Heyecanla telefonu kapattım. İsmini yeni öğrendiğim çocuk benimle buluşmak istiyordu. Acaba gitmeli miyim? ''Hadi canım en fazla ne olabilir ki? Hem isteğini çoktan kabul ettim.'' diye düşünüp, numarasını rehberime kaydettim.
Salona doğru ilerlediğimde annemi göremedim. Muhtemelen mutfaktaydı. Televizyonun karşısında ki koltuğa kuruldum. Kumandayı almadığımı farkedip ofladığımda annem salonda gözüktü.
''Kumandayı uzatır mısın?'' Kafamı annem'in olduğu yere uzattığımda orada olmadığını gördüm. Oflayarak koltuktan kalktım. Kumandayı elime alıp tekrar oturduğumda aklıma yarın ne giyeceğim ve annem den nasıl izin alacağım geldi. Kahretsin!
Rastgele kanalları gezmek can sıkıcı bir hal almıştı.
''Ayça yemek vakti!'' Annemin otoriter sesini duyduğumda doğruldum. Esneyip ayağa kalktığımda tekrar bağırdı. ''Ayça!'' Hızlı adımlarla salondan çıktım. ''Geliyorum,''
Mutfağın kapısında bekleyen annemi gördüm. ''Geldim işte, abartmasana!''
Mutfağın kapısından girdiğinde onu takip ettim.
Masada sadece çatal-bıçak sesleri yankılanıyordu. Anneme konuyu nasıl açacağımı tarttım.
''Anne,'' Bakışlarını tabağından çekip yüzüme sabitledi. ''Evet?''
''Ben, şey-''
''Ne istiyorsun?'' Kızacağından direk konuya girdim. ''Yarın arkadaşlarım cafe' de buluşacaklar ve beni de çağırıy-
''Hayır.'' Keskin sesini duyduğumda, yemeğimle uğraşmayı bırakıp yüzüne döndüm. ''Ama gitmeyi çok ist-'
''Hayır dedim! Zaten okulda görüşmüyor musunuz siz?''
''Bunlar başka okuldan,''
Masada doğrulup öfkeli bakışlarını yüzüme sabitledi. ''Başka okuldan mı? Senin başka okuldan arkadaşların mı var!''
Küfredip masadan kalktım. Ben' de Ayçaysam yarın o çocukla buluşmaya giderim!
Arkamdan bağırmasını umursamadan mutfaktan çıktım. Odama ilerleyip neler yapabileceğimi düşündüm.
Esmayı aramayı düşünüp odamda ki tuvalete ilerledim. Kapıyı kilitleyip numarasını tuşladım.
Dıt-dıt-dıt Sinyal sesinden sonra- Telefonu kapatıp banyodan çıktım. Mesaj bölümüne girip ''Acil aç telefonunu!'' yazıp Esma'ya yolladım. Salak kız.
Derin nefes alıp yatağıma gömüldüm.
Gözlerim keskin ışığa karşı açılmamak için direniyordu. Vazgeçip gözlerimi kapatıcakken aklıma Ayaz geldi.
Başımın dönmesine aldırmayıp banyoya koştum. Dün akşam banyo yapmayı unutmuştum, kahretsin.
Banyomu yapıp çıktıktan sonra giyeceklerimi seçtim. Fazla abartılı giyinmek istemiyordum. Siyah kot pantolon üzerine salaş ''Smile'' yazan tişörtümü giydim. Saçlarımı kurutup taradıktan sonra hazırdım. Odadan çıkmadan önce deri ceketimi almayı unutmadım.
Sıra annemi nasıl ikna ediceğime geldi. Telefonumu açtığımda 1 mesaj olduğunu görüp direk mesaja girdim. Esmadandı.
''Ara,'' yazmıştı salak kızımız. Hızla aradım.