"BAHHHHH!!!!" jerkah seseorang dari belakang raisya.
"MAKKKKKKKK!!!!!!" Jerit ku kuat.
Pov Raisya.
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!" aku dengar suara perempuan ketawa..aku pandang belakang..ish!! Rupanya bella..aku tampor juga karang perempuan nie..
Aku tengok dia tak berhenti gelakkan aku...
"Dah puasa gelakkan aku???""Hahahaha..k..hahah..tak tak...jap..jap...haha..fiuh" sambil mengelap air mata nya yang keluar..dia bangun dan membersihkan pakaian dari rumput-rumput..ha tuu laa gelakkan orang lagi..kenapa kau tak gelak masuk longkamg terus...asam betul!
"HAHAHAHAH!!!!" See dia masih gelakkan aku..asam punya kawan...aku tinggalkan dia gelak macam kena rasuk tuu..aku terus duduk kat bawah pondok yang ada meja ngan kerusi.
Aku tengok dia pun datang pergi tempat aku sambil senyum-senyum macam kerang busuk..ciss! Asam punya kawan. Aku terus pura-pura main telefon..aku nak tengok apa yang dia buat. Pujuk or Rujuk..eh eh?? Rujuk apa...HAHAHA..ABAIKAN
"Wei Rai"
Aku buat bodoh.
"Raiii" digoyang-goyang nya tangan aku..nak pujuk laa tuu..bukan rujuk nya kawan-kawan sekian.
"Ish!" Aku terus alihkan tangan aku pura-pura merajuk.
"Raiiiii!!!"
Tak dengar~~~
"Raisya Adriana binti Mohd Firdaus Carl!!!" Upss!!
"Erm..apa kau nak" soal ku malas.
"Ala kau nie aku minta maaf laa..aku tak sengaja..yela aku tengok kau jalan ala princess..aku pun apa laa bahh..HAHAHAHA" DIA GELAK LAGI WEI!! ISH!
"Erm..tak pela..macam tak biasa dengan kau nie..suka terkejut kan orang" pasrah?? Haah pasrah..tapi kalau tak ada bella..siapa jela kawan dengan aku kan?? Bella nie jela salah satu nya kawan rapat aku sejak tingkatan 1 sampai umur aku 22 tahun..huhu.
"Tak laa aku datang rumah kau..and then aku dah bagi salam banyak kali..kau tak keluar-keluar juga..tuu aku ingatkan kau pengsan ke..kena culik ke..aku terjah jela..masuk je dalam..kosong...aku punya laa jerit kuat sampai nak terkeluar anak tekak aku..and then aku pun pergi laa taman belakang rumah kau nie..iyup! Aku nampak kau jalan ala-ala princess..aku pun memang niat nak buat terkejut hehehe....okok..aku minta maaf k??" Panjang lebar dia terangkan kat aku..
"Tak delah aku saje je nak tengok kau nak pujuk aku atau tak..yeh rupanya hehehe berjaya juga" aku nampak dia dah cebik...
"Ceh..asam punya kawan..tapi en raii..muka kau tak boleh blah terkejut tadi..tuu yang aku bahak gila ketawa wei..HAHAHAHA" ketawa balik bella bila teringatkan muka buruk aku.."rai rai...sebaik aku tak rakam tadi..kalau tak aku bagi Hahahaha..aku bagi kau tengok HAHAHA" Sambung dia lagi.
"Ish dah laa kau"
"Okay okay..aku stop" kata bella berhenti ketawa sambil pegang perut dia..padan muka!
"Ha kau! Kau datang sini kenapa?? Kau tak kan datang sini kalau tak ada pape...kau nak bawak aku gi mana-mana kan??" Soal raisya.
"IYUP! Pandai pun kawan aku nie..ingatkan dah terkeokkkk"
"Tempat mana wei??? Cantik tak?? Best takk??" Soal ku teruja.
"Jap" bella keluarkan telefon dia dari beg dia...dan tunjuk kan something dekat galeri.
"Ha nie laa hutan nie..aku ada baca sikit-sikit tentang hutan nie" kata nya sambil menghulurkan gambar hutan tersebut.
"Wahh!! Cantik nya bell!!" Kata ku sambil meng-zoom gambar tersebut. Tanpa aku sengaja, aku terslide tepi gambar tuu end up..kenapa ada gambar rantai aku dekat situ..ehh?? Aku slide tepi lagi..eh? Sape laki nie? Setahu aku bella jenis yang susah nak bergaul ngan lelaki.
Aku slide tepi lagi ada banyak gambar aku..sorang je....eh??? Telefon tuu dirampas oleh bella cepat-cepat. Aku pandang dia..dia pandang aku macam takut-takut gitu. Ermm..maybe tuu privasi dia kot..
Sepanjang aku kawan ngan bella..bella tak pernah bagi aku selongkar galeri dia ngan whatsapp dia..entah kenapa. Aku pun yela..privasi kot..tapi kalau dia nak tengok macam-macam kat telefon aku..aku okay je tak de pape pun. Aku diam and tunggu dia cakap."Err..ehemm! Ha pasal hutan yang kau tengok tadi kan"
Aku terangguk-angguk pandang dia.
"Blood Black Forest, dekat victoria..hutan tuu memang terkenal dekat tempat tuu..kau tahu kan victoria kat mana??" Soal bella
"Errr?? Kat mana erk?? Lupa laa" kata ku sambil menggaru kepala yang tak gatal.
"Adeh! Dah banyak kau teroka tempat pun kau lupa ke...tak pelah" menggeleng kepala bella tengok aku dah tersengih-sengih sambil buat PIS!!! HEHEEHEHE..
Nanti sambung..jap
YOU ARE READING
VAMPIRE IN YOUR MIND
FantasyTHE VAMPIRE IN YOUR MIND 🌸maaf slow update✅ Mengisahkan tentang seorang gadis yang menyukai tentang alam sekitar. Dia sanggup pergi ke dalam hutan untuk menerokai apa yang ada didalamnya. walaupun itu adalah hutan larangan. Sehinggalah dia pergi ke...