Öncelikle, en önemli şeyden başlayalım: Arkadaşlarınızı çok iyi seçin. Asla, derslerle alakası olmayan, kız peşinde koşan, ahlaksız arkadaşlarla takılmayın.
Derslere önem verin. Bu yıl çok önemli. "Ben 6. ve 7. sınıflarda çalışmadan çok iyi yapıyordum" derseniz, çok büyük bir hata yaparsınız. Emin olun sonra çok pişman olacaksınız.
Öğretmenlerle kesinlikle çok iyi iletişim kurmalısınız. Kendinizi iyi ifade etmelisiniz. Öğretmenlere karşı asla korkak olmayın. Kendinizden emin olarak söylemek istediğiniz şeyi söyleyin. Böyle öğrencileri severler. Eğer öğretmenin bir fikrine katılmıyorsanız ve kendi düşüncenizin doğru olduğuna eminseniz hiç düşünmeden itiraz edin. Öğretmeni bir tartışmada mağlup ederseniz hem öğretmenin hem de diğer öğrencilerin gözüne girersiniz (öğretmen bunu belli etmez, ceza bile alabilirsiniz).
Sorumluluklar... Devamsızlık yapmayın, okula zamanında gelin. Benim düştüğüm hataya düşmeyin. Gözünü korkutmak istemiyorum ama matematik ve fen dersinde ipin ucunu bir bırakırsanız tekrar yakalamak zor oluyor. Dersi derste anlamak tahmin ettiğinizden çok daha önemli. Benim 26 gün devamsızlığım vardı. Bir matematik yazılısından 35 almıştım, gerçekten çok kötü bir duyguydu. Son 2 ay özel ders alarak düzeltebildim anca. Bu bana seviyesi oyuncu bilgisayarı fiyatına mâloldu.
Eğer temeliniz sağlamsa, kapasiteniz yüksek ise, gerçekten çok iyi şeyler başarabilirsiniz. Bu yıl SBS yok sanırım, bilmem kaç tane yazılıya gireceksiniz onlara göre liseye yerleşeceksiniz sanırım. Bu sınavlardan en yüksek puanı alıp, Türkiye'nin en iyi liselerinden birine gitmek hayal değil.
Dershaneye gitmek sizin için avantaj olacaktır. Dershaneyi hafta için tercih ederseniz dersleri daha iyi pekiştirebilirsiniz. Dershane hocanızın söylediklerine kulak asın ama abiler, yurt gibi şeylere katılmayın. Ben pek faydası olacağını düşünmüyorum.
Çalışma konusuna gelince.. Aşırı çalışmanın hiçbir önemi yok. 1 saat etkili çalışmak, 5 saat ezber yapmaktan çok daha iyidir. Her gün okuldan eve geldiğinizde (veya dershaneden) o günün konularını tekrar etmelisiniz, etmek zorundasınız! Yoksa olmuyor. Haftada bir kendinizi değerlendirmelisiniz, dershanelerin sınavlarına katılmalısınız. Yaptığınız yanlışları iyice incelemelisiniz. Doğrusunu öğrenmek için elinizden geleni yapmalısınız.
Aklınıza bir konu takıldıysa, gidin öğretmeninize sorun. Bunun ne kadar zor olduğunu biliyorum ama yapmak zorundasınız. Soru soranı dövmüyorlar. Ya kısacası konuları iyi anlayacaksınız, formulleri falan tak diye yapacaksınız. Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma diye konular var bunlar beni bitirdi dikkat edin bunlara. Bunları yapabilmek için üslü sayıları da iyi bilmelisiniz zaten.
Fendeki fiziki konular çok sert, dikkat edin.
Sözel dersler iyiydi. Temeliniz sağlamsa su gibi içersiniz sözelleri.
Madde madde özetleyecek olursak;İyi arkadaşlar edineceksiniz. Asla serserilerle arkadaş olmayacaksınız. Zeki ve yardımsever arkadaşlar seçmeniz size çok büyük avantaj sağlar.Öğretmenlerle iyi iletişim kuracaksınız.Devamsızlık asla ama asla yapmayacaksınız. Derslere zamanında gireceksiniz.Öğretmeni pür dikkat dinleyeceksiniz. Dersi derste anlayacaksınız.Dershane sizin için avantajdır. Konuları daha iyi pekiştirirsiniz.Ders tekrarları yapacaksınız, sürekli kendinizi test edip eksiklerinizi gördüğünüz konulara daha iyi odaklanacaksınız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlar İçin Tavsiyeler
Non-FictionBelki Bu tavsiyeler hayatınızı değiştirir umuduyla yazıyorum :) <3