Sivilceye Neden Olan Alışkanlıklarınız

1.6K 35 2
                                    

Dokunmak

Yetişkin aknesi cildinizde, tekrar tekrar baskı yaptığınız alanlarda çıkar. Çalışırken çenenizi elinizle desteklemeniz, çenenizi cep telefonunuza bastırmanız veya dar kıyafetler giymeniz akne oluşumuna sebep olur. Yüze dokunma alışkanlığı kolay bırakılabilen bir alışkanlık değildir. Bu nedenle, cep telefonu ile konuşurken kulaklık kullanmak ve saçınızı at kuyruğu yapmak gibi seçenekleri tercih edebilirsiniz.

Terlemek

Araştırmalar, normal bir insanın günde 10-12 defa yüzüne dokunduğunu gösteriyor. Bu sayı, özellikle yaz aylarında, yüzümüzdeki teri silmek gibi sebeplerle artıyor. Tabii ki vücut fonksiyonlarınızı kontrol edemezsiniz ama unutmayın ki ter, gözeneklerin tıkanmasına sebep olur. Bu nedenle, yüzünüzü elinizle silmek yerine makyaj çıkarıcı mendiller kullanmanız iyi bir alternatif olacaktır.

Güneş gözlüğü kullanmak

Şu an tam güneş gözlüğü mevsimindeyiz fakat akneye meyilli ciltler için güneş gözlüğü demek, burun üstü sivilcelerine merhaba demektir. Güneş gözlükleri cildin daha çabuk yağlanmasını sağlar ayrıca, ölü derilerin ve kirin ciltte kalmasına sebep olur bu da, yüzünüzde, çerçevenin altında kalan bölgelerde gözeneklerin tıkanması sebep olur. Gözlüğünüzün değdiği bölgelerin sivilcelenmesini engellemek için, yüz temizlik rutininiz sırasında, o bölgelere ekstra özen gösterin ve yüz temizleme mendilinizi gözlüğünüz ve cildinizi temizlemek için daima yanınızda bulundurun.

Kahküller

Evet, şu sıralar çok moda ama unutmayın ki kahkül, alında akne oluşumuna sebep olur. Eğer, mutlaka kahkül kestirmek istiyorsanız, fırsat bulduğunuz her an kahküllerinizi arkaya doğru toplamak iyi bir seçim olacaktır. Ayrıca saçınıza ve yüzünüze uygulayacağınız ürünleri parmak uçlarınızla ya da bir tarak yardımıyla uygulamayı tercih edin. Saç şekillendiriciler gözenekleri tıkar ve akne oluşumuna sebep olur.

Yağ bazlı güneş kremleri kullanmak

Umarız her güneşli günde koruyucu güneş kremi kullanıyorsunuzdur. Ama siz akneye yatkın bir cilde sahipseniz, güneş kremleri dahil tüm güzellik ürünlerinizi su ve mineral bazlı tercih etmelisiniz.

Stres

Stres, hormonlarınızın daha çok çalışmasına sebep olur ve hormonlar yetişkin aknesinin başlıca sebepleridir. Siz, stresten ve strese bağlı yenen abur cuburlardan uzak durmalısınız.

Kızlar İçin TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin