Günlerim kitap okuyarak ve yürüyüş yaparak geçiyor. Hayatımdan genel olarak memnunum. Hastaneden çıkmam tamamıyla "özgür" hissetmemi sağladı. Ablam sayesinde iyileşmiştim. Küçükken her ne kadar kavgalarımız , anlaşmazlıklarımız olsa da artık o benim yaşam kaynağım.
Yarıyıl tatilinin gelmesiyle hastaneden çıkmam iyi oldu aslında. Kaçırdığım o kadar fazla konu , gelmediğim o kadar çok gün var ki... 2. dönem diğerlerine yetişmem gerek. Bunun için de özel ders almayı düşünüyorum. Biraz masraflı olacak ama idare edeceğiz.
Berke'yle de hâla konuşuyoruz. Sayısal derslerde -özellikle matematik- fazlasıyla yardımcı oluyor. Dün akşam için parkta oturmaya davet etti. "Neden kabul etmeyeyim ki?" diye düşündüm. Ben gittiğimde o çoktan oturmuş , çekirdek ve çayları hazırlamıştı. Yanına oturdum , konuşmaya başladık.
- "Adının Ayça olmasının özel bi nedeni var mı?"
(Ne saçma bi soruydu.Neden sormuştu ki bunu?)-"Hayır. Hiç düşünmedim."
-"Bence var. Yani olmalı. Tenin ay gibi beyaz olduğu için olabilir mi?
-"Bilmem , belki."
-"Neden soğuk davranıyorsun?"
-"Soğuk davranmıyorum, sadece... Sadece söylediklerin çok saçma."
-"Peki. O zaman benim gibi saçma biriyle zaman kaybetmenin bir anlamı yok. Eve git. Biraz test çözersin. Birşeye ihtiyacın olursa da ararsın. Görüşürüz."
(Saçma kelimesini vurgulayarak söylemişti.)Neydi bu şimdi... Konuşmama bile fırsat vermeden gitmişti. Üstelik ben söylediklerine saçma demiştim , kendisine değil. Daha farklı davranmamı bekliyordu sanırım. Tıpkı... Tıpkı diğer kızlar gibi. Kendilerine en ufak bir iltifat geldiğinde eriyen , herkese yakınlık duyan kızlar gibi. Ama yanılıyordu ben onlar gibi değildim. Hem de hiç değildim.
Bir an için aklımdan geçti: Acaba benden hoşlanıyor olabilir miydi?
Sanmıyorum. Çünkü çirkinim. Hem de fazlasıyla. Simsiyah kıvırcık saçlarım vardı. Ve onun dediği gibi beyaz -çok beyaz- ay gibi bir yüzüm. Aynaya baktığımda kendimden nefret etmiyordum ama çok da güzel değildim.Ayrıca insanların dış görünüşlerine bakılarak sevilmelerine karşıyım. Çünkü güzellik geçicidir , karakter kalıcı. Fiziksel özelliklerimi vurgulayarak dolaylı yoldan güzel olduğumu söylemesi -ki bence öyleydi- sadece dış görünüşüm için bunları söylediğinin kanıtıydı.
Ama yine de kırıcı davrandığımı kabul ediyorum. Kimsenin yüzüne direkt söylenmez bu. Ben de hatalıydım.Eve gidip dokuzyüz kere bunu düşündükten ve sorguladıktan sonra uyumaya karar verdim.
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LÖSEMİ
Teen Fiction"Olumsuzlukların sizi etkilemesine izin vermeyin. Eğer gerçekten isterseniz herşeyin bir çözümü var."