Bab 6

180 17 0
                                    

Semasa raisya solat berjemaah subuh dengan bonda dan ayahanda nya pada pagi tadi...mak ayah raisya memberitahu pada raisya bahawa mereka ada meeting pada jam 8 pagi dengan pekerja-pekerja mereka di syarikat nya. Jadi raisya, sarapan pagi berseorangan diri..maklum laa dia sahaja anak tunggal..tiada abang,tiada kakak dan tiada adik.

Selepas raisya sarapan pagi itu, raisya terasa bosan duduk diruang tamu, sambil bermain telefon di sofa yang empuk itu..

"Argh bosannyaaa!!!" Sambil mengeliat diatas sofa itu dan berbaring. Menghadap siling dirumahnya itu. "Ha!! Pergi taman belakang rumah laa..yeppi" dan melompat dari sofa itu..ya allah anak dara nie teruk bebenor...macam monyet..bukan monyet dah tuu kalau monyet..eh eh??

Setelah sampai dihalaman taman belakang rumah nya,
Halaman taman di belakang rumah nya itu dihias oleh nya sendiri. Kerana raisya meminati alam sekitar maka dia membuat taman-taman bunga,pokok-pokok kecil dibelakang rumah nya. Jika dilihat macam ditaman bunga kat luar negara pun ada, sebab bunga-bunga yang ada itu dibeli diluar negara.

Meja kecil dan kerusi yang terletak dibawah pondok yang dibina disitu, melihatkan lagi suasana seperti taman rekreasi..begitu cantik hiasan yang dihias oleh Raisya.
Raisya memang mahir kalau bab-bab macam nie, sebab tuu raisya paksa bella teman dia pergi hutan nak teroka pokok-pokok, haiwan-haiwan, bunga yang ada dekat hutan tuu.

Kalau kat hutan atau gunung yang dia pergi tuu ada air terjun atau sungai, lagi suka Raisya dibuatnya. Kalau boleh dia tak nak pun balik rumah..kalau boleh dia nak duduk je kat situ,berkhemah je kat situ....tapi bella tak nak, takut nanti kulit nya digigit nyamuk katanya.

Tersenyum raisya melihat hasil tangan nya sendiri. Sungguh dia puas dengan rekaan nya sendiri, mujur saja bonda dan ayahanda nya memenuhi segala permintaan nya. Walaupun dia berseorangan tetapi dia gembira dengan adanya bonda dan ayahanda nya. Jika tiada mereka berdua siapalah raisya sekarang.

Sedang raisya ralit berjalan-jalan di sekeliling taman hiasan nya itu dengan gayanya ala-ala princess berjalan. Tiba-tiba.....













Yow! Hahaha








VAMPIRE IN YOUR MINDWhere stories live. Discover now