Raisya memberhentikan kereta nya ditepi jalan. Sudahlah tempat yang raisya berhenti sunyi..kebetulan dekat tepi hutan pula tuu...tiada kereta atau kenderaan yang lain lalu...barangkali mereka semua sudah diulit mimpi..tetapi bukan bagi raisya yang merasakan dalam dirinya lain.
"Argh! Apa yang nak berlaku nie" kata raisya
"Aduh!!! Arghh!!! Aku tak tahan laa pula!!! Eh perut nie!!! laa...aduhh..mana aku nak cari tandas nie..dah tak tahan sangat nie...haish! Nie bella punya pasal laa nie nk ajak makan pedas-pedas lepas balik dari hutan tadi...haish!! Yang aku pun satu..dah tahu tak leh makan pedas!! Argh sakit nya!" Kelam kabut raisya dibuatnya...dia perlukan tandas sekarang.
"Argh! Tak kisah laa rumah orang ke apa ke..aku tak tahan gila nie..aku kena cari tandas dulu...aduh!" Sambil membawa kereta slow-slow...sambil memegang perutnya yang sakit.
"Kenapa time-time macam nie tak de rumah pula nie...aduh
Eh, yes!!! Found it!!!" Raisya sedang menuju ke sebuah rumah kayu...yang terletak di tepi jalan tersebut..ye hanya rumah tersebut yang ada...Raisya pun turun dari kereta...dan memanggil tuan rumah tersebut...
"Err, hello...ada siapa-siapa tak kat dalam rumah nie" jerit raisya.
"Aduh, aku dah laa tak tahan...haih..maybe orang ye dah tidur kot..tak apa la..aku kena cari tandas juga...argh! Adeh sakit..sabar sikit perut uit" sambil berlari menuju ke dalam kereta. Tiba-tiba...
"Ye? Ada apa ye kak?" Keluar seorang gadis yang begitu cantik. Sehinggakan raisya pun terpegun..eh eh??
"Err..hai, awak...macam nie saya baru lepas dari rumah kawan saya and then tiba-tiba saya sakit perut yang amat..dan ingin membuang hajat yang ada didalam perut saya nie..saya perlukan tandas sekarang..sebab perut saya sakit sangat...boleh tak saya tumpang tandas rumah awak sekejap...kebetulan saya nak cepat dah tak tahan sangat nie...dan hanya rumah awak je yang ada sekarang" kata ku dengan laju tanpa henti sebab nak minta izin untuk menumpang tandas dirumah nya...'harap-harap dia bagi laa aku dh tak tahan nie' kata raisya didalam hatinya.
Gadis tersebut ketawa kecil dengar raisya bercakap tanpa henti "mestilah boleh..silakan laa masuk dalam rumah saya...maaf tandas saya tak semewah tandas yang lain" kata gadis tersebut
Dan raisya pun masuk melulu dalam rumah gadis tersebut. "Err, awak mana tandas..hehehe" haih tuu laa main serbu je rumah orang tuu..
"Ouh awak terus je then awak belok kanan dan terus je..jangan pergi dekat bilik yang bahagian kanan...awak terus je kat bilik hujung sana..situlah tandas" kata gadis tersebut dengan lembutnya...
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Setelah beberapa minit..
Fiuh, leganya...kata bella didalam hatinya.
"Hiks,hiks,hiks" suara tangisan tersebut berada dalam bilik yang berdekatan dengan tandas tersebut.
Meremang pula bulu roma raisya..dah macam suara tangisan pontianak pula...huargh bonda tolong syaa...
"Awak" suara gadis cantik tadi mengejutkan aku..apabila dia menyedari aku sudah berada didepan bilik yang mengeluarkan suara tangisan tadi.
"Ouh..maaf-maaf..tadi saya dengar ada orang nangis..jadi saya fikirkan itu awak...itulah saya nak masuk...rupanya bukan" kata ku sambil mengaru kepalaku yang tidak gatal itu untuk menghilangkan rasa segan dalam diri aku.
"Tak pe..maybe awak dengar tuu..suara kucing saya kot" kata gadis tersebut lalu berlalu pergi meninggalkan raisya tertanya tanya...
'Haa?? Kucing boleh nangis?? Tapi tuu suara orang nangis kot?? Entah-entah hantu kot..dah laa dah malam nie...huargh tolong' kata raisya didalam hatinya...dan pergi ke ruang tamu rumah gadis tersebut.
Siapa yang menangis tuu?? Ha ha ha..ada something ke kt bwh katil korang tuu..hahahaha sabar author saje je.
YOU ARE READING
VAMPIRE IN YOUR MIND
FantasyTHE VAMPIRE IN YOUR MIND 🌸maaf slow update✅ Mengisahkan tentang seorang gadis yang menyukai tentang alam sekitar. Dia sanggup pergi ke dalam hutan untuk menerokai apa yang ada didalamnya. walaupun itu adalah hutan larangan. Sehinggalah dia pergi ke...