Hyeji's POV
Selepas beberapa hari aku kena beleter dengan Minhyun oppa dan dating dengan Jaehwan oppa,tiba la hari aku nak balik Busan.Aku rasa happy sebab boleh jumpa helmoeni.
"Hyeji-ssi,palliwa.Aeji buat apa lagi dekat dalam tu."ketuk seseorang dari luar.
"Nae.Aeji nak ambil phone.Kejap tau.Phone check.Power bank check.USB check.Earphone check.Semua dah ada." aku pun turun ke bawah dan melihat semua oppa aku ada dekat bawah kecuali Seongwoo oppa.
"Seongwoo oppa mana?"tanyaku kepada Jinyoung oppa.
"Dah ada dalam kereta.Dia tengah panaskan enjin kereta kut."Jinyoung oppa terus mengheret aku ke kereta. Jisung Sungwoon dan Minhyun oppa masih membuat acara mengangkat beg-beg kami.
"Aeji,duduk tepi Woojin hyung.Oppa duduk dekat belakang dengan Jihoon hyung,okay"Jinyoung oppa mengeyitkan matanya.
"Nae."semua pun dah masuk dalam kereta.Driver kereta aku ialah Seongwoo oppa dan partnernya dia Jaehwan oppa.Kereta sebelah pula.Minhyun oppa dan Daniel oppa.
Disebabkan adik-beradik kitaorang ada ramai minat main game,so kitaorang main PUBG.Tu pun sebab Jihoon oppa ajak.Semua orang dalam kereta aku main kecuali Seongwoo oppa.Takkan la Seongwoon oppa nak main pula kan.
"Woojin tak nak main dah.I nak tidur pula."
"Jihoon pun sama."
"Jinyoung nak main IG.So,korang jangan kacau."
"Hyung pula nak gantikan Seongwoo hyung drive kereta ni."
"Hyeji pun sama nak tidur."aku tutup PUBG lepas tu buka lagu 'Hide and Seek-Wanna One'.Tutup mata and tidur.
End Hyeji's POV
Seongwoo's POV
Semua orang dalam kereta tidur dengan nyenyak dan tak sedar dah sampai kampung helmoeni.Sampai-sampai je Jung ahjumma ada depan pintu tengah menyapu halaman rumah.
Jaehwan drive selama setengah jam.Lepas tu,aku pula bawa sampai rumah helmoeni.Yang paling gembira bila dapat sampai adalah Guanlin dan Hyeji sebab diaorang suka duduk dekat kampung.
"Oppa,kita dah sampai ke?"tanya Hyeji.
"Nae,kita dah sampai Hyeji-ssi."
"Horeyy...Oppa mana Guanlin oppa."
"Ada dekat dalam la."kataku lalu mengambil beg Hyeji.
"Helmoeni,helmoeni"panggil Hyeji dengan penuh gembira.
"Hyeji ni buat malu oppa je.Helmoeni tadi ada dekat dapur la,sekarang oppa tak tahu.Hyeji nak pergi cari Guanlin ke."Hyeji angguk.
"Nak ajak Guanlin oppa main dekat sana."Hyeji sambung.
"Okay hati-hati."aku pun meninggalkan Hyeji dan mula memasuki bilik.
Aku berkongsi bilik dengan Daniel dan Hyeji.Jisung hyung kongsi dengan Guanlin dan Daehwi.Jihoon,Woojin dan Minhyun hyung pula sebilik dan selebihnya ialah Sungwoon hyung,Jaehwan dan Jinyoung.Lepas kemas barang,aku pergi ruang tamu.Semua tengah ada depan tv tengok cerita Spongebob.Macam budak-budak.
"Hyung,nampak Guanlin?"tanya Daehwi
"Ada dekat luar la.Biasa la kalau balik kampung mesti dia ada dekat luar."kata aku.
"Nak pergi keluar juga la."kata Daehwi.
"Hyung mana helmoeninya."Daniel tiba-tiba menanyakan pasal helmoeni.
"Kejap lagi dia keluar la kut.Jisung hyung tengah berbual dengan helmoeni la kut."kata Sungwoon hyung pula.
End Seongwoo's POV
"Sonnyeo helmoeni semua balik ke,Jisung?"kata Puan Shin yang ketika itu ingin pergi ke arah ruang tamu.
"Nae,helmoeni.Semua ada kat sini."ketika itu semua orang yang ada disitu memeluk helmoeni mereka.
"Mana donsaeng yeoja kamu.Tak nampak pun.Guanlin pun tak nampak ni."Puan Shin berkata lagi.
"Macam la helmoeni tak tahu yang Hyeji pergi mana sekarang.Guanlin tu dah semestinya ada di samping Hyeji.
Puan Shin cari Guanlin dan Hyeji sebab diaorang cucu kesayangan Puan Shin.Kalau apa-apa biasanya diaorang diutamakan.Kalau yang hyung line Jisung dan Minhyun sebab diaorang pandai jaga hati orang tua.
"Malam ni helmoeni nak Minhyun masak.Lama helmoeni tak makan masakan Minhyun."luah Puan Shin.
"Nae,nanti Minhyun masak untuk helmoeni yang tercinta."kata Minhyun tersenyum.
"Daniel nak tolong hyung nanti."kata Daniel yang berada di sisi Sungwoon.
"Jihoon dan Woojin okay study.Helmoeni dengar ambil bidang kedoktoran.Jinjja?"
"Nae,jinja helmoeni.Boleh la tak susah dan tak senang pun."kata Woojin.
"Biasa-biasa je la helmoeni.Biasa la hidup masa belajar."Jihoon pula membalas.
"Helmoeni harap kamu senang belajar.Nanti boleh tolong Jaehwan jaga kilinik."
"Kembar ni bukan nak tolong pun Jaehwan,helmoeni.Diaorang nak buka klinik sendiri."kata Jaehwan seperti mengajuk.
"Ooo...Tak apa la.Jaehwan punya klinik dah ramai doktor la tu.So,tak payah la kongsi klinik.Biar diaorang buka sendiri."kata Puan Shin dan disambut oleh mereka dengan ketawa.
"Kenapa kecoh-kecoh ni.Sampai dekat luar rumah dengar."kata Hyeji tiba-tiba mencelah.
"Ni ha sonnyeo tersayang helmoeni dah sampai."kata Sungwoon.
"Helmoeni...bogoshiepo helmoeni.Lama betul tak jumpa helmoeni."Hyeji yang berlari kerana ingin memeluk helmoeni nya.
"Helmoeni pun rindu juga dekat Hyeji."
"Guanlin pun nak peluk juga.Mana aci kalau Hyeji je."
"Meh,sini helmoeni peluk semuanya."mereka pun saling peluk-memeluk.
"Helmoeni sihat ke?"tanya Hyeji.
"Macam Hyeji tengok la.Sakit sikit-sikit je.Tapi,sekarang tak sakit dah."jawab Puan Shin.
"Helmoeni jangan nak menipu.Jung ahjumma cakap helmoeni masih demam.Tak payah nak cakap sihat."kata Minhyun pula.
"Ye la,ye la.Minhyun menang.Pergi la rehat dalam bilik.Helmoeni nak masuk bilik dulu."arah Puan Shin.
"Nae,helmoeni."jawab mereka hampir serentak.Hyeji,Daniel dan Seongwoo pun masuk bilik mereka.
"Hyeji-yah,oppa nak tanya sesuatu boleh."Seongwoo memulakan bicaranya.
"Oppa nak tanya apa?Kalau pasal pelajaran tak nak jawab ae."kata Hyeji.
"Tak.Oppa nak tanya pasal benda lain la.Boleh ke tak ni."Seongwoo berkata.
"Tanya la."jawab Hyeji.
"Hyeji dah ada namchin ke?"Seongwoo perlahan-lahan menuturkan perkataan yang ingin ditanya kepada dongsaeng nya.
"Ada.Oppa mesti nak tahu nama dia kan."umpan Hyeji.
"Nak,nak.Palli la beritahu nama dia apa."kata Daniel yang tiba-tiba menyampuk.
"Nama dia...adalah... Im Jin-young.Hahahahaha.Oppa ni kelakar la.Hyeji mana ada namchin.Kalau chingu yang namja ada la."gelak Hyeji.
"Wae oppa tak percaya ke?"kata Hyeji kerana melihat riak muka Seongwoo.Daniel pula memang macam blur je muka.
"Percaya.Tapi..."Seongwoo memberhentikan ayatnya.
"Ni mesti mulut Daehwi oppa kan.Dia yang kata Hyeji ada namchin kan."kata Hyeji.
"Mana ada.Daehwi tak cakap pun."kata Seongwoo.
"Betul la oppa.Hyeji tak ada.Dengan ini saya Im Hye-ji mengakui yang saya tidak mempunyai namchin.Saya cuma mempunyai chingu yang berjantina namja."kata Hyeji bersungguh-sungguh.
"Hyeji tak berkawan ke dengan yeoja."Daniel bertanya.
"Apa oppa mengarut ni.Hyeji berkawan la."Daniel dan Seongwoo dah gelak sebab tengok air muka Hyeji.
"Oppa saja je tanya.Mana la tahu Hyeji ada someone special."mereka semua gelak bersama.
YOU ARE READING
My Lovely Brothers WANNA ONE
Teen FictionIm Jisung Im Sungwoon Im Minhyun Im Seongwoo Im Jaehwan Im Daniel Im Jihoon Im Woojin Im Jinyoung Im Daehwi Im Guanlin Im Hyeji 12 adik beradik yang mempunyai pelbagai perangai yang memeningkan diri.