Albus
- Szóval, mi is következik most? - kérdeztem, ahogy leírtam a legutóbbi lépést a pergamenre.
- Ha meghámoztuk az aszúfügét - olvasta Scorpius a bájitalkönyvünkből -, akkor felszeleteljük a hernyókat, miközben tovább hevítjük az üstben lévő főzetet. Mikor végeztünk a hernyókkal, egyesével beletesszük őket az üstbe, majd belefőzzük a patkánylépet és cseppentünk hozzá néhány csepp piócalevet.
Szépen leírtam mindent, ahogy Scorpius olvasta, bár az utolsó két lépésre meg kellett kérnem, hogy ismételje el, amit mondott. Bár a zsugorító főzetet tavaly vettük, Lumpsluck professzor nekem külön feladta a nyárra, hogy írjak egy összegző dolgozatot a harmadév anyagából, mivel most is épphogy csak átengedett egy elfogadhatóval. Scorpius persze rögtön vállalta, hogy segít nekem, mivel ő az egyik legjobb bájitaltanból az évfolyamban (Rose-zal és Arianával együtt), de azért mégiscsak égő volt, hogy sorozatban harmadjára kell ilyesmire kényszerülnöm.
Kezdem érteni, hogy érezte magát Neville.
- Igen... - fejeztem be az utolsó mondatot. - Még valami?
- A főzetet ezután pár percig főni hagyjuk, aztán elzárjuk a lángot az üst alatt, és ha a főzetünk zöld, akkor jó munkát végeztünk - olvasta Scorpius, majd figyelte, ahogy lekörmölöm, amit diktált. - Nagyszerű, ezzel kész is vagyunk!
- Már csak tíz van hátra - nyögtem fel kínomban.
- Nem is, a felén már túl vagy - bíztatott az örök optimista. - Figyelj, még mindig jobban állunk, mint tavaly ilyenkor.
- Ja, mert apa nem adott fel húsz különböző könyvet sötét varázslényekről - morogtam, miközben átlapoztam a következő recepthez.
- Szerintem tökre érdekesek voltak - vonta meg a vállát Scorpius. - És nem volt az húsz, csak tíz.
- Ja tényleg, az sokkal jobb.
Scorpius lemondóan sóhajtott, majd visszavette a könyvet, hogy ismét nekiálljon diktálni. Azonban mielőtt kinyithatta volna a száját, halk kopogást hallottunk az ablak felől.
- Füles? - nézett fel a szőke fiú, majd felállt és kinyitotta az ablakot, hogy a baglya berepülhessen. - Hát te mit keresel itt?
- Nem vártál levelet? - ültem fel, ügyelve rá, hogy ne öntsem ki a tintát.
- De, csak nem ilyen hamar - felelte Scorpius, miközben leoldotta a levelet Füles lábáról. - Zachnek írtam, hogy holnapután jöjjön át hozzánk. Ariana úgyis Rose-nál lesz, a szüleim meg dolgoznak, szóval csapunk egy jó kis bulit.
- Ketten? - nevettem fel, de Scorpius csak leintett.
- Természetesen te is meg vagy hívva. Ahogy Lysander és Lorcan is - ők már visszaírtak, hogy jönnek.
- Ne már, azok totál flúgosak!
- Ha ők nincsenek, sosem megyünk át legendás lények gondozásából.
- Nem is értem, minek vettük fel azt a hülye tárgyat.
- Mert szeretjük Hagridot - vágta rá Scorpius. - És mert ki tudja, mik fognak történni velünk a jövőben. Jól jöhet majd, ha tudjuk, hogyan viselkedjünk egy hippogriffel vagy egy szalamandrával.
- Valamiért nem akarok elképzelni ilyen helyzetet - borzongtam meg. Szilajszárny - vagyis Csikócsőr, ahogy apa kijavított - nem volt vészes, de ha volt rá mód, megtartottam a három lépés távolságot tőle. - Mit írt Zach?
- Hogy jön - vigyorgott Scorpius, miközben eltette a levelet. - Azt is írta, hogy holnap helyett ma jöttek vissza Olaszországból, mert eléggé elromlott az idő és már nem volt esély rá, hogy kitisztuljon.
KAMU SEDANG MEMBACA
Vörös és Zöld: Az elátkozott gyermek
Fiksi PenggemarAriana és Scorpius Malfoy átlagos gyerekek egy nem éppen átlagos környezetben. Természetesen ismerik a szüleik, Draco Malfoy és Lucy Potter történetét, az ellenségekből vált szerelmesekét - különösen úgy, hogy sok száz gyermeknek ez az igaz történet...