Destinasi Seterusnya 2.0

410 39 8
                                    

Awang : Buku ni menyala lagi.

Awang membuka buku itu. Keluar kalimat baru di muka surat seterusnya.

Putera kedua sertai,
Putera ketiga menanti,
Selalu ceria gembira hati,
Tumbuhan sentiasa menemani.

Awang : Solar, kau tahu siapa ni?
Solar : *Tengok**baca* Aku tahu!
Badang : Hah?! Siapa?!
Solar : Putera Thorn dari Kingdom Forest.
Badang : Bagus! Bila kita nak bertolak?
Blaze : Aku rasa esok lah.

Semua orang memandang Blaze yang sedang duduk di tepi katil Roy. Roy sudah tertidur kerana kepala dia rasa pening.

Solar : Kenapa?
Blaze : Dah malam ni. Lagipun Roy kena berehat. Biar aku tunjukkan bilik korang.

Mereka pun mengikuti Blaze dan mereka tiba di depan sebuah bilik.

Blaze : Inilah bilik korang.
Solar : Terima kasih ya Blaze.
Blaze : Tak ada hal lah. Dah, pergi tidur. Kita kena bergerak awal esok.
Mereka bertiga : Baik.

Mereka semua pun masuk tidur.








Bulan purnama menyinari malam yang sunyi.........

Sring! Sring!

Satu suara memecahkan kesunyian malam itu. Kelihatan Roy dan harimau putihnya ,Suzy berada di padang lapang berdekatan dengan istana. Roy sedang mengasah pedangnya di sebuah batu besar di bawah pokok mangga yang besar. Roy memastikan pedang itu cukup tajam dengan menghiris jarinya di pedang itu. Darah menitik keluar dari jari telunjuknya.

Roy : Hsk! *merintis kesakitan* Dah cukup tajam......
Suzy : Roy! Kau tak apa apa?
Roy : Ya. Ni sikit je.

Roy mengoyakkan sedikit bajunya dan melilit luka menggunakannya. Roy pun benyimpan pedangnya di sarung pedang yang berada di tali pinggannya.

Suzy : Betul ke tuan putera nak ikut mereka ni? Tuan putera masih belum pulih lagi.
Roy : Saya kena lindungi Putera Blaze. Itu tanggung jawap saya sebagai sebagai kapten penggawal istana.
Suzy : Kalau itu yang tuan putera mahu. Saya akan sentiasa berada bersama tuan putera.
Roy : Suzy, kamu tahukan yang saya ni bukan putera lagi. Aku dah lama berhenti dari jadi putera.
Suzy : Saya tak kisah. Tuan putera masih lagi berdarah kerajaan. Tuan putera masih lagi putera pada saya. *gulung kan diri pada badan Roy*
Roy : Hm...... *senyum* Kau lah kawan paling berharga pada saya. *peluk badan Suzy*

Mereka pun tertidur di bawah pokok mangga itu.

Keesokkan harinya, mereka berlima meneruskan perjalanan mereka ke Kingdom Forest.



















347 perkataan

Episode baru sudah siap! Ya. Roy boleh bercakap dengan haiwan. Siapa sebenarnya Roy ni? Apa maksud Suzy yang Roy tu berdarah kerajaan? Kalau kamu semua tahu, tolong komen dan vote cerita ini. Arigato! Sayonara! Author here to say goodbye, roger and out!

Kristal Kuasa (COMPLETE) Where stories live. Discover now