Bab 1

91 4 0
                                    

"Lalalalala...."Hyeji menyanyi kecil apabila sampai di ruang tamu.

"Eh,Hyeji.Happy nampak.Ada apa-apa ke?"tanya Daniel yang berada di ruang tamu.

"Mana ada la oppa."Hyeji tersenyum.

Tiba-tiba,seseorang memanggil Hyeji.

"Yah..Hyeji cepat la.Oppa nak tengok cafe pula ni."kata Seongwoo.

"Tak ada apa-apa la sangat."kata Guanlin yang turut berada di situ.

"Hyeji,kalau oppa nak ikut juga.Boleh tak?"soal Daehwi.

"Tanyalah Seongwoo oppa.Hyeji tak tahu."

"Seongwoo hyung,Daehwi nak ikut juga."

"Boleh,mari la.Nanti Daehwi boleh temankan si Hyeji ni."Seongwoo berkata sambil mengambil kunci kereta.

"Macam la Hyeji ni akan sesat kat mall nanti."Hyeji mencebik apabila mendengar ayat Seongwoo.

(Skip)

"Daehwi oppa,jom kita ke sana."Hyeji mengheret Daehwi ke tempat pakaian.

"Oppa cantik tak sweater ni ?"

"Saeng oppa ni pakai apa pun comel."
Daehwi mencubit pipi saengnya.

"Yah..Tak payah cubit pipi Hyeji." marah Hyeji.

"Hyeji-ssi palli.Tetiber oppa rase lapar."

"Eleh...Kata je la nak makan kek Red Velvet istimewa kat cafe Seongwoo oppa."sambil mencuit lengan Daehwi.

"Yah..Im Hyeji."jerit Daehwi perlahan.

"Oppa...Hyeji nak bayar ni."tempis Hyeji bersahaja.

"Kajja,Deahwi oppa."Hyeji menarik lengan Deahwi.

"Oppa Hyeji nak Blueberry Chesse Cake dan Capuccino Blended."Hyeji berkata sebaik sahaja duduk di Cafe Seongwu.

"Hyeji beritahu la dekat waiter nanti.Tadi dia juga yang kata kita yang tak sabar makan kek favourite sekarang dia pula."Daehwi mencubit pipi Hyeji yang gebu.

"Eh,oppa ni sesuka hati je cubit pipi Hyeji."

"Hai,Hana unnie.Unnie,Hyeji nak pesan blueberry chesse cake dan cappucino blended"Hyeji memesan degan nada ceria.

"Daehwi nak makan kek red velvet dan chocolate blended."

"Nae.Ada apa-apa lagi ke?"Kim Hana bertanya dengan sopan.

"Aniyo."Jawab Daehwi dan Hyeji serentak.

"Oppa,Seungwoo oppa habis kerja pukul berapa ae?"

"Mana la oppa tahu.Tapi,rasanya pukul 4 nanti kut."Kata Daehwi sambil melirik ke phonenya.

"Kiranya satu jam lagi la.Tapi,kenapa pukul 4 baru habis?"Hyeji ingin mengetahui dengan lebih lanjut.

"Ala...Hyeji mesti lupa kan.Hari ini kan kita satu family nak pergi makan dekat luar."Daehwi mengetuk kepala Hyeji perlahan.

"Lupa la tu."Tiba-tiba,makanan mereka pesan pun tiba.

"Daehwi,Hyeji jemput makan ye."Jemput Kim Hana kepada dua beradik itu.

"Boss pesan,lepas makan pergi beli barang dapur sedikit.Barang nanti dia send dalam whatsapp."Hana berkata.

"Kamsahamida,Hana noona."Daehwi mengucap dengan sopan.

"Nae.Noona pergi dulu la ye."

"Bye,unnie."

(SKIP)BALIK RUMAH

My Lovely Brothers WANNA ONEWhere stories live. Discover now