105 the living and the death

2 0 0
                                    

Een clown loopt over het dek van het schip. Ze liggen hier nog een dag. Dan hoort die iets achter zich hij wilt zich omdraaien maar dan word zijn keel doorgesneden. Jack doet het mes weg en fluistert wat. Andere mensen klimmen nu de boot op. Ze lopen voorzichtig over het dek. Ze splitsen op. Gary, Jack en Amber lopen de kapiteinshut na binnen. Amber trekt haar wapen en dan draait de kapitein zich om. Hij wilt zijn wapen trekken maar Amber schiet hem in de arm. Op de achtergrond horen ze allemaal schoten. Amber loopt richting de man en bind hem vast. 

*** 

Amber kijkt na de kapitein net zoals Jack en Gary. 'Wat gaan we nu doen' vraagt Jack. 'We varen weg' antwoord Gary. 'Ik ga niet zonder hun' reageert Amber. 'Dan gaan wij' zegt Jack. 'Jullie krijgen vijftig man van me' reageert Gary. 'Zo kan iemand me vertellen wat het beste schip is' zegt Zsasz terwijl die de werkruimte na binnenkomt. 'Je hebt onze baas vermoord' schreeuwt een agent. 'Oké daar voor bied ik mijn excuses aan maar niemand houd van zijn baas' schreeuwt Zsasz. 'Nee ik ben nog niet dood' zegt Brandon en hij staat op. Hij opent het vuur. Zsasz rent na het raam toe en springt uit het raam. Hij beland op een auto en de auto begint te rijden. Brandon loopt weg en een van de agenten vraagt :'waar gaat u na toe'. 'Ik moet met iemand praten' antwoord hij. Hij loopt de verhoorkamer na binnen en smijt de deur dicht. 'Oh daar ben je' zegt Lila. Ze kijkt hem lachend aan en dan zegt Brandon :'ik geef je twee minuten om  alles te zeggen anders'. 'Anders wat' vraagt Lila. Brandon legt zijn pistool op tafel maar houd zijn handen erop. Hij glimlacht. 

*** 

'In dat kamp zitten ze' zegt Jack en Amber trekt haar pistool. 'We kunnen daar niet zo op afstormen' zegt Jack. 'Heb jij een beter idee' vraagt Amber. Jack kijkt haar aan. 'Dacht ik al' reageert Amber en ze rent na onder. De stam rent erachteraan en Jack reageert :'we zijn zo dood'. Hij rent ook de berg na onder. Ze rennen door het donker. Ze komen aan bij het hek en klimmen erover heen. Ze sluipen over de binnenplaats en dan gaan de lampen aan. De stam word neergeschoten. Amber en Jack kijken elkaar aan en dan komen de clowns de binnenplaats oprennen. Ze doen hun armen in de lucht. Dan schijnen er felle lichten op hun. Amber kijkt omhoog en ziet een ruimteschip dichterbij komen. In het ruimteschip zit Martin. 'Luister dit is het gevecht van ons leven' schreeuwt Martin. Ze rennen uit het ruimteschip en openen het vuur. Een clown valt van de wachttoren af en Amber ziet Lisa staan. 'Kom' schreeuwt ze. 'Nee ik ga the joker halen' schreeuwt Amber. Amber rent na binnen en Jack ziet haar na binnenrennen. Jack rent erachteraan. The joker rent door het lab en pakt al  het bewijsmateriaal. Hij hoort dan een pistool herladen en ziet Amber staan. 'Eindelijk kunnen we eens met elkaar praten' zegt hij lachend en trekt zijn eigen pistool. 'Doe dat weg' schreeuwt Jack terwijl hij na binnenkomt lopen. The joker begint te lachen en schiet dan op Jack. Jack valt op de grond en Amber rent na hem toe. The joker grijpt zijn kans om te vluchten en rent weg. 'Jack' schreeuwt Amber en ze rent na hem toe. 

***

'Jack' schreeuwt Amber en ze rent na hem toe. 'Amber, ga achter hem aan' zegt Jack. 'Ik laat je hier niet alleen' reageert Amber. 'Waarom, ik dacht dat je me een klootzak vond' vraagt Jack. 'Ik ben van je gaan houden' antwoord Amber huilend. 'Dat kan niet' zegt hij. 'Waarom' vraagt Amber. 'Omdat ik je broer bent' antwoord Jack. Amber kijkt hem aan en dan zegt hij :'pak hem'. Amber rent door het gebouw en rent via de achteruitgang na buiten. Ze ziet the joker het bos inrennen en zij rent erachteraan. Ze komen aan bij een klif. Amber kijkt hem aan en ze herlaad haar wapen voor de zekerheid. 'Wat nu Amber' vraagt hij. 'Geef je over, je gaat dood als je hier na onder springt' antwoord Amber. 'Ja maar het is het proberen waard' zegt the joker en hij springt na onder . Amber rent na de klif toe en ziet hem na onder vallen. Ze hoort een enorm lawaai en dan ziet ze helikopters overvliegen. Ze loopt terug na het kamp en ze ziet dat Pinguïn geboeid een helikopter word ingeduwd. Martin ziet Amber staan en zegt :'daar ben je'. 'Martin' reageert ze en dan ziet ze Jack op een brancard liggen. Ze loopt verder het gebouw in en ziet dan dat alle cellen open zijn. 'Oh fuck' zegt ze. 

***

The joker komt bovenwater drijven. Hij klimt het land op en kijkt om zich heen. Hij begint te glimlachen en loopt vervolgens weg. 


Agent SnowWhere stories live. Discover now