Bab 3~

38 2 0
                                    

"Hyeji pergi bersih diri dulu la.Lepas siap,baru datang sini semula."kata Jihoon.

"Nae."Hyeji pun beredar dari Arcade Room.Selang beberapa saat kemudian maknae line selain Hyeji datang ke billiard room.

"Hyung mana Hyeji?Lepas tu kenapa hyung pegang mop."tanya Jinyoung.

"Hyeji ada dalam bilik dia tengah bersihkan diri agaknya sebab dia terkena tepung yang hyung buat."kata Woojin sambil tertawa kecil.

"Ooo..."kata Jinyoung,Daehwi dan Guanlin serentak.Tiba-tiba,Hyeji datang dengan pakaian lain.

"Kajja kita mulakan permainan."kata Hyeji keriangan.

"Hyeji,Jihoon dan Daehwi satu group.Lin dan Jinyoung satu group dengan hyung.Arasse?"Woojin berkata lagi.

"Nae,arasseo."kata yang lain hampir serentak.

Hyeji's POV

"Kita nak main apa sebenarnya?" tanya aku kepada maknae line.

"Kita nak main billiard la cik adik oi."kata Guanlin oppa kepada aku.

"Ooo..."

"Tu pun tak tahu."kata Daehwi oppa memerliku.Kitaorang pun start la game.Akhirnya kumpulan aku yang menang.Paling hebat sekali, kumpulan aku menang dengan beza 3 mata tu pun disebabkan oleh Jihoon oppa.

"Dah la kajja turun.Hyung rasa lapar la pula."Woojin oppa berkata.

"Kajja."kata aku,Daehwi oppa dan Jinyoung oppa seperti keanak-anakkan.Kami pun turun ke dapur dan melihat ke dalam peti sejuk terdapat kek coklat.

"Ni mesti Seongwoo hyung yang buatkan."kata Guanlin oppa.

"Bukan la.Minhyun hyung la yang buat."kata Jihoon oppa dan Woojin oppa.

"Tak kira la siapa-siapa pun yang buat.Yang pastinya kita boleh makan.Kajja,kita makan."aku dengan lima orang oppa makan kek tadi dengan lahapnya.

"Korang makan apa tu?"tanya Sungwoon oppa.

"Kek coklat."Woojin oppa membalas.

"Dapat daripada mana ni?"

"Dapat dari peti ais tu."Jinyoung oppa pula berkata.

"Eh,tu bukan yang Seongwoo punya ke."

"Ye la kut."kata aku pula selamba.

"Kalau betul la yang dia,hyung rasa korang kena.."

"Kena apa hyung?"Seongwoo oppa tiba-tiba datang.

"Ni la adik-adik kau ni.Makan kek coklat kau buat tu."Sungwoon oppa berkata jujur.

"Bwo?Korang tahu tak hyung nak hantar dekat chingu hyung esok tu."kata Seongwoo sayu kedengaran.

"Mian,hyung."kata kami serentak.

"Hyung nak korang tolong hyung buat semula coklat kek tu."

"Nae.Kitaorang akan buat."Jihoon oppa dan Woojin oppa selaku paling tua dalam maknae line.

End Hyeji's POV

Jihoon's POV

"Hyeji,Jihoon dan Woojin ikut hyung pergi mall.Jinyoung,Daehwi dan Gualin duduk rumah.Nanti,tolong hyung buat kek.Arasseo?"kata Seongwoo hyung

"Arasseo."kata maknae sekalian.

"Hyeji and twin pergi bersiap.Hyung bagi 5 minit je"kata Seongwoo hyung.5 minit kemudian,kami pun siap.Hyeji nak duduk tepi hyung.Jadi,aku dengan Woojin duduk belakang.

My Lovely Brothers WANNA ONEWhere stories live. Discover now