De helikopters landen op het vliegveld. Je ziet allemaal mensen in blauwe pakken over het vliegveld lopen. 'Dus hij is dood' vraagt Brandon. Amber knikt, 'goed dan is de zaak afgerond' zegt hij glimlachend. 'Ga je omkleden, Amber' reageert hij. Amber komt aan bij haar appartement en dan hoort ze een stem :'heb je me gemist'. Amber draait zich om en daar zit the joker. 'Wat doe jij hier' vraagt Amber. 'Dacht je dat ik dood was' antwoord hij lachend. 'Wat is der gebeurd' vraagt Amber en ze loopt dichterbij. 'Blijf daar maar staan' zegt hij. Brandon loopt zijn kantoor na binnen en gaat achter het bureau zitten. Hij start zijn computer op. Martin loopt door het bureau hij kijkt blij om zich heen. 'Martin kom je' zegt Cisco. 'Waarom' vraagt Martin. 'Het werk zit erop ik ben onschuldig' antwoord Cisco. 'Oké ik kom straks' reageert Martin en hij kijkt voor zich uit. Cisco loopt na de hal waar de lift staat en dan gaat de lift open. Amber komt eruit lopen. 'Hey Amber, kan ik even met je spreken' vraagt Cisco. 'Tuurlijk' antwoord Amber. 'Ik heb een manier om Jelle terug te brengen maar ik heb jouw hulp nodig' zegt Cisco. 'Oké ik denk er nog even over na' reageert Amber en ze loopt weg. Ze loopt richting het kantoor van Brandon ze doet de deur open en zegt dan :'hij is terug'. Brandon draait zijn bureau stoel om en kijkt hem aan.
***
Tim komt het kantoor binnenrennen en vraagt dan :'wat is der'. 'Hij is terug en jij helpt Amber' antwoord Brandon. Tim knikt en de twee lopen weg. 'Waar is die gezien' vraagt Tim. 'In mijn appartement' antwoord Amber en Tim kijkt haar verbaasd aan. 'Maar hij ging tijdreizen' reageert ze en ze opent een portaal. Ze lopen door het portaal en komen aan in het jaartal 1945. 'Hij zoekt zwakke plekken in de geschiedenis' reageert Amber. 'Ja' zegt Tim. 'Dus wat is nu beter dan de bevrijding van Nederland' reageert Amber op Tim. Ze gaat in het publiek staan en kijkt om haar heen. Tim gaat aan de andere kant staan. Als alles voorbij is ontmoeten ze elkaar waar ze ook waren aangekomen. 'Nou dat was dus niks' zegt Tim en Amber opent het volgende portaal. Na een paar locaties zegt Tim :'wie zegt het dat het de geschiedenis moet zijn'. Amber kijkt hem aan en ze maakt snel een nieuw portaal. Ze springen de toekomst in en kijken om hun heen. Het zijn grote witte wolkenkrabbers. Amber en Tim lopen door de toekomst heen. Dan ziet Tim een krant liggen. 'We zijn te laat' reageert Tim. 'Dan gaan we een uur terug' zegt Amber en ze opent een nieuw portaal. Ze rennen meteen door na de bank en trekken hun wapen. Ze doorzoeken alles in het gebouw. Dan horen ze schoten Amber springt van de bovenste verdieping na onder en trekt haar wapen ze schiet de twee handlangers neer. Ze ziet the joker staan en dan draait hij zich ook om.
***
Hij kijkt Amber recht in de ogen aan en dan rent Amber na hem toe. Hij slaat haar neer en loopt verder het gebouw in. Dan komt Tim aanrennen en opent het vuur. The joker bukt en schiet hem na achter. Hij loopt verder terwijl die de shotgun op zijn schouder legt. Amber staat op en rent na de kluis toe. Ze ziet the joker staan en wilt hem vastgrijpen, maar ze word de kluis ingeduwd en the joker sluit hem. Hij loopt lachend weg en Amber kijkt voor zich uit. Ze zit in een grote kluis. Ze hoort de stappen steeds minder en dan is het een grote stilte. Ze gaat op de grond zitten en kijkt voor haar uit. Tim staat op en ziet the joker langs hem lopen hij rent na hem toe en opent het vuur. The joker valt de trappen af en beland op de straat. Tim komt aanlopen en richt het wapen. 'Dat zou ik niet doen' zegt the joker. 'Waarom' vraagt Tim. 'Omdat jouw grote geliefde daarbinnen zit met een bom die over vijf minuten afgaat' antwoord the joker lachend. Tim staat op en rent na binnen. Hij rent richting de kluis en schreeuwt :'Amber ben jij daar'. 'Ja ik ben hier' schreeuwt Amber die snel bij de kluisdeur gaat staan. 'Verlaat het gebouw' schreeuwt Amber. 'Ik ga niet weg zonder jouw' reageert Tim. 'Doe het' schreeuwt Amber en Tim rent weg. Amber kijkt richting de kluisdeur en hoort wat tikken. Maar het getik stopt als ze een stem hoort. Tim rent na buiten en hij is net buiten en het gebouw ontploft.
***
Tim vliegt na voren en staat meteen weer op, der komen mensen kijken wat gebeurd is. Tim weet wat gebeurd is. Amber is dood en dan komt iemand uit de vlammen lopen. Het is een meisje met wit haar en een bleke huid. Der ogen zijn fel blauw en dan veranderd ze na Amber. Tim rent na haar toe en hij omhelst Amber. 'Dat gebouw moest blijkbaar wat gaan betekenen in de toekomst maar dat gaat nu niet meer' schreeuwt Brandon. Amber en Tim kijken hem aan en dan vraagt Brandon :'jullie hebben hem toch wel'. Brandon en Amber kijken hem aan. Martin zit nieuwsgierig te kijken wat zich daar binnen afspeelt en dan word de deur opengeslagen. Amber en Tim komen eruit lopen. 'Martin kom je' vraagt Amber. 'Nee sorry ik heb mijn ontslag ingediend' antwoord Martin. 'Waarom' vraagt Amber. 'Mr. Ramon is onschuldig, het is hier voor mij klaar' antwoord Martin. 'Oké' reageert Amber en Martin loopt weg. 'Martin' schreeuwt Amber. Martin draait zich om en Amber zegt :'het was prettig om met jouw te werken' en Martin loopt verder. Dan worden ze gebeld en Tim zegt :'the joker hij is gespot'. Amber en Tim openen een portaal en komen aan op het vliegveld. 'Vind hem' zegt Amber en dan zegt Tim :'gevonden'. Ze zien hem staan ze trekken hun wapens en rennen erop af. 'Staan blijven' schreeuwt Amber. The joker wilt zijn wapen trekken maar dan zegt Tim :'dat dacht ik niet'. 'Oké ik snap dat het oneerlijk is maar' zegt the joker lachend en dan slaat Amber hem neer. Dan word Tim door de ruiten neergeslagen. Amber draait zich om en daar staat Bane. Hij wilt slaan maar dan vormt Amber een schild van ijs. Tim staat op en zegt :'graag wat groter geschut'. Dan teleporteert er een AK-47 in zijn handen en opent hij het vuur. Bane loopt na Tim toe en Amber maakt een zwaard van ijs. Ook maakt ze een schild en rent ze richting Bane. Ze glijd met haar knieën over de stenen vloer en maakt een snee in het been van Bane. Ze staat op en rent op Bane af. Bane springt na de muur toe. Hij klimt omhoog, Amber schiet ijspegels in de muur en springt erop na boven. Hij springt een verdieping na boven en Amber doet precies hetzelfde. Op de bovenste verdieping gaat het gevecht verder. Dan valt Bane op de grond en Amber rent erna toe. Dan grijpt hij haar vast bij de keel. Hij wurgt haar en dan word ze uit het raam gegooid. Ze land op de landingsbaan. Ze veranderd na Amber en dan ziet ze Bane na haar toelopen. Net als hij wilt uithalen komt er een grote ijsmuur voor.
***
Amber kijkt na de ijsmuur en dan ziet ze Jack staan. Zijn bruine haar is nu veranderd na wit haar. Zijn groene ogen zijn fel blauw geworden. Bane wilt hem na achter slaan maar hij maakt twee ijsschilden. Het zijn scherpe schilden en hij sprint richting Bane. Bane wilt uithalen maar hij houd het tegen met een van de schilden. Met het andere schild snijd die in de hand van Bane. Amber staat op en veranderd in Killerfrost. Ze maakt een ijsbaan richting Jack. Ze staat nu naast Jack. Tim gaat naast Jack staan. Dan komt er een motor aanrijden en Martin springt eraf. Hij staat nu bij de groep. 'Val aan' schreeuwt Amber. Ze rennen richting Bane en vallen hem met zijn vieren aan. Tim schiet lasergranaten van uit zijn geweer en als hij op een knop drukt schiet die laserstralen. Martin trekt een staaf en drukt op een knop. De staaf word nu langer en hij valt Bane aan. Bane springt op een vliegtuig. Amber springt op het vliegtuig maar ze word het vliegtuig ingeslagen. Ze hoort Bane na onder springen. Hij rent achter haar aan door het vliegtuig. Hij beukt alle stoelen kapot. Als ze bij het einde zijn springt Amber na de zijkant en rent Bane door. Hij rent door de achterkant van het vliegtuig na buiten. Hij beland bij een paal. Amber schiet een paar ijspegels. Hij zit vast. Niet veel later komt het timebureau aanrijden en word iedereen gearresteerd. Amber loopt weg en Jack komt aanrennen. 'Waar ga je naartoe' vraagt Jack. 'Ik ga Jelle terug halen' antwoord Amber. 'Dan kan je hulp gebruiken' reageert Jack en ze lopen samen weg.
YOU ARE READING
Agent Snow
Mystery / ThrillerHet laatste seizoen van Agent Snow is nu volledig te lezen.