Kendini aynada bambaşka görmeye başladığın, artık büyüdüğünü hissettiğin dönem; ergenlik çağı! Bu dönemde vücudunu keşfedip yaşayacağın değişiklikleri öğren, kendine yabancı kalma:)
• Meme uçların hassaslaşmaya ve kızarmaya başladıysa, bu durum memelerinin büyümeye başladığı anlamına gelir. “Nasıl olsa küçük” diyerek sütyen kullanmamazlık yapma! Derhal bir iç çamaşırı mağazasına gitmeli ve bedenine uygun olan bir sütyen kullanmaya başlamalısın.
• Memelerinin biri diğerinden daha büyük olabilir. Panik yapma çünkü bu orantısızlık normal. İlerleyen zamanlarda göğsün tam şeklini almaya başladığında ikisi de eşit olacak.
• Basenlerinin büyüyecek ve belin zamanla incelecek. Bu dönemde vücudun yağ depolamaya çok müsait olduğu için yediklerine özellikle dikkat etmelisin. Fazla yağlı ve karbonhidratlı yiyecekleri abartmamalısın!
• Regl olduktan sonra boyunun uzamayacağını sanıyorsan, yanılıyorsun. 19 yaşına kadar boy uzaması devam ediyor. Kısa kaldım diye üzülme:)
• Ter bezlerin büyümeye başladığı için daha çok terlemek kaçınılmaz olur. Kişisel temizliğini aksatmamalı sık sık banyo yapmalı ve deodorant kullanmalısın.
• Regl döneminde kullandığın pedleri sık sık değiştirmeli ve havuz, jakuzi gibi mikrop kapacağın ortamlara girmemelisin.
• Cildin artık daha fazla yağlanmaya başlıyor. Akne ve siyah noktalar da zamanla cildindeki yerini alacak. Bunlar için canını sıkma. Sen cildini temiz tutmaya dikkat et. Ayrıca sivilcelerini sıkmamaya da ekstra özen göster!
• Normal regl dönemi 10-16 yaş arasıdır ve 4 ya da 7 gün arasında sürer. Eğer 16 yaşına geldiysen ve hala regl olmadıysan, regl dönemin 7 günden çok sürüyorsa mutlaka bir doktora danışmalısın.
• Regl döneminde ilk bir iki gün kanama daha fazla olur. Sonraki günlerde kanama azalır ve kahverengi lekeler şeklinde biter.
• Vücudunun büyüyebilmek için artık daha fazla kaloriye ihtiyacı var. Bu kalori ihtiyacını dengeli beslenerek karşılamasın. Bu dönemde vücudun asıl şeklini aldığı için abur cuburdan özellikle kaçınmalısın. Yoksa hayatının geri kalanında eritmek zorunda olacağın koca bir popo ve kalın bacaklarla baş başa kalırsın!
• Regl olmadan önce beyaz akıntılar artabilir, bu normal kabul edilir.
• Yalnız kalmak isteyebilir, kafanı dinleme ihtiyacı hissedebilirsin. Bir gün çok mutluyken bir sonraki gün üzgün olabilirsin. Korkma delirmedin, sadece duyguların çok değişken:)
• Regl sırasında her kız kafasını çikolata havuzuna sokup orada yaşamayı diler. Ama kilo sorunu yaşamak istemiyorsan, tatlı krizlerini meyvelerle bastırmalısın.
• Bütün kurallar sana ters gelebilir, herkese büyüdüğünü göstermek için agresif davranışlar sergileyebilir, kendini başkalarına beğendirmek için olmadığın biri gibi gösterebilirsin. Aman dikkat, kimsenin kalbini kırma ve her zaman kendini olduğun gibi beğenmeye çalış ki insanlar da seni bu halinle beğensin.
• Vücudun gibi zekanın da gelişmeye başladığı bir dönemdesin. Öğrenme hızın ve kapasiten artacaktır. Ayrıca farklı alanlara ilgi duymaya hobiler edinmeye başlayabilirsin.
• Regl dönemi öncesinde ve sonrasında vücudunda hassasiyet, karnında ağrı ve kramplar oluşabilir. Kendini sıcak tutarak ve ağrı kesicilerle ağrılarını dindiremezsen, doktora danışmalısın.
• Saçların da her zamankinden daha fazla elektriklenip kabaracaktır. Nemlendirici kremlerle yatıştırmayı ve saç kesimini değiştirmeyi dene.
• Güvensizlik sorunu yaşıyorsan, derslerinle ilgili problemlerin varsa ve arkadaş edinmekte zorlanıyorsan bir uzmandan yardım alabilirsin.
• Bacaklarında, koltuk altlarında ve genital bölgende çıkmaya başlayacak olan ince tüyler kalınlaşıp sıklaşacak. Kadınlara özel üretilen tıraş bıçağı, ağda ya da epilasyon aletleriyle tüylerden kurtulabilirsin. Lazerli ya da iğneli epilasyonla tüylerinle uzun süre vedalaşabilirsin ama şu an vücudun gelişmeye devam ettiği için bunu yaşın biraz daha ilerlediğinde 20 yaşından sonra düşünmeni tavsiye ediyoru
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlar İçin Tavsiyeler
Non-FictionBelki Bu tavsiyeler hayatınızı değiştirir umuduyla yazıyorum :) <3