyorum...

#NEOCITYFESTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin