Kingdom Voltra

395 28 5
                                    

Solar : W-wei...... Tak kan lah kita nak lalu sini......

Di depan mereka, terdapat sebuah hutan mati. Semua pokok hangus.

Thorn : Kenapa hutan ni hangus?Roy : Dulu, hutan ni pernah berlaku satu pembakaran yang paling dasyat dalam sejarah negara ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Thorn : Kenapa hutan ni hangus?
Roy : Dulu, hutan ni pernah berlaku satu pembakaran yang paling dasyat dalam sejarah negara ni. Satu hutan terbakar. Tak ada satu pun haiwan yang selamat.

Thorn merinding mendengar penjelasan Roy.

Taufan : Jom. Makin cepat kita pergi, semakin cepat kita boleh keluar dari hutan ni.
All-Taufan : O-ok.....

Mereka pun berjalan melalui hutan itu. Mereka berjalan berhati hati kerana takut. Tiba tiba, ada satu ranting pokok hangus yang besar terpatah dan menuju ke arah Gempa. Syukur. Sebelum sempat ranting pokok itu menghimpap Gempa, Roy menarik Gempa ke belakang dan Gempa terselamat. Semua orang terkejut.

Roy : Fiuh! Nasib baik sempat.
Gempa : *Menggigil* T-terima k-kasih Roy....
Roy : Sama sama tuanku.

Mereka pun meneruskan perjalanan mereka. Aura menyeramkan mengengilingi hutan itu. Bulu roma mereka menegak.

Solar : We-wei.... Tak ada jalan lain ke...?
Gempa : T-tak. Ini je jalan untuk ke Kingdom Voltra......
Blaze : Nasib..... 😭

Mereka terus berjalan menerusi hutan itu. Akhirnya, mereka berjaya keluar dari hutan itu. Mata mereka semua kecuali Taufan dan Gempa terpukau. Kingdom Voltra itu sangat cantik. Just senang cerita, ianya 360 darjah berbeza dengan hutan yang mereka lalu tadi.

Solar : N-ni ke Kingdom Voltra?
Taufan : Ya! Korang tak pernah ke sini ke?

Mereka kecuali Roy menggeleng.

Roy : Patik pernah kesini dulu.
Gempa : Ya ke?
Roy : Ya. Dan patik kenal dengan Putera Halilintar.
Taufan : Woh! Kau kenal Hali?!
Roy : Ya.
Thorn : Er..... korang. Lebih baik kita pergi ke istana Halilintar sekarang.
Gempa : Oh! Baiklah. Jom. Biar aku tunjukkan jalan.

Mereka pun pergi ke istana Kingdom Voltra. Sementara dalam perjalanan, Solar menanyakan satu soalan.

Solar : Wei, boleh aku tahu, macam mana sifat si Hali tu?
Taufan : Dia tu garang.
Roy : Berdaya saing.
Gempa : Dan serius.
Taufan : Tapi di dalam sudut hatinya, dia tu sebenarnya baik.
Gempa : Tapi dia malu nak tunjukkan.
Taufan : Pernah sekali dulu kami tertangkap dia tengah main dengan anak kucing di kawasan belakang istana.
Gempa : Lepastu dia terperasan kami. Terus muka dia jadi merah. Lepastu dia renjat kitaorang berdua.
Roy : Kalau aku dia selalu tolong aku berlatih pedang. Sampai aku mahir macam sekarang.

Mereka semua ketawa. Kini, mereka tiba di depan sebuah istana yang berdiri gagah.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kristal Kuasa (COMPLETE) Where stories live. Discover now