Bab 8

157 13 0
                                    

Pov raisya

"Blood black forest, yang ada dekat victoria..forest tuu memang terkenal sebab ada keunikan nya..haaa!! Aku ada terbaca juga lagenda ada cakap yang forest tuu ada satu bunga yang istimewa yang mampu hilangkan kutukan atau kesakitan yang kritikal"

"Haaa?? Kutukan apa pula dah??" Kata ku dengan pelik.

"Entah aku pun tak tahu..tapi aku dapat tahu juga yang kat victoria tuu ada cakap...setiap orang masuk teroka dalam hutan tuu..bila keluar diaorang akan cakap yang kat situ ada vampire laa..itu laa ini laa...aku pun aik?? Dunia moden sikit nie pun ada lagi benda alah macam tuu haa sesetengah orang juga..ada yang tak balik-balik..dah puas dah cari tetap tak jumpa..diaorang kata ada yang kena makan dengan raksasa laa..ada yang kena jadi mangsa haiwan buas dengan vampire laa"

"Huish bapak seram... tapi kan bell..kenapa semua nak masuk dalam hutan tuu" aku terlalu teruja dengar wei...

"Macam yang aku cakap mula-mula tadi..ada satu bunga tuu..diaorang nak kan bunga tuu..dan jual..sebab bunga tuu..bunga kristal" kata bella sambil melihat rantai yang ada tergantung elok dileher nya. Dan aku pun sentuh rantai aku..bella pun teruskan cerita tentang forest tu.

"Orang-orang tua dekat victoria tu cakap..dulu bunga tuu banyak tapi disebabkan ketamakan diaorang..ada satu perempuan nie dia pergi sorokkan bunga tuj dekat hutan tuu...sebab tuu ramai sangat nak cari bunga tuu...kristal beb..zaman sekarang kalau jual kan laku" kata bell

Aku pun angguk-angguk kan jela.

"Tapi raii...."suara bell menurun.

"Nape??"

"Hutan tuu sebenarnya hutan larangan"

"Ha?? Hutan larangan??" Pergh adventures sehhh...

"Yup..hutan larangan..hutan tuu penuh dengan binatang buas dengan orang kat victoria tuu cakap yang malam-malam diaorang akan dengar ngauman suara macam raksasa." Kata bella dengan serius.

"Huish serius laa bell!!! Gila gempak..nie yang best nak teroka nie..walaupun macam bahaya..tapi bestnyaaa..nak pergi nak pergi laa" teruja nya aku..hahahaha.

"Haih yela raii" kata bell..dia dah tahu dah raisya macam mana..penuh dengan teruja tak pernah rasa takut dekat apa yang ada dekat hutan tu..walaupun apa..tapi satu je dia takut...nak tahu..nanti bab seterusnya korang tahu la..hahahahahaha

"Eh tapi bell..victoria tuu kat mana?? Hehehehe" kata ku yang dari tadi nak cakap..tapi tak dapat nak mencelah.

"Ouh lupa nak cakap..syok sangat cerita bunga kristal tadi..okay okay...bunga tuu..eh?? Salah salah..victoria tuu ada dekat sebelah rumah aku je" kata bella serius.

"Haaa??? Serius laa wei?? Dekat gila??" Terkejut wei...ehh tapi........

"Tapi bukan rumah kau taman ke...mana ada hutan..lagi satu..belakang atau depan rumah kau...mana ada hutan...rumah je banyak" pelik?? Haah tuu yang aku rasa...makin lama aku tengok bella..

"HAHAHAHAHAHAHA!!! ASAL LAH KAWAN AKU NIE LEMBAP SANGAT...HAHAHAHAHAH!!!" Bella kena kan aku lagi!! Eeee benci ark gini.

"Eeee kau nie! Asyik nak kena kan aku je! Cepatlah kat mana victoria tuu??" Nak tahu juga kat mana tempat tu..

"Okay okay..HAHAHA...victoria jiran negara devas..kau tahu kan devas kat mana??" Tanya bella.

"Ouh tahu tahu tahu...Devas kat sini laa..negara yang kita duduk sekarang nie" eh?? Eh??

"HAHAHAHAH!! KENAPA LAA KAU NIE RAII..BLUR SANGAT.. Iyup Victoria bersebelahan je ngan devas negara kita...jadi kat situ dekat je..dalam 4 atau 5 jam tempoh perjalanan kita" kata bella.

"Wahh! Boleh tahan lama juga kan..okay bila kita nak pergi?? Sekarang ke??? Okay jom!!!" Cepat-cepat aku nak bangun.

"Eh rai rai!!" Kata bella terjerit panggil nama aku.

"Ha apa?

"Kau nak gi mana?"

"Aku nak kemas-kemas baju laa..pack apa yang patut nak gerak dah kan??"

"Kau merepek apa? Kau tak nak minta kebenaran mak ayah kau ke? Lagi satu..aku cadang nak pergi lusa..sebab hari esok ngan lusa aku sibuk"

"Laa cakap laa awal-awal" syedihh nyaaa...ermm lamanyaa..

"Ha kau buat lagi muka macam tuu..aku cancel karang pergi sana haa" ugut bella tengok muka aku cemberut.

"Eh tak tak tak..aku senyum nie...say smileeeee" aku..sedaya upaya senyum...walaupun hati syedihhhh..huarghhh bonda.

"Good girl" bella tengok jam tangan nya.."okay laa raii..aku nak balik dah nie..aku ada hal..aku datang pun nak bagitahu kau pasal nie..jangan lupa bagitahu bonda dan ayahanda kau pasal nie...and siap-siap lusa nanti..aku tahu dah packing barang-barang kau okay?? Bye babyyy..assalammualaikum"

"Waalaikumsalam" kata ku melihat dia pergi jalan yang makin menjauh dari taman hiasan aku nie erm...bell dah balik..aku sorang lagi.

"Eh?? Aku tak sangka lama juga aku bual-bual ngan bella...dah pukul 1...aku lupa nak makan tengahari..and then solat..and then tidur..okay cun! Lepas tuu tunggu bonda ngan ayahanda..bibik masak apa erk hari nie" kata ku sambil berjalan menghirup udara yang segar..wuarghhhh bestnya.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

"Sikit je lagi aku nak jumpa dia! Ish! Dia macam dah tahu aku nak datang sini" lelaki yang berada disebalik tembok itu mendengar semua kata-kata bella dan raisya.

"Haish! Aku dah laa datang jauh nak pergi sini..boleh pula tertangguh rancangan aku" lalu lelaki tersebut pun melenyapkan diri dari kawasan rumah agam raisya.

Sebenarnya lelaki tersebut semasa ingin berjumpa dengan raisya...tiba-tiba bella datang menjerkah raisya...dan membuatkan dia terbantut ingin berjumpa dengan raisya. Dia melihat semua gerak geri raisya..tetapi dia ingin mencari masa yang sesuai untuk berjumpa dengan raisya. Tetapi hari nie tak ada..haish.












Wait wait..adakah? Next?

VAMPIRE IN YOUR MINDWhere stories live. Discover now