Vánoce bez Alpaky •Superfamily+Morgan

1.6K 153 74
                                    

Věnováno Deydinek_cz 💙

Bylo brzké ráno a sotva se rozednilo, z oblohy se začal sypat sníh. Netrvalo dlouho a v rodinném dvoupatrovém domku daleko od New Yorku se probudily dvě děti, Peter a Morgan. Jiné děti by v tento den vstaly brzy hlavně proto, aby si mohly rozbalit své dárky pod stromečkem, ale tihle sourozenci měli očividně jiné plány.

,,Psst, nesmíme je vzbudit," zašeptal desetiletý Peter, když pomohl své pětileté sestřičce do kombinézy, kolem krku jí zavázal šálu a na hlavu jí nasadil teplého kulicha, odhrnuje jí vlásky z obličeje. Morgan se zachichotala, a pak se společně potichu vykradli z pokoje. Proplížili se kolem ložnice rodičů, seběhli schody a prošli obývákem do předsíně, kde vklouzli do teplých bot a popadli rukavice. Pak Peter tiše odemkl a spolu s Morgan vyběhli ven směrem ke garáži.

,,Konečně sníh!" jásala Morgan a nadšeně vyhazovala sníh do vzduchu. Peter se dostal do garáže, na půl ucha vyslechl Jarvise - a protože to bylo na půl ucha, samozřejmě, že vám nemůžu říct, co všechno mu Jarvis povídal - a začal odklízet různé věci, jež se nepoužívaly, aby se dostal k tomu, pro co s Morgan přišli.

A ne, sáňky to opravdu nebyly.

,,Už jsi to našel?" houkla na něj zvenku Morgan a zvědavě nakoukla dovnitř. Ohlédla se nahoru k oknu rodičů, kde ale ještě byly zatažené závěsy. Zašoupala nohama. ,,Co když ho táta vyhodil?"

,,Ale to by neudělal, táta Steve by mu to nedovolil," odporoval jí Peter a odkopl prázdnou plechovku od barvy. Tedy, alespoň si myslel, že je prázdná, dokud se na zem nevylil zbytek jejího růžového obsahu. ,,Uups," uniklo chlapci ze rtů, ale nakonec pokrčil rameny, doufaje, že Steve Tonyho do garáže pustí nejlépe až po Novém roce. O chvíli později vítězně zavýskl. ,,Mám to!" zaradoval se a hrdě nad hlavu pozvedl lesknoucí se štít s hvězdou ve středu.

Morgan se zahihňala a v tmavých očích jí zajiskřilo. ,,To bude paráda." Peter se štítem v ruce vyšel ven, vzal sestřinu malou ručku do své a společně se vydali nahoru na blízký kopec. ,,Až na to přijde táta, tak -"

,,- tak nás pravděpodobně bude chtít zabít, ale táta Steve mu to nedovolí," dokončil za Morgan její bratr, když se vyškrábali nahoru. Peter položil otcův nepoužívaný štít do sněhu a sedl si do něj. Pokrčil nohy a mezi ně se posadila Morgan, držíc bratra kolem lýtek. Peter ji jednou rukou objal a s úsměvem jí zašeptal: ,,Připravená?"

,,Ano!" vykřikla odhodlaně Morgan, a tak je Peter odstrčil a za okamžik už sjížděli dolů, jen to svištělo. Možná ale neměli tolik křičet, jenže kdo by dokázal uklidnit šťastné a rozdováděné děti?

Nebylo proto divu, že se i Steve s Tonym začali probouzet. Jako první se vzbudil starší z nich, který držel tmavovlasého muže v objetí a Tony mu spočíval hlavou na široké hrudi. Steve pomalu otevřel oči a když zaslechl hlasitý křik a smích, pokusil se vstát, snaže se nevzbudit svého manžela, a zjistit, co se děje.

,,Mhmm, kam jdeš, vždyť ještě není ani sedm," zabručel Tony ospale a objal Steva ještě pevněji. Ten se usmál a vtiskl mu pusu do vlasů.

,,Myslím, že našim dětem je úplně jedno, kolik je hodin."

Tony otráveně zasténal. ,,Nejméně do půl deváté to jsou tvoje děti. Zatraceně, člověk se ani o svátcích nevyspí."

,,A co jsi čekal? Jsou Vánoce, a navíc napadl sníh. Jasně, že si budou užívat, dokud můžou," pokrčil rameny Steve, zatímco Tonymu na zádech kreslil neurčité obrazce. Zvenčí k nim dolehl smích.

,,Taky bych si užíval, kdyby někoho tehdy chytře nenapadlo, že děti budou mít pokoj hned vedle naší ložnice," prohlásil kysele Tony a neochotně se od Steva odtáhl. ,,Normálně bych tě přemlouval, ať ještě nikam nechodíš, ale radši se jdi podívat, jestli jsou ti dva zatím celí. Bože, měl bych začít pracovat na jejich oblecích."

,,Jo? A jak si budou Peter s Morgan říkat? Iron Kids?" usmál se Steve, když vyklouzl z postele a k Tonyho zklamání se oblékl do županu. Anthony se rozvalil v posteli a líně svého manžela pozoroval.

,,No jasně. Já už nebudu Iron Man, ale Iron Dad, a ty budeš Iron Mum a konečně zahodíš ten štít, když si ho nechceš pověsit nad krb. Takhle na něj v garáži jen sedá prach, a stejně ho už nepotřebuješ," odvětil s úšklebkem. Steve stál u okna a díval se s potutelným úsměvem ven. ,,Tak co se tam venku děje? Děcka jezdí na lamě, kterou jsem dostal od Santy?" vyptával se zvědavě.

,,Jsi si jistý, že je můj štít k ničemu? Právě teď to tak nevypadá," řekl Anthonymu, jenž se na posteli okamžitě posadil. ,,A proč mám být já Iron Mum, hm?"

,,Protože ty vaříš a navíc děláš geniální sušenky. Takže bys měl spíš být Iron Granny, starouši," ušklíbl se Tony a konečně se vyhrabal z postele, aby se mohl podívat, co jejich děti dělají. Steve mu věnoval tázavý pohled.

,,A proč by ti měl Santa dávat lamu? Ty snad chceš lamu?"

,,No jasně, to jsem ti neřekl?" opáčil Tony, jako by se nechumelilo. (Poznámka: Už ale opravdu nechumelilo.) Protože pořídit si lamu bylo stejně normální, jako si pořídit štěně, že ano. ,,Jsem si jistý, že jsem ti to řekl. Chci lamu. Chci lamu víc než další dítě, protože -" zalapal po dechu. ,,Oni sjíždějí ten kopec na tvým štítu!" Steve se rozesmál a Tony se - jen ve spodním prádle - vyřítil na terasu, kde si založil ruce v bok a shlédl dolů.

,,Hele, vy dva!" křikl na děti, které se válely ve sněhu. ,,Co jsem vám říkal, že s tátovým štítem nesmíte dělat?"

,,Ale tatííí," protáhla Morgan, ,,jsou přece Vánoce!"

,,Jo! A zákazy jsou od toho, aby se porušovaly!" zazubil se na otce Peter. To už se vedle Tonyho objevil i Steve.

,,On je vážně můj syn," prohlásil prázdně Tony a na chvíli to vypadalo, že díky dětem ztratil slova. Pak ale křikl: ,,Tak fajn, jestli vám stačí štít, tak já si beru vaše dárky! A hlavně tu novou autodráhu!"

,,A co takhle i panenku Barbie? Mohla by spát u nás v posteli," navrhl nevinně Steve. Tony se otřásl zimou, ale přesto se k němu otočil a zapíchl mu prst do hrudi.

,,Ty!" řekl drkotavě. ,,Ty v tom určitě jedeš s nimi! Kdybych to byl věděl, tak jim žádný dárky nekupuju a každýmu dám štít podobný tomu tvému! Až na to, že by nebyl z vibrania."

,,Ale no tak," zasmál se tiše Steve, rozvázal si župan a přitáhl si Tonyho na sebe, zabaluje ho do županu. Tmavovlasý muž zavřel oči a spokojeně se přitiskl k jeho nahé hrudi. ,,Nech je, ať si zablbnou. Až se vydovádí, ještě rádi se vrátí dovnitř a sednou si k dárkům. Budou nadšení, uvidíš." Pak trochu uvolnil stisk, ale jen proto, aby jej mohl vzít do náruče a donést ho zpět do vyhřáté (možná i trochu přihřáté, mrk) ložnice.

,,Zlato?" zeptal se Tony, zatímco Steva i nadále objímal. Zvedl hlavu a střetl se pohledem s jeho očima v barvě letní oblohy. Mírně se usmál. ,,Tys mi asi tu lamu nekoupil, co?"

Steve se uchechtl a něžně mu prohrábl vlasy. ,,Ne, lásko. Lama Alpaka nám opravdu neleží pod stromečkem."

,,To je škoda," povzdechl si Tony, ale usmíval se. ,,Musíš uznat, že bych si tu lamu fakt zasloužil."

•••

Hehe, doufám, že se vám tahle jednodílovka líbila. Já jsem se u jejího psaní docela bavila. Tak co, kdo by koupil Tonymu lamu?🙊
Co si k letošním Vánocům přejete ze všeho nejvíc?😍
Millie🍪

Christmas is all around ✔ | ᵃᵛᵉⁿᵍᵉʳˢ ᵃᵈᵛᵉⁿᵗKde žijí příběhy. Začni objevovat