Tizennyolcadik

8 1 0
                                    

Neyy egy órát adott rá, hogy felkészítsék a Noviyyt. Ami azt jelentette, hogy Hawkinsnak le kellett sikálnia a hajtóműfúvókák belső felületére égett üzemanyagmaradványokat. Aztán egy csővet eresztett a generátort körülvevő hütővízes tartályokba...

Gondolataiban azt a pénzt számolta, amit ezért a melóért fognak kapni... De egyre többször elképzelte, hogy megmutatja Alyssának az egyes roncsokat, történeteket mesél róluk, vagy előront egy kangörcstől tomboló dorowhbika, akkor félrelöki a fiatal lányt, és golyót ereszt bele. És Alyssa arcáról végre teljesen letörik az a jégpáncél, amin eddig csak apró repedések voltak és hálásan fog mosolyogni.

Hirtelen a cső folyadéktól síkos külső részén végigsiklott a tenyere, az a földre esett és ide-oda tekeregve forró folyadékot fröcskölt szét. Trent félreugrott, de a húgymeleg víz sötét nedves foltot hagyva a vállán.

Trent dühösen ordított fel és káromkodott, mikor a kezébe vette a csövet, és magában puffogva feltekerte.

- Valami baj van, Hawkins? - kérdezte Neyy, belépve a garázsba. Hawkins újra belevezette a műszert a motorblokkba, és folytatta a víz kiszívását, azonban az álmai világát maga mögött hagyta, bármennyire is honvágya volt.

- Nagyon, nem látszik? - mutatott Hawkins a csuromvízes pólójára. Neyy ránézett, aztán felnyitotta a Noviyy hasi részén lévő lemezt, és egy műszert dugott a katonás sorba rendezett üzemanyagcellák közé.

- Ismerem a fajotokat, de nem tudtam, hogy izzadtok ekkor.

Halk szörcsögő hang hallatszott, a cső megremegett Trent kezébe. A férfi ujjai még erősebben szorultak rá, mikor odapillantott a társára.

- Mi van?

- Azt se tudtam, hogy a szokottnál is ingerültebbek vagytok ilyenkor.

- Milyenkor? - kérdezte Hawkins.

Neyy végighúzta a letapogatót a legszélső üzemanyagcellán és Trentre sandított. A férfi leküzdötte a késztetést, hogy viszonozza a manot talán pimasz pillantását.

- Hát párzási időszakban. Azt se tudtam, hogy ilyenkor van nálatok.

- Nincs ilyenünk.

Neyy bólintott, végignézte a kézi komputer képernyőjén végigszaladó adatokat, aztán odalépett a Noviyy egyik leszállókarma mellé, végigpillantott rajta, aztán azt is letapogatta a műszerrel.

- Most mondjam azt, hogy nem lepődtem meg? - kérdezte Neyy. - Egész évben kangörcsben vagytok. Csoda, hogy kijutottatok a csillagok közé.

Hawkins lecsukta a szemét, egyből tudta merről fúj a szél. És ami a legrosszabb Neyy szavai ráébresztették valami ronda igazságra. Alyssa felfedez valami vagy nem, mindenképpen elmegy az Escalanról, vissza az Exodusra, az egyetemre. Hawkins pedig maradjon Trent pilótája, vagy a saját hajója kapitánya, de marad itt. Soha nem futnak össze az útjaik, vagy valami hasonló csoda kell hozzá.

- Nem értem miről beszélsz - felelte szűkszavúan Hawkins. - Ha a csajra gondolsz, akkor csak próbáltam meggyőzni, hogy minket válasszon. Ó, hisz meggyőztem, tehát miénk a fuvar.

Neyy a második leszállókarmot pásztázta végig.

- Ez is rendben - mondta. - Ja, szóval reklámoztál. Megnyugodtam akkor. Ha felétek embereknél az az üzletelés, hogy úgy döngitek körbe a másikat, mint a viperadarázs hím a nőstényt, akkor örülök, hogy még nem találkoztam ezzel a szokással.

Elhallgatott, Hawkins kiszívta a második tartályból is a hűtőfolyadékot és a műanyagpalackba eresztette a tartalmát. Talán hozzá kellett volna már szoknia.

Hogy bárki aki fontos neki, az előbb vagy utóbb elhagyja. Hisz ő is ezt tette...

- Na, ha így haladunk, délre indulhatunk. Estére már meg is leszünk, ha az elődeink is úgy akarják.

- Úgy fogják akarni - felelte a pilóta. - Meg én is úgy fogom akarni. - Hawkins megkocogtatta a Noviyy leszállókarmát. - Ez a hajó szeret engem. Ezért kihozza maximumot miattam, hogy imponáljon. - Neyy felső állkapcsa megremegett. - Nyugi, azért szeret engem, mert a haverod vagyok. Téged jobban kedvel a kislány.

- Szerintem jobban bírnád, ha egy másik kislány kedvelne - mondta Neyy. - Még mielőtt visszapofáznál... Bűzlesz tőle. Na, fejezd be, és aztán induljunk.

Hawkins pofákat vágott, miközben a hűtőfolyadékkal teli fémhordót az űrhajó hasa alá görgette, és felpillantott a Noviyyra. Hamarosan újra repülni fog, és minden rendben lesz.

Külűr KrónikáiDonde viven las historias. Descúbrelo ahora